Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
240: electrische raam bestuurderszijde wil niet
Mijn linkerraam wil niet meer. :'(

Ik ben bezig geweest achter de deurpanelen om alles gangbaar te maken met spuitvet. Na montage van het paneel was het raam nog ok. Echter het knopje/schakelaar had de neiging te blijven plakken. Dit plakken kwam alleen voor als de schakelaars in het plaatje zaten. los bungelend geen probleem.

Ik heb daarom wat teflonspray gebruikt bij de schakelaar.
Hierna is het niet meer goed gekomen.

Ik heb ondertussen de schakelaars geopend en schoongeborsteld. Rechts werkt wel en als ik de schakelaar wissel, heeft dit geen effect. Rechts blijft het doen.

Klachtomschrijving:
Het linkerraam geeft een klik bij bedienen. Het klinkt als een relais in de deur, maar moet toch echt de motor zijn. Als ik de spanning meet, stort deze in bij bedienen naar ca. 8V.

Kan ik de motor op de een of anderen manier helpen, zodat deze op gang komt als deze toch iets vast zit?

Is er een kans dat het relais niet helemaal top is, waardoor 1 raam problemen heeft terwijl rechts hier geen last van heeft?

Antwoord
Als de motor defect zou zijn (i.e. sluiting met als gevolg de spanningsval) zou er waarschijnlijk een zekering uit klappen. Ik denk eerlijk gezegd dat een fastonstekker (de stekkertjes op je motor of de schakelaar) niet goed contact maakt waardoor er een te grote overgangsweerstand is. Knijp met beleid de stekkertjes op de schakelaar en motor iets in, zodat ze strakker op de lip van de schakelaar en de motor komen te zitten.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
Ik heb ondertussen met een losse kabel direct vanaf de accu de motor getest.

Het probleem blijft hetzelfde.
Geen beweging, slecht een lichte klik.
Antwoord
Die elektromotortjes zijn zeker niet perfect en sneuvelen wel eens,wij verkopen die motortjes regelmatig Wink
Antwoord
mooi, doe mij dan eentje voor linksachter ;D ;D ;D
houd maar vast tot" the Gathering" ;D ;D ;D
zal ik tevens lijstje maken wat ik nog meer van jullie wil Wink Wink
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Staat genoteerd PP Wink
Antwoord
Kunnen die motortjes uit elkaar, zodat ie weer gangbaar gemaakt kan worden'?

Antwoord
ja dat gaat wel heb ik bij de mijne ook gedaan er zat bij mij zelf een bimetalen veertje in die verbuigt als de motor te heet wordt en zo de contacten verbreekt
dat was bij mij het probleem de contacten weer dichtgebogen en werken weer die hap
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Hij doet het weer.

Het raam mechanisme zelf zat vast. Het raam was a.h.w. te ver dicht gegaan en hierdoor vastgelopen.
Jammer dat ik hier pas achter kwam toen het motortje eruit was en ik het ging testen........

Ik heb de eindafstellingen opnieuw afgesteld want ook bij openen liep het raam niet tot de eindafstelling.

Het gebruikte spuitvet ben ik ook niet gelukkig mee want dat plakt enigszins. Heb nu een combo van WD40 en spuit siliconenolie gebruikt. Ik hoop dat dit langer blijft werken.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knipperlicht en alarmlichten doen het niet meer Linde en koen 1 175 24 May 2025, 21:56
Laatste bericht: BartJu
  Volvo 240 polar start niet meer Denny 5 1.387 27 October 2023, 18:23
Laatste bericht: Marc1970
  B230F start soms niet Van Schellen 4 1.221 12 September 2023, 20:11
Laatste bericht: BartJu
  Electrische raam motor Svenska 3 1.379 1 June 2023, 21:09
Laatste bericht: Svenska
  V40 2002 binnenverlichting werkt niet RemcoStarterV40 0 918 13 April 2023, 18:58
Laatste bericht: RemcoStarterV40
  Dim verlichting doet het niet - OPGELOST - Boet 2 1.824 17 November 2022, 18:11
Laatste bericht: Boet
  Knipperlicht relais blijft vast hangen - EDIT de auto start helemaal niet meer marc-f 11 5.058 12 October 2022, 22:31
Laatste bericht: Rob
  Achterlicht werkt niet, remlicht wel Bart240 5 5.609 5 September 2022, 12:00
Laatste bericht: Bart240
  Help, Spoed! Volvo 240 start niet meer marc-f 4 1.810 3 August 2022, 15:13
Laatste bericht: marc-f
  - OPGELOST - Bestuurderskant achterlicht werkt niet - Volvo 240 1993 Polar Pholsius 5 3.163 12 February 2022, 15:38
Laatste bericht: Pholsius

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: