Berichten: 13
Topics: 4
Lid sinds: Jan 2010
Ik zit met het volgende:
De regelplunjer in mijn brandstofverdeler (a.k.a. spinnenkop) zit ramvast (145, B20F, 1974 staat lang stil).
De mijne is exact als de rechter op deze foto:
Het verschil tussen de twee is dat ze af te stellen zijn. Mijn vraag is: wat stellen die zwarte (inbus)boutjes af?
Kan ik het linker type met exact hetzelfde BOSCH nummer ook gebruiken?
Alvast bedankt!
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
De plunjer is niet meer los te krijgen ?
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 13
Topics: 4
Lid sinds: Jan 2010
Nee krijg 'm niet los, heeft geweekt in WD40...compressor erop...griptang geprobeerd...geeft geen kik.
Opendraaien heeft weinig zin, dan schijn je 'm nauwelijks meer lekvrij te krijgen heb ik vernomen.
Waar ik dus benieuwd naar ben is waar die boutjes voor zijn. Of ik die perse nodig heb voor afstelling ofzo.
Hoop dat iemand daar meer over weet!
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
Onder de imbusdopjes zitten schroefjes
met deze schroefjes kan je de 4 injectors synchroon stellen.
dus je kan heel precies de injectoren evenveel benzine laten geven.
je hebt deze niet nodig dus je kan zonder problemen een andere unit uit wisselen.
de plunjer zit vast geroest
bespaar je de moeite dit lukt je nooit meer.
de passing van deze plunjer is zo verschrikkelijk precies dat er geen afdichtingen om deze plunjer zitten.
de plunjer zit met het minste geringste vuil vast, laat staan door lang stil staan er oxidatie heeft op getreden.
dus gewoonn vervangen die unit.
!!!!!! TIP:
mocht je weer voor lagere tijd de auto stil willen zetten.
ga rijdend naar een benzine station gooi er een halve/ hele bus hele goeie 2 takt olie in. (liefst synthetisch)
ga nog ff een HEEL groot rondje om de kerk dat de olie goed vermengd en in het systeem kan komen.
en je kan hem zorgeloos weg zetten.
voor alle draaiende en gevoelige componenten beter.
Berichten: 13
Topics: 4
Lid sinds: Jan 2010
Danku, duidelijk! Gaan we 't gewoon met die andere unit proberen. Kan ik weer verder!
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
laat ff weten hoe het afloopt
succes
Berichten: 13
Topics: 4
Lid sinds: Jan 2010
Vandaag die andere brandstofverdeler gehaald en erop gezet...et voila! Doet het! En dat na 10 jaar stilstand...grappig hè
Kan in ieder geval zeggen dat ik een Porsche onderdeel op m'n Volvo heb

Komt namelijk van een Porsche 924 (ook 2 liter 4 cyl)
Tussen 1976 en 1985 is daar blijkbaar dezelfde brandstofverdeler op gebruikt...niet moeilijk om gebruikt te vinden.