Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hoeveel pk/kw heeft een b21 turbo blok?
#31
LPG kan inderdaad het motorvermogensvrlies compenseren doordar er gebruik is gemaakt van LPI, onlosmakelijk verbonden is dan ook de TOENAME van het gasverbruik.
Immers:

LPG = afname PK, LPI geeft meer PK door meer mengsel dus LPI = onzuiniger maar wel meer PK.

Daarmee = benzine = LPI bij gelijkblijvend aantal PK.
Antwoord
#32
kaasie schreef:het kan best dat je met een lh gemakkelijk meer pk kan pakken.

alleen je bent zoveel beperkt naar mijn idee

als de comp. box zegt ik kan niet meer dan doet hij niet meer.

das met mech. injectie ook maar die is hier en daar zelf aan te passen.

als je bij de lh. wat stuk heb doet hij het niet meer.

heb je bij de k-jet. niet.

zolang de pomp draait doet hij het.

ook de elektrische delen zijn duur en niet meer inleverbaar mits verkeerd besteld.

heb k-jet niet.

mits storing ben je aan een garage verbonden.

maar opgevoerd kunnen die nix voor je betekenen.

heb je met k-jet niet.

ik zie geen voordelen met die elekrische zooi.

geef mij maar k-jet.

of zit dit tussen mijn oren Big Grin

er zijn er die nogal makkelijk praten over de megasquirt.

ik heb het zelf met eigen ogen gezien

1 met dta op een T4 (v40 met turbo)

nou das niet over 1 nacht ijs gegaan.

hij is nog steeds aan het veranderen , hij heeft hem nu 2 jaar.

dan is dit niet goed dan dat weer niet.

alles hangt zo aan elkaar vast als je boven de 250 pk wilt komen.

vergis je er niet in.

het lijkt vanaf de zijkant heel gemakkelijk.

maar hou er rekening mee dat het niet voor iedereen is weg gelegd.

daar heb je gelijk in, tunen is echt niet makkelijk, LH heeft zeker veel nadelen, K-jet is idd beter met de hand aan te werken en betrouwbaarder, meer aan af te stellen.
Megasquirt is zeker niet de makkelijkste keuze...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#33
leuk topic zo.

Even over dat uitlaatspruitstuk: ook ik heb gehoord dat het uitlaatspruitstuk van een B200FT heel gemakkelijk scheurt (NOG makkelijker dan van een B21ET). Is dat waar??? Ik heb een stuk of 5 standaard spruitstukken liggen, waarvan nog maar eentje zonder scheuren. Degene die ik nu heb gemonteerd, heeft het ook maar 10000km zonder scheurvorming uitgehouden.

Het heeft waarschijnlijk te maken met slechte constructie (te warm) icm met LPG (NOG warmer) denk ik.

Als ik nou op zoek ga naar een B200FT uitlaatspruitstuk en er een paar duizend km later achter kom dat die OOK weer scheurt.....
Antwoord
#34
er komt op dat punt zoveel warmte dat hij rood gloeiend kan worden.

dan kom je thuis en zet je hem meteen af.

dan komen er zoveel spannings verschillen in , door warm en dan weer koud , dat hij wel moet scheuren.

de 4 buizen zijn inprincipe dunner dan de galerij waar alles tezamen komt.

je krijgt hierdoor nogal verschillen in uitzetten van het materiaal.

en na een tijdje knapt hij.

dus eigenlijk een minuutje of wat laten afkoelen voordat je de motor uitzet.

ook de turbo heeft dan scheuren want die word net zo warm als het spruitstuk.

is nix aan te doen

overkomt je gewoon.
Antwoord
#35
kaasie schreef:er komt op dat punt zoveel warmte dat hij rood gloeiend kan worden.

dan kom je thuis en zet je hem meteen af.

Zeg Kaasie, kweenie hoe je denkt dat ik rij?????????

Maar zo dus niet:

1. de mogelijkheden om op zo'n manier te racen zijn in Nederland en met name de Randstad nogal beperkt;

2. Al zou ik hier zo kunnen rijden, dan zou ik dat nog maar heel af en toe doen

3. bij wildere ritjes zorg ik er altijd voor dat de laatste (10) km's rustig gaan om de motor te laten koelen

Da's dus niet de oorzaak. En ik heb ook keurig een stangetje op de voorpijp ri verns.bak om 't spruitstuk te onlasten, dus dat is het ook niet.
Antwoord
#36
ik zei volgens mij

er komt op dat punt zoveel warmte dat hij rood gloeiend [size=18px]kan[/size] worden.

tis niet gezegd dat hij dat word op korte afstand.

maar doe als je gereden heb in het donker de kap maar eens open.

dan niet onder de lantaarnpaal staan

maar echt in het donker.

dus voel je niet aangesproken :lol:
Antwoord
#37
gaaf topic dit. GA ZO DOOR! En Kaassie, je hebt mij overtuigd dat ik met mijn MS-DOS kennis van motoren (maarwel betere kennis van PC's inmiddels) toch niet geheel onbesuisd een Megasquirt aan de gang kan gaan. Ik zie nu in dat dat meer iets is voor als je bijna uitgehobby't bent en denkt..wat zou ik nu eens proberen om gek mee te doen...haha! :lol:


Dus ik moet maar eens beginnen een set degelijke in en uitlaat spruitstukken op de kop te tikken voor mijn B21ET met intercooler.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#38
ik blijf het mooi vinden zo?n rood spruitstuk bij mij word de turbo kersrood en de aansluiting tussen uitlaatspruitstuk en turbo is echt rood maar ik laat hem dan ook even draaien totdat ie afgekoelt is en dan zet ik hem pas af
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
#39
ik heb vernomen dat een nieuw type uitlaatspruitstuk minder snel gaan scheuren als het op bepaalde plekken wat uitgefreesd is. Hierdoor is het dikte verschil van de verschillende stukken kleiner en komt er minder spanning in.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#40
heel goed jw240

op de foto's is dat ook te zien.

hey eric

wel eens de tijd genomen met stat. draaien om je turbo af te koelen.

dit duurt langer dan 1 min.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  940 blok in 240 Nicolaas H 15 9.654 17 April 2020, 17:36
Laatste bericht: Grey240Polar
  Frankenstein heeft een nieuwe waterpomp nodig graddus 24 15.623 13 July 2019, 20:18
Laatste bericht: graddus
  245 turbo loopt niet stationair Gus 8 6.606 31 August 2018, 09:40
Laatste bericht: Gus
  Hoeveel klepsteelrubbers b230fk met 530 kop Skars 2 3.317 27 June 2018, 20:03
Laatste bericht: Skars
Star Begin van het einde? (turbo?) Hansepans 4 4.185 12 April 2018, 22:29
Laatste bericht: Hansepans
  stilgevallen motor: repareren of ander blok jootman 47 37.178 2 February 2018, 01:41
Laatste bericht: daddyphilipsen
  volvo 940 2.3 turbo probleem xseto 6 9.058 25 May 2017, 22:32
Laatste bericht: xseto
  Herkennen origineel blok ? jero 1 2.686 15 February 2017, 12:40
Laatste bericht: Marc1970
  tuningspotentie 6 cilinder turbo jopie95 1 2.970 11 December 2016, 17:26
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 244 gl B21 blok Mark-Sander 1 2.833 8 September 2016, 08:21
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)