Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Abbabak MkII
abbabak schreef:Tenslotte blijk ik Ate achterremmen te hebben >Sad , dus mijn achterem Girling voorraad kan ook weg.

Niet te enthousiast weggooien: De blokken van de achterrem zijn identiek bij Girling en ATE. Alleen de montagesetjes zijn anders. De dealer verkoopt dus ook nog maar 1 uitvoering.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
Aha, maar ik had het niet over weggooien ;D
Ik heb 2 blokjes pas gemaakt maar dan komt Girling veel te ruim in de paspennen en de zitting: ATE is 2/3mm lager in gemonteerde toestand en het paspengat moet naar 7 of zelfs 7,5 mm worden opgeboord. Met deze info zou ik die universele niet willen gebruiken...
[img][/img]
Antwoord
Toch maar echte ATE met montagesetje gekocht en gemonteerd voordat we de Volvo in zijn orginele Habitat uit gingen laten ;D
[Afbeelding: IMG_1696.jpg] Marstrand

[Afbeelding: IMG_1702.jpg]

[Afbeelding: IMG_1710.jpg] Satila, maar het meer was al koud....moest dus alleen zwemmen :Smile http://maps.google.nl/maps?num=1&ie=UTF8...30291&z=14
[img][/img]
Antwoord
Moooi! Vraag ik me af: krijg je van de Zweedse locals wel's complimenten
dat je iets van hun Nationale erfgoed in ere houdt?
Antwoord
Jawel hoor, maar meer bewonderende blikken ;D
Tis in het klimaat daar ook moeilijk deze auto's dagelijks te gebruiken. Maar in de zomer zie je ze veel meer....

[img][/img]
Antwoord
Nou was de verkoop al wat halfslachtig, na een proefrit in een XC70 D5 aut Summum weet ik het helemaal niet meer. Prachtige auto, rijdt ok maar zonder info van buiten in geluid, kont of stuur... veel geld en minder plezier. Daarbij met zijn 230gr/km niet echt CO2 neutraal >Sad
De handschakelbak zal wel beter/fijner zijn maar niet in de Summum uitvoering te vinden...

Ook nog wel gekeken naar de xc70 cross country van 98/99 op LPG maar niet full options te vinden...dit vind ik eigenlijk de mooiste XC

Dus rijden we maar lekker door en hoewel ik er de (natte) tuin niet mee in kom is het ook op ijs en sneeuw goed toeven. IJsbaan ter rechterzijde of 20 cm vastgevroren sneeuw inrijden, GEEN PROBLEEM. De sper is werkelijk super.

Verder is hij onder de -5 in het begin wat te hard geveerd maar niet stuiterig, de olie wil dan nog niet schok breken... ;D Ik kan natuurlijk ook mijn bandenspanning verlagen 2,5 voor en 2,7 achter :-\

[img][/img]
Antwoord
Hi Marc,

ik zal eerlijk zijn, goed om te horen dat ve verkoop (nog?) niet is doorgegaan, een 265 als deze zul je niet snel weer vinden! Verkoop kan altijd nog..

Zelf rijd ik wel vaker in een XC70, fijne auto, zeker met de sneeuw van de afgelopen dagen. Maar op een bepaalde manier niet zo strak als je van een moderne auto zou verwachten. Nu is alles meer gedempt etc dus lijkt het ook minder hard te gaan, je kunt er echt goed mee doorrijden.
De XC doet alles goed, maar zoals je zegt, minder plezier.

btw, de dempers zijn gemonteerd! Wanneer ik de uitlaat heb gemonteerd kan ik weer gaan rijden (en ik moet nog eens goed kijken naar de voorwielophanging, er zit een tik in).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Aha, was mijn indruk inderdaad goed, ik begrijp ook niet helemaal waarom de Volvo's 2x zo duur zijn als de VW/Audi's...met dezelfde versiering. Zal wel zijn omdat de VW/Audi awd minder uitstraling heeft...

Ik zoek natuurlijk wel va MJ 2004 vanwege de AWD techniek. En vanwege gebruik de 6 versnellingen. Zoals hier in NL
[img][/img]
Antwoord
Kijk je ook bij audi?? Ik zou het wel weten als ik in die klasse iets moest kiezen!
Zo'n A6 rijdt vele malen beter! Zeker met quattro.. En dan zit je in duitsland veel gunstiger omdat duitsers veel meer met duitse auto's rijden en dus is het aanbod groter!
Antwoord
PB240 schreef:Kijk je ook bij audi?? Ik zou het wel weten als ik in die klasse iets moest kiezen!
Zo'n A6 rijdt vele malen beter! Zeker met quattro.. En dan zit je in duitsland veel gunstiger omdat duitsers veel meer met duitse auto's rijden en dus is het aanbod groter!

Werk jij bij Audi ofzo? Zie je nu al in 2 threads een beetje die duitsers promoten Wink
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eindelijk een 245: Abbabak mkII is nu van mij en ook een beetje over de V70 pepijnwk 464 197.002 30 October 2024, 09:22
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)