Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Achterklep
Wat moet ik doen? Een later type achterklep erin of een vroege type wat er nu in zit??

Wat is beter, qua roest?? Later type is toch minder gevoelig of is dat iets wat ik me het aan laten praten??
Vind stiekem wat er nu inzit het mooist met zo'n chrome sierlijst!

Antwoord
Als je een achterklep hebt met een gelijmde achterruit, roesten ze veelal alsnog weg aan de onderrand, meestal in de hoeken. Oorzaak daarvan is de kit die uitgedroogd is van de achterruit. Als je een achterklep hebt die voor modeljaar 1990 is, kunnen ze wegroesten aan zowel de onderkant als aan de randen waar de achterruit in vast zit. Toch blijft het latere type achterklep (dus vanaf modeljaar 1990), naar mijn mening minder roestgevoelig.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
PB240 schreef:Wat moet ik doen? Een later type achterklep erin of een vroege type wat er nu in zit??

Wat is beter, qua roest?? Later type is toch minder gevoelig of is dat iets wat ik me het aan laten praten??
Vind stiekem wat er nu inzit het mooist met zo'n chrome sierlijst!

Als je aan een roestvrije klep van het vroege type kunt komen kun je die gerust nemen, mits je de moeite neemt om hem aan de binnenzijde goed te tectyleren en elk jaar een nauwkeurige inspectie te doen op afspringende lak door het het dichtgooien van de klep en evt. een nabehandeling te doen met tectyl.
Antwoord
Interessant onderwerp. En ik haak er direct op in.

Ik zit er namelijk over te denken mijn (oud type) achterklep die in goede staat is te laten verzinken. Heeft er hier iemand ervaring mee? Kosten, adressen, tips etc etc?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Ik heb er bij mij ook een oud type achterklep inzitten.
Mijn vorige was onder de ruit en helemaal onderaan compleet doorgeroest.

Die ik nu heb is totaal niet geroest. Wel ga ik deze nog behandelen en controleren. Ik heb nu het probleem dat er water inloopt. En dat komt er pas uit als ik de klep opendoe..Gelukkig heb ik er nog geen bekleding tegen aanzitten, want het komt niet uit een afvoergaatje...(wel uit " het grote gat")

Ik zou de volgende keer weer kiezen voor een oud type achterruit. Deze ziet er minder modern uit dan de nieuwe types.
Antwoord
ik ga toch eens informeren naar het verzinken. En direct van te voren natuurlijk extra afwateringsgaten aanbrengen.
Antwoord
Misschien moet je de klep van een 740 eens proberen. ;D
Groeten van Frans
Antwoord
v700r schreef:Misschien moet je de klep van een 740 eens proberen. ;D

HAHA! Nou, dat komt ook nog wel een keer! Ik ben niet iemand die persàenkel de 200-serie adoreert! Wink
Antwoord
Als jij de kale klep bij me aflevert, zorg ik wel dat hij goed wordt verzinkt. Kosten mail ik zsm.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Zwarte Flirt schreef:Als jij de kale klep bij me aflevert, zorg ik wel dat hij goed wordt verzinkt. Kosten mail ik zsm.

DEAL!! Kijk daar heb ik wat aan. ;D Je hoort van mij Gerard! ;D
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Achterklep ruit rubber TeunTimmermans 4 625 29 November 2024, 14:40
Laatste bericht: TeunTimmermans
  achterklep 245 afstellen Kogelman 2 521 2 October 2024, 19:50
Laatste bericht: Kogelman
  Elektrische storing in achterklep S80 uit 2007 Noefkie 1 742 8 March 2024, 21:17
Laatste bericht: BartJu
  Slot achterklep station Michiel240v70 1 2.702 7 May 2020, 18:42
Laatste bericht: Wijnand
  achterklep rubber vervangen veulvo 20 18.468 18 April 2018, 06:58
Laatste bericht: DanielR
  Strip onder achterklep en antenne Joepie 1 2.567 12 December 2017, 23:05
Laatste bericht: UraniumFever
  deuren en achterklep 245 grille 21 17.543 26 September 2017, 12:39
Laatste bericht: RM
  Hagende Achterklep KennOne 3 4.083 18 March 2016, 22:46
Laatste bericht: henqui
  centrale deurvergrendeling achterklep Arn02 0 2.143 2 November 2015, 19:25
Laatste bericht: Arn02
  Handgreep achterklep Volvo 940 station 1992 Bjorn van Damme 0 2.158 12 April 2015, 14:55
Laatste bericht: Bjorn van Damme

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)