29 March 2010, 17:44
De motorkap niet geopend? Hebben ze dan gewoon de uitlaat nagekeken en dat is het?
De TWEEDE volvo voor deze Belg!
|
29 March 2010, 17:44
De motorkap niet geopend? Hebben ze dan gewoon de uitlaat nagekeken en dat is het?
29 March 2010, 21:34
Een dikke proficiat. Er alvast weer voor een jaartje vanaf, gelukkig!
Hopelijk vind je de oorzaak snel, in ieder geval veel succes. Ik volg het onderwerp wel, ben zeer benieuwd naar de werkelijke oplossing.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
13 April 2010, 15:14
Nieuwe chokekabel en -geleider zijn binnen. Van de gelegenheid gebruik gemaakt om bij de Volvomonteur nog even te informeren in welke mate de vlotter en vlotterkamer werden gecontroleerd (monteur reageerde niet op de mail).
Zegt ie dat alles werd nagekeken en geen onregelmatigheden heeft kunnen vinden in de werking (en afstelling) van de vlotter. Nu weet ik het toch echt niet meer :-\ ![]()
13 April 2010, 15:49
Ik weet niet of je hier iets aan gaat hebben, maar rij er een keer
mee naar Vlaardingen, naar Jan Heijstek. Ik durf er een kratje bier onder te verwedden dat hij het binnen 2 uurtjes heeft gefixed! En het hoeft geen Westvleteren te zijn ![]() http://www.janheijstek.nl/
13 April 2010, 20:38
Check. *genoteerd*
![]() Ik ken iemand die in Vlaardingen werkt, kan er dan nog een uitstap van maken ;D Ik ga eerst wel nog eens contact opnemen met een Belg (hoewel.. met Nederlands accent..) in Zwalm, die me beloofd had dat ik eens mocht langskomen als ze er bij Volvo niet uitkwamen. Morgen maar eens bellen en 'm aan zijn belofte herinneren. Vent zou gespecialiseerd zijn in carburateurs en ze ook verkopen, hij wou er wel eens naar kijken. De Groote Rondreis langs potentiële hulpverleners kan beginnen... ![]()
17 April 2010, 13:10
Een bedenking tussendoor.
Volgens de monteur maakte het niet uit of de co-stelschroef al dan niet volledig werd ingedraaid of niet, het co-gehalte veranderde er niet door. Het feit dat ie totaal niet reageert op de stelschroef, wijst dat dan niet op een defect in de carburateur? Kan iemand mij vertellen - of het even voor me testen - wat de uitslag van de stelschroef ongeveer hoort te zijn. Dus het verschil in het co-percentage bij volledig ingedraaide schroef en het percentage bij volledig uitgedraaide schroef? ![]()
17 April 2010, 19:45
Twee slagen uit is zo'n beetje de standaard dacht ik. "Fine adjustment" doet-ie, als de CO er niet op reageert zit de basisafstelling er te ver naast, eerder dan dat de carb stuk is.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
20 April 2010, 17:27
Ja, dacht ik ook, voor de fijnregeling. Maar moet toch een BEETJE invloed hebben op het CO-gehalte?
Niemand die weet hoeveel het CO-percentage bij ingedraaide schroef ongeveer verschilt van het percentage bij uitgedraaide schroef? ??? ![]()
10 May 2010, 17:15
Dit weekend met de kar even langsgegaan bij Paul Booij. Zou 25 jaar geleden de Belgische Volvoclub mee hebben opgericht en op zijn terreinen staat een aardige verzameling Volvoklassiekers ;D Hij had al eerder beloofd even naar 't CO-probleem te kijken als ze er bij de dealer niet uitkwamen. Stroboscoop er op gezet en wat bleek: contacthoek staat op 53 Ã 54 graden.
Vraagbaak schrijft 60 Ã 65 graden voor. Volgens hem een hemelsbreed verschil, volgens de dealer maken die paar graden verschil nauwelijks iets uit. Wie heeft gelijk ?? ??? ![]() |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|