Topics: 10
Nou het schoet al aardig op met het kaal maken van mijn 142, maar ik loop nu toch tegen een probleempje aan: het dashboard.
De middenconsole en het kastje rondom de zekeringen geb ik verwijderd net als de schroefjes onder de vooruit waarmee het dasg vastzit aan de klemmen. Tenslotte ook de bouten links en rechts aan de uiterste zijkanten los gemaakt.
Vervolgens de snelheidsmeter eruit gehaald middels de 2 plasticborgingsbouten...maar nu??
Het dashboard zit nog vast aan de stuurkolom. Middels 2 (aluminium??) afgevlakte bouten en ik heb geen idee hoe het dash er nu verder vanaf moet. Het enige wat ik kan bedenken is om de plaat waarmee ook de pedalen vastzitten( en die ook vastzit aan de stuurkolom) helemaal los te gaan draaien....
Wie weet er raad??
Topics: 82
Waarom wil je het dashboard eruit halen? Maar goed, die bouten vd stuurkolom zijn breekbouten (kop breekt af nadat ze vastgedraaid zijn), die moet je eruit boren.
Laat het dashboard lekker zitten, erachter valt niks te beleven. Zeker gezien de tiptop conditie van de binnenschermen en het schutbord, etc, verwacht ik daar geen roest of gaten.
Oh, ik zie op je blog dat je een oud dashboard hebt. Die heb ik wel eens uit een sloper gehaald maar ik kan me niet herinneren dat er veel geboord of gezaagd hoefde.
Ik denk wel dat je de pedalenbak los moet halen.
Het front klopt niet bij het dashboard, jouw front hoort bij het grijsplastic dashboard vanaf MY 1973. Vroeger vonden ze dat natuurlijk hip om hun auto er nieuwer uit te laten zien, nu eerder andersom.
Aha, dat had je ook al geleerd.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 82
Ik heb een foto van mijn sloper (MY 1970) waarop het dashboard en stuurkolom eruit is en de pedalenbak nog niet, kan dus wel.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Marc1970 schreef:Waarom wil je het dashboard eruit halen? Maar goed, die bouten vd stuurkolom zijn breekbouten (kop breekt af nadat ze vastgedraaid zijn), die moet je eruit boren.
Laat het dashboard lekker zitten, erachter valt niks te beleven. Zeker gezien de tiptop conditie van de binnenschermen en het schutbord, etc, verwacht ik daar geen roest of gaten.
Oh, ik zie op je blog dat je een oud dashboard hebt. Die heb ik wel eens uit een sloper gehaald maar ik kan me niet herinneren dat er veel geboord of gezaagd hoefde.
Ik denk wel dat je de pedalenbak los moet halen.
Het front klopt niet bij het dashboard, jouw front hoort bij het grijsplastic dashboard vanaf MY 1973. Vroeger vonden ze dat natuurlijk hip om hun auto er nieuwer uit te laten zien, nu eerder andersom.
Aha, dat had je ook al geleerd.
Hi Marc,
dank voor je reactie.
Ik wil de auto laten stralen, vandaar dat ik 'm helemaal kaal aan het maken ben. Ik ben me idd bewust van de niet correcte grille die er op zit, maar heb reeds een vervangend exemplaar gescoord. Ik denk dat ik voor de optie pedalenbak losmaken ga...
Heb vandaag de breekbouten maar met de slijptol weggeflexed. Het dashboard moet er toch uit ;D
Ging overigens prima en vrij soepel. Weer een stap verder in het kaal maken van de 142....