Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
intercooler inbouwen
Ik zie het al wel weer....veel te veel nullen en euro-tekens. Ben nog steeds student.

Ik weet niet helemaal goed wat ik moet doen...Ik moet even een beetje vertrouwen krijgen in de motor, hij loopt nu wel goed, maar nog niet helemaal zoals ik het hebben wil, hij is nog steeds een beetje onrustig onder de 2200 toeren (elke versnelling). En van dat vertrouwen krijgen is niet zo'n heel gek nadat je het verhaaltje hebt gelezen over 'vla int blok'.
Hij raast nu ook nog een beetje, ga morgen de spanrol vervangen van de D-riem. verder zit ik er dus aan te denken om er een IC op te bouwen, 740 inlaat Spruitstuk, cbv of dumpvalve, electrische fan, evt nieuwe rvs uitlaat (3 inch of zoiets?),. Ik moet trouwens binnenkort ook de koppeling vervangen, ik zat zo te denken, als de bak eronder weg is, kan ik makkelijk bij het vliegwiel. Nou treft het toeval dat ik een draaibank heb. Is het erg onverstandig om je bezig te houden met het lichter maken van je vliegwiel?

ok en als laatste vraagje wat zijn de afstelwaarde voor de ontsteking?
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
Weet met het afdraaien wel waar je mee bezig bent; je kunt aan de krukaszijde van het vliegwiel wel aardig wat winnen, maar laat de boel daarna wel balanceren!
Antwoord
lucas even over al die nullen die je zag. en je wilde andere wielen las ik ergens. dan verkoop je die velgen die er nu onder liggen toch aan mij??
t is maar een ideetje.
Vitara
Antwoord
als ik jou mijn velgenverkoop kan ik nog niet eens 2 polarissen terug kopen, laat staan de banden, maar aan die turbo velgen is nog wel goed aan te komen
Antwoord
haha weet ik wel maar ja als je d'r is vanaf wil. en gelijk heb je met die nullen t kost allemaal niet niks als je wat goed wil doen
Vitara
Antwoord
denk dat ik deze velgen eerst maar eens ga stralen en laat poedercoaten
Antwoord
ik wou net zeggen ik vind ze er mooi onder staan hoor past goed bij de auto. maar ja ieder z'n smaak he
Vitara
Antwoord
ik heb vlgs mij nog wel een set turbo-velgen met behoorlijke banden liggen. En ik dacht dat m'n broertje ze net nog had laten balanceren. Als je interesse hebt, dan moet je maar effe een pb-tje sturen.
Antwoord
hey lucas

het kan veel simpeler hoor.

je neemt een 740 turbo met een B230ET motor

een B230ET motor heeft 185pk , deze heeft het meeste pkaas standaard

omdat de comp.verhouding hoger is dan de B230FT (165pk)

dan neem je je eigen cil.kop van je B21ET die zet je der op.

dan de inlaatspruitstuk overzetten + IC want die zitten toch ook al bij die motor.

de turbo is misschien watergekoeld , dan zet je hem ook over anders hoeft het niet natuurlijk.

een watergekoelde turbo kan meer hitte verwerken , dus mechanisch sterker.

ook zet je de nokkenas van de B230ET over , dit is een " A ".

deze heeft in midden en bovenin meer te vertellen door een ander kleppen diagram en lift hoogte.

het liefts een VX3 monteren dan ben je klaar. (beter is er niet).

als je kan bemachtigen een uitlaatspruitstuk van een turbo van na 1992.

deze is beter in flow naar de turbo. (zie ander topic).

dan kan je met een beetje goed afstellen , zo rond de 240 pk hebben en een koppel van rond de 400 NM.

dat heeft deze motor ook. [size=7px]("home made by kaasie")[/size]

degene met stuurbekrachtigingspomp is een B230ET met mech.injectie.

[Afbeelding: e460jb.th.jpg]

[Afbeelding: e498dr.th.jpg]
Antwoord
dat ziet er mooi uit!
Zijn er geen B23.T's geleverd met mechanische injectie?
Ik zou zlef niet graag een B230 van voor 1989 gebruiken voor veel pk's, vanwege de dunnere drijfstangen en bij de nog eerdere de slechte plaatsing van het axiale lager. voor zover ik weet is de B230ET alleen in de beginfase fan de B230 geleverd, dus met de slechtere onderdelen.

Zon B230ET blok heeft geloof ik tegen de 185 pk bij, schrik niet, 6800 rpm, als het klopt.
Ik heb gehoord dat er bepaalde aftermarket nokkenassen in zweden verkocht worden die ook erg goed zijn. De Enem V16, kg2t, vanalles, weet alleen dat ze meestal extremer zijn dan de volvo nokkenassen..

Een B23 turbo is echt een super sterk blok. Een scandinavisch tijdschrift heeft zon blok tot dik 450 pk opgevoerd op standaar alles! Dikke turbo enzo erop, maar drijfstangen, zuigers, krukas, lagers, alles origineel, wel een beetje bewerkt... zie hier voor scans van de artikels: http://www.pukema.com/bilsport/bilsport.html
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Maten 245 intercooler. mikus 6 9.573 13 September 2015, 08:39
Laatste bericht: Karinsky
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 6.123 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  245 TIC met ruimtegebrek rond de ventilator/ radiator / intercooler - opstelling JohanW 12 10.564 8 April 2012, 20:17
Laatste bericht: JohanW
  Inbouwen LPG in een 245 TIC teygeler 4 5.558 2 October 2011, 20:34
Laatste bericht: skidje
  Is het blok van de B21ET met met originele Intercooler anders dan een blok zonder IC? Vaan 5 6.498 14 September 2011, 13:43
Laatste bericht: 242-turbo
  intercooler bunne 28 18.779 8 February 2011, 12:31
Laatste bericht: patrick2wd
  Intercooler inbouwen 240Turbo84 34 30.084 15 October 2010, 14:58
Laatste bericht: Jw240
  Turbodruk met intercooler? pierpower 3 4.447 30 August 2010, 12:45
Laatste bericht: 242-turbo
  standaard intercooler ingebouwd inclusief overboostswitch !! TheSaint77 19 26.559 5 December 2009, 18:56
Laatste bericht: Ticcie
  afstelproblemen bij 245Turbo met intercooler turbod 2 3.039 22 September 2009, 20:07
Laatste bericht: edwin

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)