Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Ik heb de stoute schoenen aan getrokken en begonnen met vervangen van de achterveren en schokkies. Helaas gaat dit niet zonder slag of stoot. Schokbrekers geen probleem maar bij het laten zakken van de diff. brokkelde de onderstebevestigingsplaatjes van de veren af. Opzich ook geen probleem en ben nu dan ook bezig om de vastzittende moeren weg te slijpen.
Maar ik zie dat het plaatje (op de onderste draagarm) best wel dun is en er een gaatje in zit. Nu is mijn vraag moet dit gelast worden of kan ik er nog mee door voorlopig???? Ben er nu mee bezig dus ik hoop dat iemand een snelle reaktie heeft. Ben de auto weer nodig maandag nl.
Hier een foto van het gaatje:
[img width=450 height=600]http://i901.photobucket.com/albums/ac213/Jeroen245/foto.jpg[/img]
Thanks!!!
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Ik dacht eens gelezen te hebben dat aan draagarmen niet gelast mag worden voor de APK, maar misschien kan Marc daar uitsluitsel over geven.
Maar een andere draagarm daar is niet moeilijk aan te komen.
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
mag niet maar als het netjes gebeurd (lees identiek aan het origineel) en je zet de boel in de lak of coating is er niemand die kan zeggen dat het niet origineel is..!
Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
Bij Nordicar(voor jou het dichtste bij) of Scandcar zijn ze nieuw te koop, wel iets dunner als de oorspronkelijke, maar beslist sterker als deze huidige.
Lassen zou ik niet meer doen, daarvoor zien ze er iets te rot uit en de veer opvangschotels zijn bij die bedrijven meestal ook wel op voorraad.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Nu dit al zo dun is, zal de rest ook niet echt sterk meer zijn. Ik zou naar de sloop gaan of nieuwe halen. Ook gelijk nieuwe cups om de veer te bevestigen.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Thanks! Bedankt voor de snelle reakties top. Ik denk dat ik de beide armen maar ga vervangen zien er een beetje te krokant uit naar mijn smaak. Ik zit wel te balen zeg, denk je even een leuk vrijdagochtend klusje te doen gebeurt er dit. >

>

>
Maar goed beter nu dan dat de boel afbreekt tijdens het rijden toch.
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
Zoals er al gezecht is , vervang hem maar voor een betere
deze is aardig rot .
Als je dichterbij woonde dan had ik er nog wel een voor je gehad .
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Bah, een roestgat. Als je er snel wat aan wilt doen zou ik er een plaatje (>2 mm dik) op en onder leggen, of gewoon mee gaan rijden, de veer zal echt niet ineens morgen erdoorheen of eraf schieten. Toch wel redelijk dun rondom dat boutgat.
Voor de APK mag je er niet aan lassen, of in elk geval niet zichtbaar, wat op die plek best te doen is. Ik zou dat hele achthoekige plaatje eraf slijpen, namaken en erop lassen.
Of een andere arm, ik heb er ook ÃÃn los liggen. Hoe dan ook ga je een fijn gevecht met vastzittende bouten tegemoet.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Ik heb net even gebeld met scandcar en liggen gewoon op voorraad, ga morgenochtend gelijk maar twee nieuwe halen dan ik voorlopig weer vooruit. Ik neem aan dat dit goed zelf te vervangen is,ziet er niet ingewikkeld uit igg. Nu ik er toch aan de gang ben zijn er nog dingen welke ik gelijk mee kan pakken??
Nogmaals bedankt voor de snelle reakties.
Berichten: 3.258
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:Ik neem aan dat dit goed zelf te vervangen is,ziet er niet ingewikkeld uit igg.
Achterste draagarmen vervangen is idd niet moeilijk, alleeen.....
in de nieuwe zitten naar alle waarschijnlijkheid geen voorste-rubbers.
Dus, even er bij bestellen, en er in (laten) persen (k#t-klus, zonder het juiste gereedschap/pers)