Topics: 23
Yep, zeker een hoop geld.
Ik heb tot september 2008 dicht bij de afdeling onderhoud en aanschaf personenauto's gezeten van een hele grote overheidsinstantie en ben me daar rot geschrokken van de problemen qua nieuwe auto's vwb de integratie van de moderne techniek. Ik ben van mening dat auto's gebouwd worden om 6 jaar lease te overleven... Daarna is het schrikken van de kosten die je moet maken om de simpelste storingen in bv het motormanagement te kunnen vinden. Ik kan ook een mooie station uit laten we zeggen 2003 kopen voor ââ¬7500 en heel veel kosten krijgen aan allerlei vage storingen oid.
Maar dat is mijn 2 cent... Ik wil gewoon een goede betrouwbare auto die wegenbelastingvrij is. Het geld wat ik daarop bespaar tezamen met de goedkopere verzekering wil ik in de auto stoppen om er 10 jaar later nog steeds van te kunnen genieten.
Groet Bas
Topics: 28
Heb er nog niet zoveel verstand van, maar het lijkt mij ook wel aan de dure kant. Afgelopen weekend een 240 uit 1986 gekocht, 189.000km. Een "kale" versie, zonder stuurbekrachtiging, handmatige raampjes, geen trekhaak. Maar ja, die kostte dan ook "maar" 2000 euries.
Bij de inspectie was Albert van Albra er bij. Moest 'm bijna overhalen om mee te komen, want hij vond de vraagprijs van 2500 eigenlijk ook iets te hoog voor deze auto. Kan je aanraden er iemand bij te halen om de boel iets objectiever te bekijken... Succes!
Volvo V70 (2001)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)
Topics: 8
danielk schreef:Ik kan je een goeie tip geven, stop met kijken in Nederland en ga op zoek in het Buitenland. Ze denken hier als een auto 25 jaar oud is ze er meteen woekerprijzen voor kunnen vragen. In buitenland zijn auto;s veek goedkoper van deze leeftijd, kijk vooral eens rustig op blocket.se. Beslis iig niet te snel. Bestel vliegticket en gaan met de banaan. Is mij prima bevallen. Binnenkort de 2e, maar dan uit Duitsland.
Dat kan ik volledig beamen, wat jullie Nederlanders betalen voor in dit geval een 240, daarvoor valt de modale buitenlander van zijn stoel. Ook hier in belgie zijn buiten het feit dat jullie hier massaal huizen kopen autos een pak goedkoper.
Topics: 35
Dit is gewoonweg een belachelijk hoge prijs, voor wat je krijgt :o
Topics: 23
Ok,
Heb de beste man gebeld en verteld dat ik hem niet ga kopen als hij me niet meer zekerheden kan geven. Dat kon en wou hij niet dus daar houdt het mee op.
Iemand nog een tip om verder te zoeken buiten marktplaats om? Of een goede classicdealer in NL of eventueel Belgie?
Bedankt voor alle reacties.
Groet Bas
Topics: 26
Topics: 38
Moet hij ouder dan 25 jaar zijn ?
Mijn collega verkoopt een hÃÂÃÂÃÂÃÂl goede 245 GLT automaat met maar 120 000km.
Hij staat in het "te koop" topic.
Foto's volgen in het weekend. De auto staat namelijk in Elsenborn en zijn verblijfplaats is momenteel Brussel, vandaar.
Ben 2 maanden geleden meegeweest de GLT kopen en het was/is werkelijk het beste exemplaar dat ik de laatste vijf jaar in België gezien heb.
Hij blijkt ook niet zo'n Volvo-addict te zijn en kijkt momenteel uit naar een dieseltje ivm de afstanden.
Prijs zal iets tussen 2000 en 2500 worden vermoed ik.
Topics: 84
Er zijn wel meer handelaren die de krenten uit de Zweedse pap halen, zoals Scandcar of volvo140klassiekers.nl.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 22
Misschien kan je Albra (ken ik zelf niet maar verhalen en betrokkenheid hier zijn OK) of een ander goed adres een zoekopdracht geven?
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Topics: 2
Hallo!
Sorry maar ik vind het ongelofelijk dat je nog overweegt hiervoor EUR 7.500,= te betalen. Ter vergelijking mijn 244 Turbo uit 1983 staat te koop voor EUR 5.500,=
Daarbij vind ik tot op heden de Volvo handelaren in NL niets extra's bieden. Vaak zijn hun prijzen torenhoog en de auto's zijn zo in de voorraad gezet zonder enige inspanning!
Eergisteren nog bij een heeeel bekende naam een auto die naar uiteindelijk bleek minstens anderhalf jaar stilstond en waar in al die tijd nog niet eens de moeite is genomen een simpel slangetje te vervangen naar het reservoir van de stuurbekrachtiging en de onderzijde van motor van gelekte olie te ontdoen. De plek waar de auto stond is diep ingevreten en leverde al het bewijs ik hoefde alleen omhoog te kijken. Wie koopt zo'n auto nou?
Koop gewoon een rijdende auto met geldige APK bij een particulier. Waarschijnlijk kun je wat besparen door zelf te importeren maar dit bied ook weer onzekerheden qua import en APK. Er zijn toch ook nog NL'se auto's te vinden met een goed jaar APK. Ach er zijn medeforumers die 800Km naar Zwitserland tuffen alwaar ze wat anders aantreffen dan voorgesteld dit geen tegenvaller vinden en dan al fluitend 800km huiswaarts keren ;-). Naast geld kost je dit ook tijd maar goed wie telt dat bij een hobby...
Groeten,
Bart