Berichten: 6.718
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
ik kan me helemaal aansluiten bij TIccie, Jos en 240diesel.
In het begin gaf ticcie nog de tip om met een schroevendraaier eens te kijken hoe het ervoor staat.
Dit kan je denk ik beter niet doen. Ik denk dat je schrikt, en een gat is een gat dat moet je vervolgens eerst weer dicht zien te krijgen.
Met wat polyester, kit, verf en andere meuk kan je de auto weer snel strak maken. Ga er vervolgens lekker 2 jaar van genieten (hoe lang heeft hij nog APK?) en kijk hoe lang de auto het uithoudt.
Ik zou de POLIS opknappen voorzover dat nodig is. Lijkt me een erg leuke auto. Zou inderdaad doodzonde zijn om die kwijt te zijn en vervolgens met de oranje 245 te stranden.
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
De schroevendraaier tip moet je idd alleen toepassen als je echt met de auto aan de slag wilt en een goede indruk van de staat van de carrosserie wilt krijgen.
Als je nog twijfelt om er voorlopig even mee te blijven rijden, dan zou ik idd kiezen voor de plamuur/kit oplossing.
Enige is dat deze auto misschien echt niet meer veilig is om mee te rijden....
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 27
Topics: 8
Lid sinds: Nov 2008
ok ok, ik ben overstag.
Ik maak de Volvo APK waardig (en veilig) zodat deze de eerste 2 jaar voorruit kan. Voor de 2 wielbakken achter heb ik nieuw oversize plaatwerk besteld. Het oude heb ik zodanig bewerkt dat er alleen nog hard staal over is wat nu in de anti-roest primer staat.
Het enige echt grote gat wat nu ngo aangepakt moet worden zit linksvoor in de wielkast. Hier zal ik een nieuwe plaat in lassen.
Verder is er een nieuwe drukgroep met koppelingsplaat onderweg omdat de oude echt overleden is.
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
"op de sloop krijg ik er EUR 400 voor."
In zijn dromen misschien

Een kennis had onlangs een 245 -met goede motor nota bene- die hij naar de sloop wou doen vanwege apk afkeur.
Als ie 50 euro bij zou betalen wilde de sloper hem ophalen

. Ik heb hem uiteindelijk geadviseerd de auto op MP te gooien en toen heeft ie er nog 250 euro voor kunnen vangen van een Pewi.
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
Ha , zoeen heb ik ook nog staan in die kleur alleen dan iets betere staat maar wel slechter dan de turbo waar ik mee bezig ben .
Wel een gewaagd project om dit nog zolang mogelijk op de weg te houden met al dat plamuur ;D 8)
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 27
Topics: 8
Lid sinds: Nov 2008
We zijn weer wat verder gevorderd. Ik heb beide "bakken" onder handen genomen en het ziet er weer strak uit. Ik kan er nu met een gerust hard de schroevendraaier proef op los laten.
Ik heb de bakken behandeld met een anti roest middel en vervolgens glasvezel matten aangebracht. 2 dikke lagen verf en tectyl moeten ervoor zorgen dat het er weer ff tegen aan kan.
Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik ook de koppeling vervangen en ben ik zojuist begonnen aan de waterpomp (zie andere topic)
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Heb je de vulslang van de lpg los gehad bij het repareren van de wielbak? Er zit nl. geen mof meer om de vuller heen (ter voorkomen van lekkend gas in de kofferbak bij een lekkende koppeling).
Veel apk-keurmeesters zien dat trouwens over het hoofd dus je kunt proberen of ie er zo mee door de apk rolt
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Al mijn LPG slangen komen zo de auto binnen. Lijkt me lastiger dat er een Belgische koppeling opzit.
Wat ik weet van reparaties is dat plamuurogende, polyesterklinkende, dichtgetectyleerde, gepopnagelde, om-de-10-cm-een-lasje- gelaste en alle andere onduidelijk reparaties in zijn geheel als gat tellen bij de APK. Maar goed, de reservewielbak kan je moeilijk een dragend deel noemen. Sterkte ermee.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969