Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
31 January 2009, 11:07
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 July 2011, 15:46 door Rubicon.)
Toen ik er eergisteren mee ging rijden, hoorde ik een lichte fluittoon. Leek wel van de koppeling te komen: bij 1000 toeren nauwelijks hoorbaar, maar naarmate ik meer in toeren ging, werd het gefluit ook duidelijker. Het verdwijnt weer bij het ontkoppelen. Was niet echt markant meer of minder aanwezig in ÃÃn van de versnellingen, vergeleken met een andere. Soms stopt het ook gewoon weer, om dan weer opnieuw te beginnen. Was me niet opgevallen toen ik er de eerste dag mee ging rijden. Heb geen idee wat 't kan zijn ???
Oja, motor draait stationair rond de 800-900 toeren, dat is goed, toch?
Hij loopt dan ook niet mooi rond, maar de hele boel moet wellicht toch nog eens een keertje afgesteld en nagezien worden.
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Toerental is wel in orde
fluit kan het toplager bij de koppeling zijn.
Niet echt een probleem, alleen vervelend geluid
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 827
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
Rubicon schreef:jos245 schreef:Ik kan je helaas niet helpen; de spiegel die ik heb is voor de linkerkant (chauffeurszijde).
Darn.. jammer maar helaas 
Waren die dingen niet symmetrisch en dus omkeerbaar ? En inderdaad, deze spiegels, wellicht in chroom blijven gewoon de mooiste...
Maar elektrisch is ook fijn hoor 8-)
Over onderhoud en fluittonen, ik zou er eerst maar eens mee gaan rijden. Het lijkt allemaal prima en dan is het helemaal goed als de boel eerst eens flink warm wordt gereden. D.w.z. zeker meer dan 100 km aan een stukje.
En dan pas daarna zou ik vooral olie en filter verversen...
[img][/img]
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
abbabak schreef:Waren die dingen niet symmetrisch en dus omkeerbaar ? En inderdaad, deze spiegels, wellicht in chroom blijven gewoon de mooiste...
Maar elektrisch is ook fijn hoor 8-)
Good point, weet iemand dat? Zou wel handig zijn..
abbabak schreef:Over onderhoud en fluittonen, ik zou er eerst maar eens mee gaan rijden. Het lijkt allemaal prima en dan is het helemaal goed als de boel eerst eens flink warm wordt gereden. D.w.z. zeker meer dan 100 km aan een stukje.
En dan pas daarna zou ik vooral olie en filter verversen...
Al mee bezig, met dat rijden. ;D Kan me toch niet beheersen om mijn nieuwe buit te gaan showen op de wegen. ;D
Zonder dienstregeling kan ik toch nog geen garagebezoekjes plannen. Ideaal om in afwachting de nieuwe aanwinst te verkennen.
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Elektrische spiegels kwamen pas later en zijn in de tijdsgeest geen gezicht op je auto. idd horen die zwartmatte exemplaren op de jouwe. Als ze nog goed beweegbaar zijn, dan zou ik ze effe opschuren en spuiten.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 827
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
Euh, Espiegel vanaf modeljaar '78 als accessoire !

Nadel is dat ze te klein zijn vergeleken met de ronde. Voordeel is dat je heel strak achteruit kan parkeren en 's nachts de Xenon achterliggers uit kan schakelen... ;D zieook
http://volvo200.org/accessoires/accessoires_folders.htm
[img][/img]
Berichten: 1.124
Topics: 25
Lid sinds: Feb 2007
Buitenspiegels van het eerste type zijn inderdaad links en rechts uitwisselbaar.
Ik heb nog een montageplaat gevonden voor de bijrijderskant :

Alleen heb ik dan volchroom spiegels(tot 1980) of het latere zwarte type die van binnenuit verstelbaar is(1981 tot 1985)
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
volvo200liefhebber schreef:Buitenspiegels van het eerste type zijn inderdaad links en rechts uitwisselbaar.
Aha, bedankt! Jos245 had nog evt. een spiegel liggen, dan.
@ Jos245: heb je die spiegel nog? Zou 'm dan wel kunnen gebruiken. En is ie compleet met bevestigingsplaatje?
Als ie niet compleet is, klop ik bij jou aan, Albert
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Ik had al gekeken of de spiegel links te monteren was,maar het is makkelijker gezegd dan gedaan.
Misschien dat het te doen is als je de spiegeldelen (de spiegel bestaat uit 3 delen) los kunt schroeven en opnieuw in mekaar zet.
Maar de schroeven van de spiegel daar is weinig beweging in te krijgen

dus ik denk dat je beter voor een originele rechterbuitenspiegel kunt gaan.
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
En het is niet te monteren door de spiegel gewoon 'op zijn kop' te zetten? ???