Berichten: 113
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2009
Hmm, daar heb je wel gelijk in ja. Toch las ik van de week ergens dat Volvo voornemens is om rond 2020 geen enkele Volvo-inzittende meer dodelijk slachtoffer van een aanrijding te laten zijn. Of dat haalbaar is, is een tweede...
Waar het hart Volvo van is...
Berichten: 909
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2005
Nou,
Wat ik hoor van een ambulance medewerker is dat het aantal dodelijke ongevallen enorm is afgenomen sinds de airbags en kreukelzone's.
mensen kunnen steeds vaker ongedeerd of slecht met lichte verwondingen uitstappen na een crash.
Dat is een goed ding natuurlijk
Alleen oude en kleine autootjes en van de zijkant zijn auto's nog kwetsbaar(der). Met name rommel uit Korea en India en sommige Franse en auto's zijn nog steeds niet goed.
Maar het kan dus zomaar dat Volvo dat gaat halen. of iig benaderen in 2020.
Maaar.. gadgets zijn leuk, en NCAP is allemaal prima, maar ik vind dat het hem zou moeten gaan zitten in de actieve veiligheid, en dat uit zich bijvoorbeeld in goede kwaliteit, goede ergonomie en goed zicht rondom. Om maar eens wat te noemen.
En welk merk is daar nou bijvoorbeeld sterk in?....
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Berichten: 288
Topics: 31
Lid sinds: Aug 2007
Citaat:Volvo voornemens is om rond 2020 geen enkele Volvo-inzittende meer dodelijk slachtoffer van een aanrijding te laten zijn. Of dat haalbaar is, is een tweede...
Haalbaar: in 2020 zit tenslotte niemand meer achter het stuur omdat de computer alles voor ons doet
245 GL => B230F aka De Rooie
Berichten: 978
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
Hejsan! schreef:Volgens Folksam, een bekende verzekeraar die jaarlijks vele gecrashte auto's analyseert, behoort de Volvo 240/260 tot de veiligere auto's (tenminste 20% veiliger dan gemiddeld).
Zie hiervoor de bijlage.
http://www.folksam.se/polopoly_fs/1.5865...n_2009.pdf
De getallen zijn gebaseerd op 105.000 ongelukken tussen 1995 en 2008.
Knap is het toch dat zo'n oud ontwerp het gemiddeld beter doet dan vele moderne auto's.
Als ik deze url aanklik krijg ik gÃÂ
ÃÂ
n pdf te zien :-\
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 86
Topics: 5
Lid sinds: Jan 2009
Stinky schreef:deze?
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ik heb dit weekend een 144 gezien waarvan de achterste kreukelzone volledig benut is. Goei'ndag dat ziet er echt eng uit. Maar de kreukelzone zelf heeft zijn werk wel goed gedaan!
Berichten: 978
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
stijn schreef:Stinky schreef:deze?

Yep! dank u!
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
DopdeDouwer schreef:Ik heb dit weekend een 144 gezien waarvan de achterste kreukelzone volledig benut is. Goei'ndag dat ziet er echt eng uit. Maar de kreukelzone zelf heeft zijn werk wel goed gedaan!
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
DopdeDouwer schreef:DopdeDouwer schreef:Ik heb dit weekend een 144 gezien waarvan de achterste kreukelzone volledig benut is. Goei'ndag dat ziet er echt eng uit. Maar de kreukelzone zelf heeft zijn werk wel goed gedaan!
![[Afbeelding: th_Afb0175.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/plaatjes%20van%20ander%20volvos/th_Afb0175.jpg)
iemand die ik ken heeft een 144, donkere kleur, oud kenteken...... recente crash? :o
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
jambon en ik waren het niet