Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De TWEEDE volvo voor deze Belg!
ruuds70 schreef:Ben je toch zeker ook lid van hÃÂ!

Ben ik werk van aan het maken 8)
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Oke.
Wie wet kom ik je daar ook nog eens tegen
BTW ik ben lidnr 1993, net als het bouwjaar van mijn 240 ;D
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
ruuds70 schreef:Oke.
Wie wet kom ik je daar ook nog eens tegen
BTW ik ben lidnr 1993, net als het bouwjaar van mijn 240 ;D

Zeker wel, tijd voor wat (actieve deelnemings)actie! Als mijn onregelmatige werkuurtjes het een beetje toelaten, ploegensysteem is ook niet alles..

1993? Toevallig! 1979 zal wel al uitgedeeld zijn, vrees ik Smile Of andere 3779: 07/03/1979, inschrijvings-verjaardag van de 242!
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Even up-daten:

Ik heb ondertussen wat meer prijsinformatie van de carrossier:

- de plastic strip die de bumperrand afdekt is niet meer leverbaar. Het kostte twee*à drie weken voor Volvo (Zweden) in slaagde definitief mee te delen wat ik eigenlijk wel verwachtte. Probleem is dat de originele strip eigenlijk de roest veroorzaakt. De strip terug plaatsen na herstellen/lassen van de bumperrand zal er toe leiden dat het daarna weer opnieuw gaat beginnen roesten. Maakt de herstelling dus een maat voor niets, gezien de oorzaak van het roestprobleem gewoon blijft. Vervangen door een andere strip van een andere 240 komt op hetzelfde neer. Zonder nieuwe strip, kan alleen het weglaten van de oorspronkelijke strip er voor zorgen dat de zaak netjes blijft en niet meer terug gaat roesten. Maar dat is nu ook niet bepaald een zicht. Daar zit ik dus blok :-\
Ik ben er wel uit dat ik per definitie de rand wil laten herstellen. Dat wordt laswerk. Hele werkje, lassen en spuiten incluis, zal volgens carrossier neerkomen op +/- € 400-450.

- Voor het plekje onder de achterruit moet de ruit er uit. Met kans op breken van de ruit dus :-\ Herstelling (+bijspuiten) zou ongeveer € 200-250 gaan kosten.

Hmm.... als er andere suggesties zijn, hoor ik die graag. Vooral met betrekking tot het probleem van die sierstrip :-\
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Kan de plaatwerker het blik, wat onder de strip zit , niet zover wegslijpen dat de strip hem nÃÂt niet raakt?
Of ,wat geroest is wegnemen en op het nieuwe blik(na eerst behandeld te zijn tegen roest) een strip dun rubber op het blik plakken
en vervolgens daar de strip weer op.
Ben er van overtuigd dat het dan goed is.
Antwoord
Bedoel je de metalen strip die in de rubberen bumperstrip zit?

Die kun je evt. eruit halen en een paar laagjes roestwerende verf erop spuiten. Dat zal voor een aantal jaartjes wel voldoende zijn.
Antwoord
Nee,met de strip bedoel ik de bumperstrip.
En met het blik, het plaatwerk eronder.
Daartussen een rubberen bescherming voor het lakwerk.
Antwoord
Ja, maar Jos245 heeft wel een punt. In die rubberen sierstrip op de bumper zit inderdaad een metalen strip. Het is dat metaal dat door wrijving met de carrosserie de roest veroorzaakt. Als dat metaal er inderdaad uit verwijderd kan worden, kan dat misschien wel een oplossing zijn!

En Erikhans, ik kan me niet voorstellen dat er geen oplossingen zijn om het contact tussen strip en carrosserie meer roestbestendig te maken, dus zorgen voor een rubberen buffer tussen beiden kan misschien ook wel helpen, ja. Maar dan moet het rubber wel heel goed verlijmd zijn, of het water (capillaire werking, weet nog Smile) kruipt er gewoon onder en dan zijn we weer verder van huis..

Ik ga in ieder geval e.e.a. bepraten met de plaatbewerker. Aan de telefoon klonk hij bijzonder pessimistisch, alsof er geen tussenoplossingen waren. Kan me dat persoonlijk niet goed voorstellen. Herstellen zal helaas nog niet voor direct zijn, 't zijn toch redelijke kosten die ik wat ga moeten plannen. Ten vroegste over een maand.
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Rubicon schreef:Ja, maar Jos245 heeft wel een punt. In die rubberen sierstrip op de bumper zit inderdaad een metalen strip. Het is dat metaal dat door wrijving met de carrosserie de roest veroorzaakt. Als dat metaal er inderdaad uit verwijderd kan worden, kan dat misschien wel een oplossing zijn!

De rand van het rubber zit rond de metalen strip gevouwen.De metalen strip kun je dus gewoon uit het rubber halen om hem schoon te maken en evt. opnieuw te spuiten.
De metalen strip zit met een viertal klemmetjes op de uitstekende rand van de carrosserie geschoven en zorgt ervoor dat het rubber strak tegen de carrosserie sluit. De metalen strip kun je dus niet weglaten.
Dat de uitstekende rand van de carrosserie wegroest komt vnl. door het slijk wat zich aan de onderzijde van de carrosserierand ophoopt en ook door de klemmetjes die nogal flink willen roesten en de carrosserierand aantasten. De metalen strip zelf raakt de carrosserierand niet omdat de rand van het rubber eromheen gevouwen zit.


En Erikhans, ik kan me niet voorstellen dat er geen oplossingen zijn om het contact tussen strip en carrosserie meer roestbestendig te maken, dus zorgen voor een rubberen buffer tussen beiden kan misschien ook wel helpen, ja. Maar dan moet het rubber wel heel goed verlijmd zijn, of het water (capillaire werking, weet nog Smile) kruipt er gewoon onder en dan zijn we weer verder van huis..

Niet aan gaan lijmen of iets dergelijks.Gewoon nieuwe klemmetjes halen, de metalen strip (indien nodig)ontroesten en met een spuitbus in de lak zetten en dan de boel -als de achterrand gelast is- weer origineel monteren. Dan kan het er weer vele jaren tegen.
Ik ga in ieder geval e.e.a. bepraten met de plaatbewerker. Aan de telefoon klonk hij bijzonder pessimistisch, alsof er geen tussenoplossingen waren. Kan me dat persoonlijk niet goed voorstellen. Herstellen zal helaas nog niet voor direct zijn, 't zijn toch redelijke kosten die ik wat ga moeten plannen. Ten vroegste over een maand.

De achterrand herstellen is een van de makkelijkste en goedkoopste lasreparaties aan een 240 dus ik begrijp de reactie van die plaatwerker echt niet.

Antwoord
Super! En duidelijk. Daar kan ik wat mee, bedankt! Smile
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.445 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 590 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.514 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.141 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 231.056 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.195 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.258 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.056 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.017 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.462 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)