12 October 2009, 21:11
De TWEEDE volvo voor deze Belg!
|
12 October 2009, 21:34
Zo..die zijn stevig aan de prijs :o
Hint, Stinky?
![]() Ik heb al een tijdje een gereserveerde mattenset bij Albert liggen, dus die dingen komen er echt nog wel in. Het worden zwarte, de beige die ie eerst had bleken al verkocht (communicatiefoutje) en bij nader inzien vind ik zwart ook wel beter staan binnenin. Als het goed is, haal ik ze op de VKB op bij Albert ![]() ![]()
Originele post blijkt verdwenen, sinds de server down lag. Dus maar ff opnieuw:
Ondertussen een paar fotootjes gemaakt van de herstelde plekjes: Zo ziet de achterruit rechtsonder er voortaan weer uit: ![]() ..en linksonder: ![]() roest weggehaald op de naad van het zijpaneel linksachteraan: ![]() onderrand wielkast en spatlap linksachter: ![]() Onder de achterbumper is de oude, verroeste rand weggehaald en is er een nieuwe plaat gelast. Daar heb ik geen foto's van, ik kreeg de rubberstrip niet zo vlotjes er af en had geen zin om er aan te zitten sleuren. Maar die moet je zelf maar eens komen bekijken. ![]() ![]() Wel heb ik gemerkt dat na het terugplaatsen van de achterruit er lekkage is ontstaan langs het rubber, in de twee onderste hoeken ![]() Nu ik toch aan de gang was met het fototoestel, kon ik het niet laten ook het interieur eens te laten poseren. Ik heb die meteen maar eens een goede schoonmaakbeurt gegeven. In de auto liggen van die afgrijselijke bruine borstelharen matten, maar daaronder kwam wel een nagenoeg nieuwe originele vloerbekleding aan het licht! Wel denk ik dat ik de eerste vijftig jaar overal nog van die borstelharen zal blijven terugvinden : ![]() ![]() ![]() ![]() Ook leuk is dat samen met de auto nog wat andere 'gadgets' overgeleverd zijn; behalve het originele (ingevulde) serviceboekje, een verzameling retro parkeerschijven, een 'Volvo Veilgheidspaspoort' (x2), een ouderwets Europees aanrijdingsformulier (niet op de foto) en een folder met een up-date van het verkeersreglement anno 1976! Die is zelfs ouder dan de auto ;D En natuurlijk het eeuwige muntstukje dat in zo'n auto altijd wel aan het licht komt. In dit geval een stuk van vijf Frank, uit 1986 8) ![]() 8) ![]()
27 October 2009, 19:05
Op de VKB via Albert nog twee nieuwe armsteunen en hendeltjes voor de verwarmingsschuiven gescoord, dus ook binnenin is de Volvo alwaar een stukje strakker geworden.
De armsteunen (later type) bleken precies dezelfde vorm te hebben als degene die er in zaten, met het verschil dat het rubber van de nieuwe echt wel een stuk steviger is. Een hele verbetering. Ik hoef voortaan geen schrik meer te hebben dat ik een stuk uit de steun trek als ik de deur dichtgooi : ![]() Nog contact gehad met het carrosseriebedrijf en die gaan binnen de garantie de achterruit opnieuw monteren, om de lekkage te verhelpen. Ze stelden zelf ook voor om de achterklep wat bij te stellen (rechterkant staat ietsje hoger). Tegen nul kosten. Prima service! ![]() ![]()
7 November 2009, 14:16
ik weet wel iemand die tectyl (dynitrol ?) doet voor de onderzijde, is langs de kanten van dendermonde/appels ofzoiet (redelijk ver.. maar doet dit eigenlijk achter zijn uren, en dus niet als hoofdjob
![]() maar paar dagen geleden heeft mijn collega op't werk, mij verteld dat er hier in het gentse (st amands berg) ook wel een carossier moet zijn ![]() mooi opelost trouwens die gaatjes ![]()
MY88 240 GL b230kH z34/34 / MY84 245 TURBO B21ET / MY87 740 GLE TD D24T / MY90 240 B200E
17 November 2009, 20:14
Mijn moeder woont tegen Appels, dus ik kom daar wel eens. Kan wel interessant zijn.. heb je evt contactinfo?
Ik woon zelf in Sint-Amandsberg en heb wel eens wat laten doen bij die carossier (achterste wielkastranden bij de estate). Ik was er eerlijk gezegd niet zo tevreden van. Ik ben idd wel tevreden van het huidige resultaat. Nog eens terug om nog een paar details bij te werken (en achterruit opnieuw plaatsen) en dan is ie echt af. ![]() ![]()
17 November 2009, 20:20
Een beetje aan het mijmeren over lichtmetaal
![]() Maar hoe staat dat nou in het echt.. dus maar ff een beetje foto's in elkaar geknutseld ![]() ![]() Setje velgen dat momenteel op Marktplaats staat. Of ze Volvo zijn is maar de vraag (vast niet), maar ik vind ze eigenlijk wel goed staan ;D ![]() Corona's.. ook niet slecht.. ![]() En waarom niet eens 17"? ;D ![]()
17 November 2009, 21:19
Probeer eens chrome velgringen op je velgen. Staat erg mooi bij de chrome doppen
![]()
17 November 2009, 21:23
Die velgen die op MP staan, staan zeker niet verkeerd op je Volvo
![]() Als je die Volans wilt monteren dan moet je de voorkant en achterkant ook wel gaan verlagen, want anders is het echt een 4x4 ![]()
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412 1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412 1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412 |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)