Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Help!!! Ik begrijp er niets meer van
@ 240estate

HAHAHAHAHAHAHAAAA!!!!!!
Geweldig!! Dit is er ÃÂÃÂn voor het plakboek!
Hartelijk dank
Antwoord
Verdenk iid ook de BDP-sensor ==> Topic: BDP sensor vervangen, hoe?

of (makkelijker te checken) de LH-fuse

Citaat:Bij de garage is inmiddels het benzinefilter vervangen (was erg vuil)
Hmmmm, je kunt aan de buitenkant echt niet zien of ie vuil is hoor, of je moet 'm al openzagen.
[Afbeelding: W01331634556BOS.JPG]

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Aha!!!
Ik neem aan dat de monteur dat gedaan heeft. Anders......... andere monteur gezocht..
Antwoord
Hele simpele vraag: heb je de ECU al eens uitgelezen / uit laten lezen?
Vnaf de bestuurders stoel gezien - links net achter de wielkast onder de motorkap zit een aansluitpunt voor een stekker. Hier zit ook een draadje bij. Je kunt dit zelf uitlezen. Is een kwestie van een knipperend ledje en tellen van hoe vaak aan - uit achter elkaar. Uitleg van hoe dat moet staat hier wel ergens op het forum. En anders in een goed werkplaatshandboek.
Luchtmassameter is ook vaak een verdachte. Dit is namelijk een kwalitatief minder goed onderdeel (volgens Volvo standaarden)

Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
240estate schreef:
marten240 schreef:Als (oud) ICT man denk ik dan meteen aan het rebooten van een computer. (Zit er een Microsoft besturingssyteem in de volvo computer?)

[Afbeelding: Knipsela.jpg]
[Afbeelding: worshippy.gif]Geweldig!
Er zijn denk ik genoeg mogelijke probleempjes aangedragen, daar moet je je monteur wel voldoende mee kunnen lastig vallen.
Antwoord
Het afleveren bij de garage met dit soort vage klachten kan een langdurige en dure geschiedenis worden, zeker als ze van de "onderdelen-vervangen-tot-het-probleem-opgelost-is" school zijn. Er kan allerlei achterstallig onderhoud in je 240 verborgen zitten.
Een ouwe Volvo is best goedkoop en betrouwbaar te rijden, als je er zelf wat feeling voor hebt. Verreweg de meeste onderdelen zijn zo degelijk en over-engineered dat een beetje schoonmaken vaak al voldoende is om er weer jaren mee rond te karren.
Zelfs voor atechneuten is het allemaal nog te overzien. Begin eens met dit topic http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=3632.0

Een grote diagnose-, afstel- en schoonmaakbeurt is ook wel aan te raden voor je naar Spanje afreist. In Frankrijk is geen ANWB, en nauwelijks ervaring met Volvo 240's op benzine, dus daar sta je al snel te wachten op de trein als er wat mis gaat.

If Microsoft built cars:
http://homepage.eircom.net/~nobyrne/ms-cars.htm
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Beste Marc1970,

Hartelijk dank voor je tips en de link naar "de kleine beurt". Het ziet er naar uit dat ik mijn eerste stappen op het doe-het-zelf auto onderhoud ga doen.
Bij een andere garage/monteur kreeg ik ook de hint wat betreft de luchtmassameter. (Kennelijk een ervaringsdeskundige). Daar ga ik vanmiddag eerst maar eens naar toe. (dank scimitar).

Inderdaad, in Frankrijk pech hebben lijkt me lastig. In Spanje al helemaal. Ik ga (woon ook) in Valencia en daar heb ik nog geen ÃÂÃÂn 240 zien rijden. Dus een beetje zelf kunnen klussen zal inderdaad wel handig zijn.

Groet,
Marten
Antwoord
In dat geval zou ik zoveel mogelijk van die dure injectie-onderdelen van een sloper halen (als ze het doen natuurlijk) en meenemen. Drukregelaar, brandstofinjectierelais, LMM, vliegwielsensor, stationairregelklep, gasklepsensor. Alle andere problemen zie je mijlen van te voren aankomen of je kan er nog maanden mee rondrijden.
De LMM kan je redelijk makkelijk testen door de stekker eruit te halen en dan te gaan rijden. Als de auto dan beter rijdt was de LMM het probleem. Ik heb trouwens niet de indruk dat dit nu jouw probleem is, of dat die meters een zwak punt zijn.
Als er iets een zwak punt is zijn het de vele stekkers.

En de distributieriem, zou ik ook (laten) vervangen als je niet weet wanneer de laatste vervanging was. Kleppen controle/stellen is ook een goede investering, een luchtfilter, verse bougies, evenals een werkende visco-fan voor de koeling (scheelt vermogen en benzine). Remvloeistof bruin? > vervangen
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Goede tip.
Ik zal eerst dit hele forum eens doorspitten om me sowieso de hele terminologie eens eigen te maken. Op dit punt ben ik een absolute beginner.
Misschien begin ik nog wel een topic om jullie op de hoogte te houden.
Antwoord
Wat dat betreft ben je hier op het goede adres. Het zoeken werk nog niet echt optimaal.
Maar als je alle subonderdelen van het forum doorbladert en met name de topics met een punaise (sticky/belangrijk), dan kan je heel snel heel veel te weten komen.

Vervolgens moet je het nog in praktijk brengen. Dat lijkt enger dan het is, alles zit toch wel vrij simpel in elkaar; trail and error.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  ABS werkt niet meer na motorwissel - OPGELOST - Boet 8 443 22 December 2025, 17:57
Laatste bericht: Boet
  Knipperlicht en alarmlichten doen het niet meer Linde en koen 1 302 24 May 2025, 21:56
Laatste bericht: BartJu
  Volvo 240 polar start niet meer Denny 5 1.656 27 October 2023, 18:23
Laatste bericht: Marc1970
  Knipperlicht relais blijft vast hangen - EDIT de auto start helemaal niet meer marc-f 11 5.552 12 October 2022, 22:31
Laatste bericht: Rob
  Help, Spoed! Volvo 240 start niet meer marc-f 4 1.969 3 August 2022, 15:13
Laatste bericht: marc-f
  niet meer lopen op LPG---- OPGELOST!!!!! pepijnwk 8 8.318 19 June 2020, 11:31
Laatste bericht: pepijnwk
  Vervangen kachel, nog meer lotgenoten? twannie 125 90.896 9 December 2018, 12:52
Laatste bericht: Maarten245DL
  Ruitenwissers doen het niet meer Bostel 2 3.434 6 September 2018, 21:18
Laatste bericht: Bostel
  Raam bijrijderskant 240 wil niet meer omhoog rickkarg 2 2.946 28 July 2018, 00:36
Laatste bericht: daddyphilipsen
  Afstandsbiedening werkt niet meer - c30 2.0d 2007 Pizza)guy 1 3.582 29 January 2018, 07:53
Laatste bericht: Dirk342

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)