Berichten: 13
Topics: 4
Lid sinds: Jan 2010
Beste Volvoliefhebbers,
Samen met kameraden ben ik op zoek naar een oldtimer 245/145 op LPG om aankomende zomer mee door Europa te touren.
Onze voorkeur gaat uit naar een station 245 of 145, veel ruimte en echte (belastingvrije) klassieker inmiddels.
Belangrijk voor ons is dat de auto na de zomer ook weer verkoopbaar moet zijn. Er mag opzich best nog wat werk aan zitten, we sleutelen graag. Echter plaatwerk moet niet rot zijn. Hoewel een auto van deze leeftijd meestal wel wat roest vertoont, is het niet de bedoeling een complete restauratie te gaan doen
Op speurders staat een 245 die er al enige tijd (december) op staat:
http://www.speurders.nl/overzicht/autos/...=volvo+245
Wat denken jullie hiervan? Als ik zo kijk en lees lijkt dit een redelijk solide auto op benzine ÃÂ
n gas. Ik zie toegevoegde knipperlichten voor, missende wieldoppen en een achterklep zonder logo's. Prijs aan de hoge kant? Graag eens jullie mening over deze auto. Alvast hartelijk bedankt; suggesties zijn altijd welkom.
Leuk om hier op het forum jullie kennis en enthousiasme te lezen!
Groetjes!
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
Volgens mij ziet de wagen er op het eerste zicht goed uit. Knippers op voorste spatborden zijn origineel. Ook de wielen zijn volgens mij zo geleverd met een klein naafdopje. De achterklep is waarschijnlijk herspoten wegens roest en de logo's zijn niet teruggehangen. Ziet er op foto een hele knappe wagen uit. Maar foto's bedriegen meestal. Als de wagen er goed uitziet in het echt en niet geplamuurd is is hij dat geld zeker waard. Als jullie een goede belastingvrije 245 op gas en benzine zoeken, die jullie heel europa moet doorkrijgen, zou ik het budget toch iets hoger leggen. Het zijn nu eenmaal auto's die zeer gegeerd zijn in Nederland.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Ik zie vooral een latere motorkap, die sluit dus niet aan op de grille en op de paravan. Die wielen kunnen best zonder wieldop.
Op zich een redelijk een waardevast object, voor zover auto's waardevast kunnen zijn, toch? Originele motorkap erop en hij is weer een kwartje meer waard.
Gezien het orig. NL kenteklen is deze al minstens 1x opgelapt/gerestaureerd, dat moet je eens van alle kanten gaan bekijken (vooral de onderkant). Met een magneetje kan je leuk plamuurlagen beoordelen, bij de achterste wielkast bv. past gemakkelijk een kilo plamuur.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Marc1970 schreef:Ik zie vooral een latere motorkap, die sluit dus niet aan op de grille en op de paravan.
Dat ziet er idd niet uit!! Persoonlijk zou ik het daardoor al niet meer vertrouwen.
Groeten van Frans
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Kan je voor dat geld niet beter voor een paar knopen een geinige 745 kopen;
- nog meer ruimte
- als je er eentje koopt zonder APK ben je heel goedkoop uit èn je hebt wat te sleutelen.
- na de vakantie kan je een betrouwbare auto met APK verkopen.
Winst zal je niet gauw maken, maar op die 245 ook niet.
Kleinere initiele investering= minder risico.
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Da's inderdaad jammer zo'n nieuw type motorkap op een oude 245. Dat breekt zo'n auto toch een beetje af.
Maar bij een 245 met LPG voor een paar duizend Euro kun je al niet te veel eisen stellen lijkt me
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
De 745 is 3 cm breder en lager, maar niet ruimer. Tot de achterbank 1000 vs. 1200, maximaal 2120 vs. 2150 liter.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 13
Topics: 4
Lid sinds: Jan 2010
Dat van die motorkap is inderdaad jammer, nu je 't zegt! Vervelend altijd om op foto's te beoordelen natuurlijk, maar Amsterdam is niet heel dichtbij. Hoop nog wat grotere foto's te ontvangen.
Een 740 vind ik nog best een 'nieuwe' volvo, is ook nog niet altijd belastingvrij.
Gaat zo'n gasinstallatie maar een beperkte tijd mee trouwens? Ik bedoel dat deze voor de keuring niet ouder mag zijn dan een bepaald aantal jaar of maakt dat niets uit?
Dit ziet er op de foto's ook nog wel grappig uit, iemand deze al eens in het echt bekeken?
http://www.autowereld.nl/volvo/145/occas.../foto.html
Zo'n bedrijf als Nordicar zal z'n prijzen echter ook wel kennen ben ik bang...
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Een LPG installatie moet alleen op de dag van inbouw voldoen aan eisen, daarna wordt alleen nog de automatische afsluit-gebeuren (motor uit = LPG stopt) gecontroleerd bij de APK.
Een 145 moet rondom wel in erg goede staat zijn wil je er met zijn allen mee door Europa gaan karren, er zijn nogal wat herrie, lekkage en zwabber bronnen denkbaar. De besturing wordt zelfs in de beste gevallen wat luchtig als je veel achterin hebt liggen.
Geldt ook voor de 240 (wat minder), stevigere veren zijn een goeie investering.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
die 245 is vlgs mij net gespoten en zit vast een dikke laag plamuur onder. Kijk vooral eens naar de rand deur-dorpel: die golft enorm.... wordt een enorme tegenvaller als je gaat kijken.
maarrrrr: je moet er wel 20 hebben gezien wil je zelf een beetje een oordeel kunnen geven!
Als een 140 of een 240 je niet veel uitmaakt, dan zou ik altijd voor een 240 gaan. Die stuurt/rijdt/voelt echt als een veel modernere auto aan, alhoewel ze er bijna hetzelfde uitzien.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...