Topics: 6
Ik werd vandaag verrast door een vreemd rammeltje in de auto. Het bleek de schakelaar voor de verlichting te zijn die los zit.
Effe vast zetten dus maar...... Hoe kom ik bij de achterkant van de schakelaar om de moer aan te draaien??
Iemand die weet hoe dat moet zonder al te veel te moeten demonteren?
Geen mooiere klassieker dan een VOLVO klassieker !!!
Topics: 163
Er zit geen moer aan de achterkant.
Je de schroefdraad zit op de voorkant, dus de ring/afwerking die je ziet is de moer die je aan moet draaien.
Het ligt een beetje aan de schakelaar en bouwjaar, maar als je de plastic knop zelf eraf draait zit er wellicht een groef waardoor je met een schroevendraaier oid wat kracht kan zetten.
(zo op de foto te zien zit er bij jou zon groef in)
De zwarter knop zelf kan je er zo af draaien als het goed is.
Letop als je het zelfde wil doen bij de knop van de ruitenwisser, hier moet je eerst een pinnetje uit trekken.
(maak je altijd foto's met 30km/h

)
Topics: 107
Ik ken het dashboard van je auto niet maar begin jaren 70 hadden sommige auto's schakelaars waarvan je aan de VOORZIJDE de chrome ring aan de schakelaar, waarmee door het dasboard bevestigd zit, los kunt draaien;met schroefdraad dus.
Topics: 163
Klopt jos,
Dat is eigenlijk de korte versie van wat ik zei
Topics: 107
DopdeDouwer schreef:Klopt jos,
Dat is eigenlijk de korte versie van wat ik zei 
Tsja,ik wist ook niet dat wij op PRECIES hetzelfde moment reageerden op zijn vraag
Topics: 6
Ik ga het morgenochtend proberen. Dank voor de snelle reactie..
Enne Dop, Ik maak niet altijd foto's bij 30 km/h maar de foto die ik gemaakt heb bij 60 km/h was onscherp. ;D
Geen mooiere klassieker dan een VOLVO klassieker !!!