Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aankoop 245GL ja of nee
#1
Ola,

Sta op het punt een 245GL uit 1985 te kopen:

http://link.marktplaats.nl/241999689

Vanmiddag de auto wezen bekijken en ben zeer enthousiast, heb al de nodige bekeken zowel particulier als bij Nordicar en Wim's Classics maar deze ziet er zeer degelijk uit...

Al met al is €7500 een hoop geld en is het een zo meenemen prijs, hij moet dus nog gekeurd worden door de RDW. Ben met de aankooptips langs de auto gelopen en alles zag er goed uit, liep niet geheel mooi stationair maar lag volgens de verkoper aan het feit dat er oude benzine in de tank zat en dat ie al een half jaar stil stond, stukkie gereden en dat ging prima! Af kunnen dingen dat hij de RDW keuring regelt tezamen met een grote beurt (tank + carb reinigen, filters en vloeistoffen. Nieuwe bougies en kabels etc.) Als ik dan mijn huidige Golf III (95er 1.6i 89000KM) inruil blijft de prijs hetzelfde

YV1245817GT664715 staat op het plaatje en nu is er vast wel iemand die me kan vertellen waar deze codes voor staan, heb ooit wel eens een link voorbij zien komen waar deze codes worden uitgelegd!, vond het vooral raar om een carburateur motor aan te treffen of is dit normaal voor een auto uit 1985?

Vraag is natuurlijk of ie het waard is, kilometerstand is errug laag valt ook niet te controleren maar aan de stand van de auto te zien vind ik het wel aannemelijk?

Wat vinden jullie ervan?

Is er bij de weg trouwens een goede volvo klassieker garage in Woerden en omgeving?

Groet Bas
Antwoord
#2
Ik kan die auto niet vinden op Marktplaats. Doe nog's de juiste link?

7500,- is heeel erg duur. De auto mag (moet) voor dat geld helemaal 100%
in orde zijn en als ik het goed lees, is dat niet het geval.

Woerden - Woudenberg is 41 km en daar zit 'Albra', heb ik goede dingen over gehoord Wink
Antwoord
#3
Ik zet maar weer eens dikke vraagtekens bij het bouwjaar. Gezien de uitvoering (o.a. kunststof dorpelstrips, paravan kan ik niet goed zien) is hij van na 86. In dat geval: Te duur.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#4
Wagen is ZEKER niet van 1985.
Antwoord
#5
7500€ voor die auto??? :o :o :o
Vind ik een beetje heel veel geld, voor dat budget kan je veel leukere dingen vinden
245 GL => B230F  aka De Rooie

Antwoord
#6
Bazis schreef:Is er bij de weg trouwens een goede volvo klassieker garage in Woerden en omgeving?

Een grote dealer als Hooftman lijkt misschien duur, maar er werken een paar goede monteurs met liefde voor klassiekers en daardoor krijg je beslist waar voor je geld.

Maar verdiep je eerst wat verder in de markt, want deze is veels te duur en een beetje dubieus.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#7
Citaat:Vanmiddag de auto wezen bekijken en ben zeer enthousiast

Wees voorzichtig, enthousiasme en emotie kun je beter uitschakelen bij de aankoop van een auto (is mijn ervaring)
Zeker als het om zo'n enorme zak geld gaat (zie niet veel 245-ers in die hoge regionen voorbijkomen, dus dan moet ie wel heeeeeeeeel bijzonder zijn).

VIN uitgelegd:

YV1 245 81 7 G T 664715

YV1 = Code fabrikant (Volvo)
245 = Voertuigtype (vijfdeurs)
81 = Motortype (81=B23A, B230A)
7 = Versnellingsbak (BW35 AW70/71UL )
G = Modeljaar (86)
T = Fabriekscode (Alleen kan ik " T " nergens terugvinden ???) Ik denk dat het een " 1" moet zijn (Zweden)
664715=Chassi(s)nummer

Citaat:kilometerstand is errug laag
Idd, nog geen 5000km per jaar. is wel heeeeeeel erg laag.
Zelfs de dubieuze SuperPolars uit Italie waar je een tijd geleden mee om de oren werd geslagen haalden dat niet eens


Mijn idee:
- Zo meenemen prijs is absurd hoog
- historie, staat van onderhoud: onbekend
- Heb je garantie?
- Loopt niet mooi ( en dat voor 7500 eurie!
- Staat al een half stil..
- Laat de grote beurt ook echt een grote beurt zijn (brandstoffilter ook meenemen, wordt 99 van de 100 x vergeten)
- Hoe is het met de bandjes? aan vervanging toe?
- Neem iemand mee die er ECHT verstand van heeft, en voorkom een teleurstelling van 7500.
- Laat een ANWB aankoopkeuring uitvoeren en neem op basis daarvan een beslissing (of een DEKRA-aankoopkeuring)


" If it's too good to be true; it probably is......."


