Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
intercooler inbouwen
#21
op zich een lichte auto met een hoop pkaas

en die 6 cil. loopt ook mooi en heb een hoop verbrandingen na elkaar. (2 meer).

das hun voordeel.
Antwoord
#22
nou errug licht is zo'n M5 nie hoor , ik zou hem niet in de wegen belasting willen hebben.

voor dat gewicht kun je een hele beste volvo (volle volvo!)
rijden

en de M5 is niet erg in de slip te krijgen allemaal pure grip
hij heeft gewoon plakbanden.

maar ik hou wel van m'n volvo'tje hoor!! :wink:
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
#23
ik zat al te denken hoe die CBV precies werkte, maar het lijkt idd logischer dat je 'm VOOR je gasklep monteert. Vond het verschil behoorlijk in die 240 turbo met cbv waar ik in meereed en het is een klein klusje om 'm te monteren.

M5 zal ik trouwens maar niet uitdagen - hou niet van verliezen!
Klinkt geweldig zo'n kar, dat is nou het enige wat er mist aan een 240Turbo.
Antwoord
#24
Is zo'n CBV hetzelfde als een Dumpvalve? Ik heb namelijk ook een 460 turbo die geeft niet dat psst geluidje bij het schakelen, althans niet voordat ik m'n dumpvalve monteerde,

Ps; die van mij fluit, zit ook echt een fluitje op die er af kunt draaien

[Afbeelding: t_19703.jpg.detailed.jpg]
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
#25
Lekker fluiten naar de vrouwtjes Tongue
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
#26
nah, die fluit hoe ik niet zo...behalve als hij ECHT uit de Turbo zelf komt Big Grin En die PFFFFSSSSSSSSSSSSSHHHH wil ik er natuurlijk wel bij! Zoals Wolff (is die 245T nou al weg??) dat had/heeft op zn 245T...bruut!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#27
Kan iemand aan wat foto's komen van zo'n intercooler kit, ben van plan om het een ent ander zelf te maken. het gaat met name om de leidingen en buizen etc....en het liefst wat details
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
#28
spulletje van een 740 turb

past er zo op.

kan je ook meteen het inlaatspruitstuk over zetten.

hoef je nix te puzzelen.

alleen monteren
Antwoord
#29
heb je d'r nog een adresje voor? Confusedhock:
en is die turbo trouwens ook hetzelfde?

bij nader inzien misschien makkelijker om z'on blok in te bouwen?
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
#30
Lukas Lagerweij schreef:heb je d'r nog een adresje voor? Confusedhock:
en is die turbo trouwens ook hetzelfde?

bij nader inzien misschien makkelijker om z'on blok in te bouwen?

zon blok inbouwen heeft voordelen en nadelen.
de nieuwere blokken hebben een hogere compressie (wat zuiniger en betere trekkracht oplage toeren) en meer cylinder inhoud (vaak)
maar tot aan 1989 ongeveer zijn ze lang niet zo sterk als een B21 FT/ET. Dit komt door het gebruik van dunnere drijfstangen en in de nog eerdere B2x0 motoren door de plaatsing van een bepaald krukas lager in de motor.
Ook heeft een B230 geen gaten voor de K-jet injectoren....

dus overzetten vergt best wat werk en ik denk niet dat het de moeite waard is tenzij je de motor met electronische injectie gaat uitrusten. misschien megasquirt gebruiken, dat is best makkelijk aan te sluiten als je alleen de injectie daardoor laat regelen, en dan de originele ontsteking van de 240 turbo motor. natuurlijk is het beter om de ontsteking ook door ms te laten sturen maar dat hoeft niet perse.

als ik een 240 turbo zou willen dan zou ik gewoon een 240 uit 1990 ofzo kopen, met veel km of iets kapot, en dan gewoon het vering pakket van IPD erop zetten (verlagingsveren, dikke stabilistaoren, pu bussen, chassis verstevigingen, leuke dempers, 1000 euro verder), een setje virigo's (300), en een B230FT uit een 940 (600+) ofzo. de bedrading van de originele B230F kan dan grotendeels gebruikt worden en de computters kunnen dan bijna gewoon worden ingeplugd (mits het dezelfde LH versie is).
alle andere losse zooi (remmen bijvoorbeeld) en de onderdelen die je vervangt als de bole toch uit elkaar is nog eens tegen de 1000.
totaal 3000 erin steken, de 240 heeft je dan misschien 500-1000 gekost,dan heb je voor +/- 4000 euro (mits je veeeel werk zelf doet, en zo moeilijk is het niet, het duurt alleen lang) een hele nette 240 turbo, met moderne motor, betere wegligging, minder roest etc...
maar het is natuurlijk geen originele 240 turbo...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Maten 245 intercooler. mikus 6 9.563 13 September 2015, 08:39
Laatste bericht: Karinsky
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 6.118 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  245 TIC met ruimtegebrek rond de ventilator/ radiator / intercooler - opstelling JohanW 12 10.545 8 April 2012, 20:17
Laatste bericht: JohanW
  Inbouwen LPG in een 245 TIC teygeler 4 5.542 2 October 2011, 20:34
Laatste bericht: skidje
  Is het blok van de B21ET met met originele Intercooler anders dan een blok zonder IC? Vaan 5 6.498 14 September 2011, 13:43
Laatste bericht: 242-turbo
  intercooler bunne 28 18.736 8 February 2011, 12:31
Laatste bericht: patrick2wd
  Intercooler inbouwen 240Turbo84 34 30.003 15 October 2010, 14:58
Laatste bericht: Jw240
  Turbodruk met intercooler? pierpower 3 4.438 30 August 2010, 12:45
Laatste bericht: 242-turbo
  standaard intercooler ingebouwd inclusief overboostswitch !! TheSaint77 19 26.535 5 December 2009, 18:56
Laatste bericht: Ticcie
  afstelproblemen bij 245Turbo met intercooler turbod 2 3.029 22 September 2009, 20:07
Laatste bericht: edwin

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)