Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat kan mijn B21A vervangen in een 244, '78
#11
Hoe is het nou afgelopen . . .

Uiteindelijk heb ik een B23A voor 400 Eurie kunnen kopen, een 85-er met 180.000 op de teller en hij loopt perfect. Echt een duidelijk verschil in koppel en . . . het oliedruklampje brand niet meer.
Het is wel een heel gedoe geweest, ook omdat ik gelijk een M45 liet vervangen door een M46.
- Aandrijfas moest aangepast,
- Carburatuer van de B23A is iets langer van van de B21A waardoor het oude luchtfilter niet hierop paste. Opgelost door de oude carburatuer terug te plaatsen. Dit ga ik nog wel verder oplossen door een luchtfilter van een B23A te kopen en dan de nieuwe carburatuer te plaatsen.
- De M46 lekte, wat niet gek is na misschien wel 15 jaar stilstand.
- en nog wel wat andere kleine dingen die we uiteindelijk konden oplossen.

Nog bedankt voor alle tips!
Antwoord
#12
Ik weet dat dit topic oud is, maar ik had hier een vraag over.
Ik heb nu volgens mij zover ik de puntjes in het onderblok kan lezen een een B23A met 5 bak (misschien ziet iemand in ÃÃn oogopslag?? foto -->
[img width=800 height=531]http://img23.imageshack.us/img23/8655/p1080718l.jpg[/img]

Ik had met dit blok een aantal problemen slecht lopen/starten heb toen de puntjes vervangen en nu start hij soms wel maar motor draait eerst heel zwaar rond.
Als hij dan loopt dan draait hij heel onregelmatig en stottert, en kan eigenlijk alleen met de choke aan blijven rijden.

Volgens mijn schoonvader kan de kop/koppaking wel lek zijn, dus ik heb onder de oliedop gekeken en inderdaad een hoopje mayonaise :-[

Nu moet ik natuurlijk eerst goed uitzoeken dat het juist is, maar ik zit te denken anders maar een ander blok te plaasten.
En dan het liefst ÃÃntje die je er zo in kan lepelen!

Daarom las ik het verhaal hierboven ook, ik begrijp dat je makkelijk een B230F kan pakken en daar mijn carburateur op kan schroeven??
Heb ik dan gewoon een gelijkwaardig blok als ik had (pk's koppel) en als het goed is kan ik dan elektronische ontsteking gebruiken?

Ik las ook dat je "bij de crossers in Overijssel" zo'n blok vrij goedkoop kan krijgen...heeft iemand een adres???

al vast bedankt allemaal Wink
Antwoord
#13
Da's een B23A inderdaad, op benzine nog? Ik zou gewoon de koppakking vervangen. ALs deze nog geen 500.000 km gereden heeft is-ie verder nog prima.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#14
Inderdaad op bezine.. de km-stand weet ik niet omdat dit blok er later ingekomen is (vorige eigenaar)
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Bobine met voorschakelweerstand te vervangen door bobine zonder voorschakelweerstand? Arjan. 48 19.314 31 May 2022, 17:39
Laatste bericht: Marc1970
  tussendemper vervangen adrianus240 2 2.312 25 July 2021, 20:54
Laatste bericht: Grey240Polar
  Volvo 230K vervangen door B230F Rafiq 5 4.792 15 July 2021, 16:57
Laatste bericht: Dopski
  Motor (B21A) slaat niet meer aan 245 1984 B21A 17 9.273 30 March 2021, 09:36
Laatste bericht: sludge
  B21A naar B230FT in mijn 244 Nique88 12 6.588 7 February 2021, 12:38
Laatste bericht: Naciremus
  B21A loopt beroerd guido2 7 4.011 30 January 2021, 15:51
Laatste bericht: Marc1970
  940 B230FB waterpomp lekt na vervangen lonnebol 9 6.452 23 January 2021, 18:43
Laatste bericht: Volvo240
  motorwissel B21a naar B230A 245GLE1981 37 24.131 8 January 2021, 09:24
Laatste bericht: 245GLE1981
Photo distributie riem vervangen, positie tussenas? B200f superD 9 5.371 25 November 2020, 14:10
Laatste bericht: superD
  Te hoog stationair - Volvo 244GL B21A gerbenvdlindeu 4 5.202 3 February 2019, 22:07
Laatste bericht: gerbenvdlindeu

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)