15 April 2010, 18:41
Er was eens een 850 rijder met ook een 164 voor "erbij", die verkocht zijn "knutsel" 740 Tic en miste die toch wel een beetje.
na veel vijven en zessen en een hoop gecijfer toch ?besloten om een upgrade te doen van de 164,
dit is uiteindelijk een 240 Polar Estate uit 93 geworden met een B200F en 5bak, slechts 380K gelopen
die ik zaterdag ga ophalen en die dan meteen onderhanden mag. ?
Koppeling & drukgroep waren wat lawaaig met de proefrit , verder was het apk en ook nog de steekproef oke vandaag
Enige minpuntje was dat hij mij en de monteur vd volvogarage liet staan bij een beoordelingsritje :'(
Ondanks dat plaagstootje toch maar gekocht, die grillen halen we er ook wel weer uit, paar onderdeeltjes meebesteld reeds.
Todo lijstje:
Olie en andere levensverlengende sapjes verversen
Koppeling, drukgroep, krukaskeerring en toplager vervangen
Als we toch in de buurt bezig zijn meteen even de kruk/nok-sensor wisselen (reden weigering waarschijnlijk)
Ontstekingsdelen vervangen door frisse Bosch-spulletjes
Paar bumperlijstjes & clips terugplaatsen
Sidemarkers herstellen
Boel eens goed schoonmaken
Enig optisch en wat troetelwerk verrichten aan het lakwerk
Gasveertjes achterklep vervangen
thermostaat vervangen, staat nu weer netjes op 3 uur
Bekabeling achterklep herstellen.
Antennevoet vinden / wordt eerdaags bezorgd en is ondertussen gemonteerd
Obd nakijken / herstellen, ondertussen weer 1:1:1
Radio erin hangen
Frisse verzwaarde achterveren monteren
Ruitenwisser voor smeren en van frisse bladen voorzien
Balanceren/uitlijnen en iig twee frisse bandjes velgen scoren, mens wat waren die krom .. :o
(krijg van een kameraad een stel nette hydra's met redelijke banden die hem in de weg lagen, nou mij niet ;D )
Bodembeschermplaat monteren
Ruitensproeikopje achter vervangen
Aanhangerstopcontact van nieuwe & degelijke bevestiging voorzien.
Uitlaatspruitstuk geheel vervangen, rest van het redelijk ralle uitlaat-pijpwerk ook maar eens verversen, materiaal hebben we nu
Eens gaan puzzelen waarom hij na periode van stilstand niet direct op 4 cilinders wil lopen
Kortom auto met "iets" werk waar met enige TLC nog wel jaren van plezier inzit
na veel vijven en zessen en een hoop gecijfer toch ?besloten om een upgrade te doen van de 164,
dit is uiteindelijk een 240 Polar Estate uit 93 geworden met een B200F en 5bak, slechts 380K gelopen
die ik zaterdag ga ophalen en die dan meteen onderhanden mag. ?

Koppeling & drukgroep waren wat lawaaig met de proefrit , verder was het apk en ook nog de steekproef oke vandaag
Enige minpuntje was dat hij mij en de monteur vd volvogarage liet staan bij een beoordelingsritje :'(
Ondanks dat plaagstootje toch maar gekocht, die grillen halen we er ook wel weer uit, paar onderdeeltjes meebesteld reeds.
Todo lijstje:
Olie en andere levensverlengende sapjes verversen
Koppeling, drukgroep, krukaskeerring en toplager vervangen
Als we toch in de buurt bezig zijn meteen even de kruk/nok-sensor wisselen (reden weigering waarschijnlijk)
Ontstekingsdelen vervangen door frisse Bosch-spulletjes
Paar bumperlijstjes & clips terugplaatsen
Sidemarkers herstellen
Boel eens goed schoonmaken
Enig optisch en wat troetelwerk verrichten aan het lakwerk
Gasveertjes achterklep vervangen
thermostaat vervangen, staat nu weer netjes op 3 uur
Bekabeling achterklep herstellen.
Antennevoet vinden / wordt eerdaags bezorgd en is ondertussen gemonteerd

Obd nakijken / herstellen, ondertussen weer 1:1:1
Radio erin hangen
Frisse verzwaarde achterveren monteren
Ruitenwisser voor smeren en van frisse bladen voorzien
Balanceren/uitlijnen en iig twee frisse bandjes velgen scoren, mens wat waren die krom .. :o
(krijg van een kameraad een stel nette hydra's met redelijke banden die hem in de weg lagen, nou mij niet ;D )
Bodembeschermplaat monteren
Ruitensproeikopje achter vervangen
Aanhangerstopcontact van nieuwe & degelijke bevestiging voorzien.
Uitlaatspruitstuk geheel vervangen, rest van het redelijk ralle uitlaat-pijpwerk ook maar eens verversen, materiaal hebben we nu
Eens gaan puzzelen waarom hij na periode van stilstand niet direct op 4 cilinders wil lopen
Kortom auto met "iets" werk waar met enige TLC nog wel jaren van plezier inzit
![[Afbeelding: 245-achterzijde.jpg]](http://vuc.mine.nu:10483/~pwassink/gedeelde%20fotos/245-achterzijde.jpg)
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K