Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn nieuwe turbo blokje!
#11
pm terug !
Antwoord
#12
Gisteren gereden met mijn nieuwe aanwinst (nu nog in een 760 gemonteerd) gaat lekker rap! ;D
Krijg er ook een oliekoeler bij.
en een nieuw type inlaatspruitstuk ( van een b23 FT)
De motor zal binnenkort uitgebouwd worden.

Nu zit ik heel erg te twijfelen over het injectie systeem..

De K jetronic.... met alle gevoelige probleempjes van dien...

OF er een "normaal" systeem op bouwen van de B23 FT.. dus de groene injectoren en lucht massa meter..
naar mijn mening iets betrouwbaarder dan de K-jet (gezien leeftijd van het systeem)

IS deze ombouw vaker gedaan van Jetronic naar Motronic?

Wat is er allemaal bij nodig????

Antwoord
#13
Als de K-jet het goed doet kun je die toch gerust houden? Ik zou wel een breedband lambdasonde er op zetten om te kijken of het goed zit qua mengsel.

De Motronic van een B23FT of B230ET kan goed werken maar zijn nu moeilijk onderdelen voor te vinden, bovendien is het best ingewikkeld. Geen favoriet van mij.

zelf ben ik (bevooroordeeld) 'liefhebber'/gebruiker van LH-jetronic. LH 2.2 is niet zo moeilijk om er op te zetten, moet je wel wat handig zijn met bedrading, maar moeilijk is het echt niet. Juiste onderdelen zoeken en het kan er op. LH 2.4 kan er ook op maar dan moet je die krukaspositiegever hebben, dat is wel even wat werk om te installeren (2 gaatjes boren, houder monteren, bellhousing hapje er uit, juiste vliegwiel). verder is het systeem qua electronica makkelijker te installeren dan LH 2.2 omdat je een hele motorkabelboom van een late 240 kunt nemen en dan turbo computers met geringe modificatie kunt inpluggen. Modificeren van de instellingen kan, maar is veel minder laagdrempelig dan bijv MS en co.
Zelf heb ik het omdat het er inzit, nu goed doet wat ik wil. Er zijn meerdere goede oplossingen.

Verder is er dan ook nog de MS/K-dfi/VEMS route. Uiteindelijk de meeste instelmogenlijkheden. Zelf niet veel ervaring mee maar veel mensen hebben er goede resultaten mee.

LH is denk ik het goedkoopste als je van de K-jet af wil. MS en co kost wat meer. Keuze hangt ook er van af hoeveel power je wil halen.

240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#14
@ jw...

Veel info thanx Smile

Eigenlijk wil ik een betrouwbaar injectie systeem wat plug and play is.... Smile
ik wil tot 200 pk gaan..

dan een lambda controler erop (stand alone) lijkt mij uitlaat moet toch gemaakt worden
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 2.826 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.800 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.315 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.507 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.105 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 5.874 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 7.856 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 16.692 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 11.826 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970
  Turbo B21ET vervangen vraagje Karinsky 34 77.086 9 July 2014, 22:22
Laatste bericht: Karinsky

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)