Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Lukas Lagerweij schreef:Ik heb hier in een korte tijd al heel wat geleerd over mijn bolide, ben d'r best trots op, heb um gisteravond zelfs met de neus naar het raam gezet zodat ik vanoctend mijn eerste blik op de zwarte grill had. Dan begint de dag goed :wink:
ha leuk! Ik zou ook wel een 240 turbo willen, en dan liefst een 242 turbo (niet geleverd in europa), of een 245 turbo. Maar o een studentenbudget lukt dat niet... En mijn ouders waren niet zo tevreden toen ik ff vertelde dat ik een B230FT ging kopen, en dan in de 240 gooien. beetje meer turbodruk, leuke nokkenas (gewoon een van volvo zoals kaasie zegt, die zijn al erg goed), leuke uitlaat, en een 240 die in een kleine 7 seconde naar de 100 trekt is geboren..
en dan een turbo van een 850 T5 of 850R, maar dan denk ik dat je erg snel de standaard bak kapot kunt draaien.. en een M90 (bak van een nieuwere 940, eigenlijk het binnewerk van een 850 bak maar dan voor achterwielaandrijving) is me wat te duur en te lastig pas maken..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
m90 past goed
heb alleen het vliegwiel der bij nodig.
en een hydraulisch koppel systeem.
en de cardan-as is iets anders dan de rest.
maar das ook aan te passen
oja m90 bak stond laatst voor 350 pleuro op markplaats
Berichten: 455
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:En mijn ouders waren niet zo tevreden toen ik ff vertelde dat ik een B230FT ging kopen, en dan in de 240 gooien. beetje meer turbodruk, leuke nokkenas (gewoon een van volvo zoals kaasie zegt, die zijn al erg goed), leuke uitlaat, en een 240 die in een kleine 7 seconde naar de 100 trekt is geboren..
Dat is echt precies wat ik ongeveer van plan ben, lijkt me echt super. Heel stiekem is mijn doel om de Seat Leon 20 VT van m'n zwager eruit te trekken en de ford rs turbo van een vrend van me haha
dwaze plannen???
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
moah moet lukken lukas
ben je nog wel ff zoet.
en wat pegels minder :lol:
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
kaasie schreef:m90 past goed
heb alleen het vliegwiel der bij nodig.
en een hydraulisch koppel systeem.
en de cardan-as is iets anders dan de rest.
maar das ook aan te passen
oja m90 bak stond laatst voor 350 pleuro op markplaats
wow voor 350 euro! dat klinkt goed!
een ander vliegwiel is niet nodig. je kunt koppelings onderdelen van verschilende volvo's pakken en dan past dat ook op een B230F vliegwiel.
en de M90 is te dik om in de transmissie tunnel van een 240 te passen. beetje hameren bied uitkomst
de steun moet veranderd worden, dat gaat ook wel. koppeling hydraulisch is een koppelingspedaal assembly uit een 260 met getrag bak nodig, en de pook is met een beetje klooien ook wel goed te monteren
de aandrijfas van een 240 is te kort, met een 50 MM spacer (ongeveer, ik he er een bouwtekeing van liggen) past een M47 aandrijfas. of past een 940 as??
ik zoek ff de website waar het opstaat
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
http://www.volvoturbo.net/Garagebilder%2023.html
ik ben de originele post op turbobriks ff kwijt waar de eigenaar van de auto reageerde en alles ff kort in het engels had samengevat...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
kan wezen , maar gebruik liever een afgedraaid vliegwiel van een b21/b23 motor
die zijn 9 kg en met een klein beetje draaibank 6 kg.
als je een vliegwiel van een b200k / 230f neemt of de originele die bij de 940 past.
ben je al snel op 13 tot 15 kg .
das shit
zonde van de massa
ik zal eens uitzoeken als er een setje is te maken op zo'n oud vliegwiel.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
kaasie schreef:kan wezen , maar gebruik liever een afgedraaid vliegwiel van een b21/b23 motor
die zijn 9 kg en met een klein beetje draaibank 6 kg.
als je een vliegwiel van een b200k / 230f neemt of de originele die bij de 940 past.
ben je al snel op 13 tot 15 kg .
das shit
zonde van de massa
ik zal eens uitzoeken als er een setje is te maken op zo'n oud vliegwiel.
ahh ok, weer wat geleerd! ik 8 dat je bedoelde dat het vliegwiel niet zou passen, oeps...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
alles is het zelfde
want het komt van de red blocks af.
maar de prise-as is korter dan de oudere type bakken.
en das lastig.
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
Lukas Lagerweij schreef:Wie heeft er hier op het forum eigenlijk de meest opgevoerde tank, lijkt me heel interressant om eens te kijken bij zo'n apparaat, zal misschien wel wat worden tijdens de toertocht van 8 januari
Ik stem alvast op kaasie!! , al is het alleen maar omdat hij op [size=18px]het[/size] eiland woont
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........