Over omkatten: Waar je het meestal snel aan kunt zien is de luchtroosters op de paravan. Die zijn nogal lastig te vervangen en wordt dus bij omkatten ook maar heel zelden gedaan.
(Check:

De modellen voor 1985 hebben een doorlopend luchtrooster:
De modellen na 1985 hebben 2 luchtroosters:

Foto van jou 245:
[Afbeelding: e6eMKwpvSEBM8OAzAiZQCg==.jpg]

Ik weet het niet................
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#8
Shit,

Probeer wat bijlagen toe te voegen en ben nu al 2 keer al mijn tekst kwijt omdat ik geen toegang heb tot een uploadmap!!

Maar goed, heb al aardig wat estates bekeken tot nu toe laatst deze nog:

http://link.marktplaats.nl/256857685

Viel me heel erg tegen voor dat geld, wel alle garantie enzo maar ook beginnende roest en een automaat die in zijn versnelling klapte na een kickdown. En ook 6950 euries...

Ben nu al 2 jaar bezig een mooie station te zoeken, eerst op zoek geweest naar een mooie W123 TE, zijn dun gezaaid en kunnen een stuk slechter regen LPG als ik de verhalem moet geloven...

Heb trouwens de erste zulassung op Duitse kenteken gezien en die is 17-09-1985!!

Iemand nog tips voor een mooie 245 estate?

Groet Bas
Antwoord
#9
Oh ennuh,

Controleert de RDW zo'n auto niet volledig voordat ze hem op onze wegen toelaten of is het een standaardcheck?

Ook nog een ADAC kaufvertrag gezien waarop vermeldt wordt dat de auto gerestaureerd is zonder verder details. Vorige eigenaar heeft hem ingeruild op een VW-Samba kampeerbus en is met onbekende bestemming vertrokken...

Groet Bas
Antwoord
#10
Erstzulassung 1985 kan, het modeljaar 86 liep van ca. sept 85 tot aug 86 (ws. omdat de Zweedse zomervakantie ertussen zit en alle produktiemedewerkers met de kinders op vakantie moesten).
Dus ja, leuk, handige auto om op LPG te laten rijden en zo. Ik blijf het dubieus vinden om nu voor veel geld een doodgewone auto te kopen omdat die belastingvrij gaat worden. De NL regering is wat regelingen betreft zo betrouwbaar als Guuske Deleugenaere.
Voor die prijs kan je trouwens heel wat jaartjes wegenbelasting betalen in een 940.

Tellerbak kan in zijn totaliteit een keer vervangen zijn, maar de glanzend zwarte wijzerplaten kloppen wel.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  hulp bij aankoop XC90 2.5T XCTim 0 1.026 17 March 2023, 16:32
Laatste bericht: XCTim
  Aankoop volvo 240 1993 Basovlov 26 23.869 11 January 2018, 17:27
Laatste bericht: Volvo240
  Aankoop 740GL rseelt 7 7.311 7 July 2017, 07:14
Laatste bericht: Dirk342
  Aankoop V70 193 pk turbo lpg g3 1999 hoekk00 6 6.012 12 March 2015, 00:30
Laatste bericht: hoekk00
  Waarop te letten bij aankoop volvo! Marijn Kan Zo Zijn 1 3.189 13 November 2012, 18:50
Laatste bericht: Dopski
  aankoop tip volvoniba 22 13.338 19 May 2012, 10:04
Laatste bericht: Yellow240
  Overstap Saab naar Volvo, eerste adviezen voor aankoop 240 Jed 3 3.730 29 April 2011, 14:10
Laatste bericht: Bazis
  Volvo 240 aankoop advies witlof 11 12.064 22 April 2011, 13:49
Laatste bericht: witlof
  Vraag over aankoop 244 GL Automaat (dringend) joahim132 45 22.017 28 March 2011, 14:34
Laatste bericht: joahim132
  Tips voor aankoop van super polar uit 1991? Jaccie 11 7.964 5 March 2011, 21:44
Laatste bericht: volvorider2

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)