Berichten: 62
Topics: 15
Lid sinds: Nov 2009
ATF ziet er normaal netjes rood uit.
Dacht dat het eventueel dunner zou zijn of iets in die geest...wat het lekken zou veroorzaken.
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ja wie weet. Misschien de moeite om de Dexron terug te geven aan de garage (tijdje stationair laten draaien op hun parkeerplaats moet genoeg zijn) en ATF-F erin te kiepen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 62
Topics: 15
Lid sinds: Nov 2009
verleidelijk ;D...
MAARR heb een AW71 met kilometerteller

op de korrel. Het moest er maar van komen denk ik.
Hoop dat ik deze snel kan aanschaffen.
Ik zal mijn ôtransmission swapô fotograferen en op dit forum delen.
Heb hoogstwaarschijnlijk wel wat hulp nodig along the way.
Berichten: 62
Topics: 15
Lid sinds: Nov 2009
Ben toch ook nog opzoek naar de oorzaak van mijn lekkage uit de BW35.
Nu kwam ik een stukje tegen waarin een ATFlekkage werd veroorzaakt door een kapote Vacuum Modulator.
Zit dit ook in mijn BW35 en zou dit eventueel een lekkage kunnen veroorzaken?
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Zo te lezen is dat om de motorbelasting te communiceren ri. de bak (als je veel gas geeft schakelt-ie later op), de BW35 heeft dat niet. De motorbelasting wordt overgebracht via de kickdown kabel (dus eigenlijk meer een controlekabel).
Lastig dat je bak alleen lekt als-ie draait. Ik heb wel eens de auto met de bumper klem tegen een muur gezet en de hele achteras op bokken gezet om er onder te kunnen kruipen terwijl de wielen draaien (toch best wel eng).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 62
Topics: 15
Lid sinds: Nov 2009
morgen kan ik een AW71 met kilometerteller ophalen! 8) aandrijfas is ook aanwezig!
Wat ik me nog afvroeg... weet iemand hoe het zit met koelleidingen... zijn die ongeveer even lang?
Kan ik de bestaande BW35 leidingen gebruiken?
De AW71 bak heeft een tijdje stil gestaan...waar moet ik op letten bij de aankoop... welke pakkingen en of keringen moet ik vervangen?
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Koelleidingen kan je doorzagen en verlengen met een stukje slang, er staat nauwelijks druk op.
ATF moet rood tot bruin zijn, en niet verbrand ruiken. Laat een druppel op een papiertje vallen, als het uitloopt kan je de kleur beter zien.
De AW heeft de achteruitschakelaar en startblokkering bij de pook, zou handig zijn als die erbij was.
Hier nog een heel stuk over de wissel bij een B20 (wat weer extra werk geeft, maar toch ook wel overeenkomsten heeft):
http://www.v1800reg.org/pages/AW70%20CONV.PDF
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 62
Topics: 15
Lid sinds: Nov 2009
kijk daar heb ik iets aan

pook zit erbij... met een beetje openmind en improvisatievermogen gaat het wel lukken.!
houd jullie wel op de hoogte!
bedank zover!!!
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Lag er niet toevallig nog een AW70/71 pook? Liefst in het blauw?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 62
Topics: 15
Lid sinds: Nov 2009
skidje, vraag hier is... ze hebben veel liggen.
http://www.marans.nl/
Mijn koop is niet doorgegaan
Nog steeds opzoek dus naar een geschikte bak...
de 245 is op dit moment ons enige vervoer, dus moest allemaal snel, vervoer lenen... afspraken die werden afgezegd...vermoeienissen...
Besloten om eerst maar op zoek te gaan naar 2de autootje, iets uit Japan ofzo... daarna de Volvo aan te pakken...
2 B continued