Nog maar eens updaten:
Volvo heeft zelf geen andere carburateur kunnen versieren. Via de monteur (leve mail en het heen- en weersturen van foto's) ben ik er helaas ook achtergekomen dat de carburateur welke ik in 'bestelling' heb bij De Kater nÃ
t verschillend is en wellicht niet goed zal werken. Het is dan wel een zeniths/stromberg 175CD, maar blijkbaar zitten daar nog kleine onderlinge verschillen tussen :o
Ik kreeg van de monteur een telefoonnummer van iemand die me mogelijk aan een andere carb kon helpen. Die dus gebeld.. Die man geloofde echter zijn oren niet dat de CO-afstelling niet goed te krijgen zou zijn. ZÃ
ker niet aan deze kilometerstand. Hij is er 99% van overtuigd dat met mijn carb niets mis zal zijn.. Hij meent dat mogelijk de voorontsteking en de contacthoek niet goed zijn afgesteld. Iets wat zodanig evident is dat het in heel veel gevallen gewoon wordt vergeten.
Ik kan me eigenlijk bijna niet voorstellen dat ze dit Ã
cht vergeten zouden zijn... Waarom kom ik hier steeds achter wanneer het weekend is, ik kan dit dus pas maandag weer gaan navragen. Arghl. Ik moet die man verder trouwens bijtreden, ik kan het zÃ
lf ook niet geloven dat die carburateur stuk is. Het is gewoon een buikgevoel.
Overigens denkt mijn monteur nu in de richting van het choke-mechanisme (kan ik me ook nauwelijks voorstellen, maar goed). Iemand een idee of ik dat deel apart kan vinden / vervangen??
@Marc: die monteur zegt dat bij een lek in het membraam van de benzinepomp de auto dan helemaal niet meer zou starten, is dat zo?
Is het mogelijk dat het eventueel aan het bimetaaltje ligt, dat temperatuur-dingetje (doodskistje) aan de zijkant? Geeft slecht werken hiervan een te hoge CO?