Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De TWEEDE volvo voor deze Belg!
@Rubicon, veel succes met problemen aan je carburateur :-\
@Dirk, volgens mij is dit hetzelfde kapje als ik heb in Principessa, daar zitten electrisch van binnenuit verstelbare spiegels op, dus daar is ook geen gat in voor de doorvoer van de handgreep. Als het klopt, heb je meer kans op het vinden van het kapje, de spiegel blijft een ander verhaal natuurlijk.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
Welke zijde heb je nodig? Ik had ergens nog zo'n plastic plaatje liggen voor de rechterzijde, maar ik vind het even niet meer. Zal nog een paar dozen omkeren, straks.. kan niets beloven, heb echt geen idÃÃ meer waar het kan liggen :Smile. Mocht ik het vinden, mag je het gratis hebben.
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Nog maar eens updaten:

Volvo heeft zelf geen andere carburateur kunnen versieren. Via de monteur (leve mail en het heen- en weersturen van foto's) ben ik er helaas ook achtergekomen dat de carburateur welke ik in 'bestelling' heb bij De Kater nÃt verschillend is en wellicht niet goed zal werken. Het is dan wel een zeniths/stromberg 175CD, maar blijkbaar zitten daar nog kleine onderlinge verschillen tussen :o

Ik kreeg van de monteur een telefoonnummer van iemand die me mogelijk aan een andere carb kon helpen. Die dus gebeld.. Die man geloofde echter zijn oren niet dat de CO-afstelling niet goed te krijgen zou zijn. ZÃker niet aan deze kilometerstand. Hij is er 99% van overtuigd dat met mijn carb niets mis zal zijn.. Hij meent dat mogelijk de voorontsteking en de contacthoek niet goed zijn afgesteld. Iets wat zodanig evident is dat het in heel veel gevallen gewoon wordt vergeten.

Ik kan me eigenlijk bijna niet voorstellen dat ze dit Ãcht vergeten zouden zijn... Waarom kom ik hier steeds achter wanneer het weekend is, ik kan dit dus pas maandag weer gaan navragen. Arghl. Ik moet die man verder trouwens bijtreden, ik kan het zÃlf ook niet geloven dat die carburateur stuk is. Het is gewoon een buikgevoel.

Overigens denkt mijn monteur nu in de richting van het choke-mechanisme (kan ik me ook nauwelijks voorstellen, maar goed). Iemand een idee of ik dat deel apart kan vinden / vervangen??

[Afbeelding: chokemechanisme.jpg]

@Marc: die monteur zegt dat bij een lek in het membraam van de benzinepomp de auto dan helemaal niet meer zou starten, is dat zo?

Is het mogelijk dat het eventueel aan het bimetaaltje ligt, dat temperatuur-dingetje (doodskistje) aan de zijkant? Geeft slecht werken hiervan een te hoge CO?
Antwoord
Rubicon schreef:Welke zijde heb je nodig? Ik had ergens nog zo'n plastic plaatje liggen voor de rechterzijde, maar ik vind het even niet meer. Zal nog een paar dozen omkeren, straks.. kan niets beloven, heb echt geen idÃÃ meer waar het kan liggen :Smile. Mocht ik het vinden, mag je het gratis hebben.
Ik zoek een linkse en rechtse. Zou heel fijn zijn als je er nog eentje hebt liggen.
Antwoord
Rubicon schreef:@Marc: die monteur zegt dat bij een lek in het membraam van de benzinepomp de auto dan helemaal niet meer zou starten, is dat zo?

Is het mogelijk dat het eventueel aan het bimetaaltje ligt, dat temperatuur-dingetje (doodskistje) aan de zijkant? Geeft slecht werken hiervan een te hoge CO?

Niemand? Ik ben een beetje ten einde raad.. :-\

Dealert heeft wel degelijk de (voor)ontsteking etc nagekeken. Daar waren ze mee begonnen, blijkbaar. Geen succes.
Gaan nog ff kijken of het bi-metaaltje het nog doet.

@Dirk: sorry jong, ik heb alles afgezocht, maar kan het plaatje niet vinden. Kan me niet voorstellen dat ik het heb weggegooid, maar vinden doe ik het ook niet.
Antwoord
Met een lek membraan heeft mijn broertje z'n hele tank leeggereden in het carter, de motor kon daarna bij het oud ijzer. Dus er valt best mee te starten, door alle benzine in het carter is het net of de choke altijd aan staat.
De temp. comp. kan je bekijken, ik verwacht er weinig van. Er zit nog een vacuummembraantje aan, net boven het chokemechaniek, hij heet 'vacuum valve' en ik weet verder niet wat-ie doet. Tijdje terug stond er zoiets op MP en de aanbieder beweerde dat een lek membraan rijk lopen tot gevolg had.
Deze: http://link.marktplaats.nl/331116902, in B ook nog!
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Is dat membraam niet voor de 'overrun-valve'? Die zit ook boven het choke-mechanisme. Mijn carburateur heeft dat in ieder geval NIET.

Hmmm... ik hoop maar dat ik straks geen motor bij het oud ijzer mag gaan zetten.. Ik merk wel een duidelijk verschil tussen rijden met choke uit en rijden zonder. Zo start hij koud niet zonder choke. Met benzine in het carter zou hij dan vast wÃl starten, neem ik aan.
Antwoord
Marc1970 schreef:Er zit nog een vacuummembraantje aan, net boven het chokemechaniek, hij heet 'vacuum valve' en ik weet verder niet wat-ie doet.

Als ik mij niet vergis zit die vacuüm valve alleen op de modellen vanaf 1980 (-1984).
Antwoord
Ik weet niet van welk bouwjaar je 242 is dus heb ik het maar vermeld.

Onder het 'doodskistje' hoort nog een rubber ringetje als afsluiting, waar het de carb insteekt.

Ik heb geen echte test voor je benzinepomp, maar als er benzine in de olie zit zou je dat best ruiken aan de peilstok en uit het olievulgat.

Kan je om de test frauduleus te passeren niet ergens voorbij de gasklep valse lucht bij het mengsel laten? Of zet de vlotter lager (ombuigen) zodat het benzinepeil in de vlotterkamer zakt, dan zal-ie ook wel armer gaan lopen.

Die hele foto had ik over het hoofd gezien. Mooi schone carburateur, inderdaad moeilijk voorstelbaar dat er wat mee mis is.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Sorry dat ik een tijdje niet heb meegelezen, tank 50% E85 en je auto rijdt met vlag en wimpel door de keuring.

Daarna kan je het probleem gaan oplossen...suc6
[img][/img]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.457 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 593 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.521 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.141 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 231.222 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.195 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.270 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.057 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.017 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.465 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)