Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De TWEEDE volvo voor deze Belg!
Rubicon, probeer het maar gewoon. Het is fantastisch spul. En er zal heus nog betere zijn maar qua prijs/kwaliteitsverhouding is dit prima spul denk ik.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Zoals je al kon zien op de foto's, Saint, heb ik het dus al geprobeerd! ;D Big Grin
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Misschien moet je even wat rustiger aan doen, Saint...
Antwoord
Ondertussen alweer even geleden dat er nog nieuws is verschenen over mijn tot Belg-genationaliseerde Zweedse tank. Ik heb hem nu zo ongeveer een jaar in mijn bezit en dat werd nu ook officieel op papier gezet, in de vorm van een kersvers keuringsattest! ;D ;D Hij kan er dus alweer een jaartje tegenaan! 8)

Eigenlijk vreesde ik dat ie afgekeurd zou worden, omdat ik vond dat ie een tikkeltje slapjes op zijn veren begon te staan :-\ maar zelfs geen opmerking daarover. WÃl werd ie eigenlijk gelijk afgekeurd, omdat de stoplichten het niet deden! :o :o Ik viel helemaal uit de lucht, want zelf niks gemerkt en ook geen oranje verklikkerlampje in het dashbord te zien. Op de parking buiten het keurstation snel de zekering gecheckt en bleek dat die het stiekem begeven had :Smile Dan gelijk weer terug en blijkbaar hadden ze daar een goede dag, want ze hebben nog snel mijn rode attest in een groene veranderd ;D Fijn dat ze dat nog wilden doen, kostte me anders een herkeuring ::
Antwoord
Het oranje verklikkerlichtje gaat alleen maar branden bij een stroomsterkteverschil tussen links en rechts of voor en achter.
Als je zekering het begeeft, is er geen stroomsterkte, dus ook geen verschil, dus ook geen waarschuwingslampje Wink
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Peter Timmer schreef:Het oranje verklikkerlichtje gaat alleen maar branden bij een stroomsterkteverschil tussen links en rechts of voor en achter.
Als je zekering het begeeft, is er geen stroomsterkte, dus ook geen verschil, dus ook geen waarschuwingslampje Wink

Neen, dat klopt, maar net omdat er geen indicatielampje brandde had ik er ook geen benul van dat mijn stoplichten niet werkten, dat bedoelde ik Wink. Ik kijk nl niet elke dag in de zekeringenkast en als je op je eentje in je auto zit is het best lastig om tegelijkertijd op het rempedaal te duwen en achter de auto te staan Tongue (ok, makkelijk checken in de reflectie van een raam, maar goed, dat doe je ook niet elke dag Big Grin)
Antwoord
In het donker kun je in de speigel ook wel zien of je remlichten aan gaan Smile
Maar ik begrijp wel wat je bedoeld Wink
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Rubicon schreef:Hoe het in Nederland zit, weet ik niet goed, maar in België is Autoglym niet zo makkelijk meer te vinden. Er zijn nog maar een handvol verdelers. Ik vond het in een particuliere speciaalzaak voor autospullen.

EDIT: op de Nederlandse website is wel een lijst met verkoopadressen te vinden:

http://www.autoglym.nl/

Overigens is het bij mij geen mini tube, maar een vrij grote flacon. Het spul is wel wat prijzig, maar ik heb er tot nu toe alleen nog maar goede recensies over gehoord, zodat ik er naar op zoek ben gegaan. En ja, ik vind 't zijn geld wel waard ;D

Ikzelf haal het altijd bij JP Carcolor in Roosendaal.Hij is schappelijk met zijn prijs. Hij vult halve liter knijpflessen af vanuit een vat.
Aangezien hij het zelf ook gebruikt en erg veel afweet van de spullen die hij verkoopt, is de kans dat er siliconen in zit nihil Smile
Antwoord
Hij is er! De Volvo 242 DL is vandaag opgehaald en naar zijn nieuwe thuis gereden ;D ;D ;D

Wat:
Volvo 242 DL, voor het eerst op kenteken gezet op 07/03/1979
B19A, M45
83.630 km op de teller
Van eerste eigenaar (oudere man uit Beveren-Waas) 8)
Alle oorspronkelijke papieren en boekjes, w.o. keurig ingevuld onderhoudsboekje ;D

Bij aankomst meteen gecheckt hoe de staat van de bumperrand onder het rubber was. Toen ik de eerste maal ging kijken, zag ik een plekje ter hoogte van een achterlicht, maar ik had nagelaten dat beter te bekijken. En ja hoor: die rand is zowat helemaal weggeroest :-\ :'( Ik dacht dat ik de kritieke puntjes bij de 240 wel kende, maar ik ben er dus duidelijk ÃÃn (hopelijk maar ÃÃn) vergeten. Die fout maak ik alleszins geen tweede keer. :Smile Maar goed, ik had me al voorbereid op het ergste en geen haar aan m'n hoofd die er aan gedacht had om de kar te laten staan ;D Bij aankomst in Gent meteen de auto (definitief) verzekerd en nummerplaten aangevraagd. Hij is ingeschreven als 'classic': iets tussen 'oldtimer' en 'dagelijks' in: krijgt dan 'dagelijkse' platen en je mag rijden zonder de oldtimerbeperkingen, maar wel alleen voor privà (dus geen woon-werkverkeer) en op voorwaarde dat er al een andere wagen is ingeschreven voor dagelijks gebruik.

Verkoper heeft zoals afgesproken een tweedehandskeuring en Carpass geregeld. Carpass kan je vergelijken met de Nationale AutoPas en registreert de kilometerstanden van de auto. Hoewel de auto zonder problemen door de keuring is gekomen (zoals ie al elk jaar gedaan heeft), waren er toch een paar aandachtspunten:

- banden: verouderd. Had ik al gezien; rechtsvoor heeft rondom een slijtageplek aan de buitenkant. Bovendien wijkt de auto een beetje naar rechts af als je 't stuur loslaat. Uitlijning/camber dus maar even controleren.
- zowel groot- als dimlichten moeten bijgeregeld worden
- lekt koelvloeistof? Vreemd, niet eerder gezien. Inderdaad: sporen van koelvloeistof rondom het expansievat. Toen ik de dop er af draaide, bleek dat (in de tussentijd) bijgevuld tot bovenaan de rand! :Smile Lijkt me dat door de druk het daardoor ook beginnen lekken is langs de dop, maar dat ga ik in de gaten houden.
- zweet transmissieolie - ga ik laten nakijken door garage

Verderrr:
- blok is wat vettig en lekt volgens mij wat olie. Kon (nog) niet goed zien van waar dat afkomstig is. Laat ik meenemen wanneer ie voor een grote beurt de garage in gaat.
- motor draait beetje stokkerig in zijn stationair, maar eens laten afstellen. Carburator ook maar eens bekijken.
- en dat bumperrandje, tja :-\ Zo snel mogelijk in de fertan zetten (moet ik dan nog wel bestellen, heb alleen maar 'loctite' liggen) en toch maar eens laten bekijken door een carrossier.

De rit naar huis is in ieder geval geweldig verlopen. Rijdt en schakelt echt als een tierelier! ;D ;D De zetels zijn nog zo strak alsof ze nieuw zijn, ik veerde bijna tegen 't plafond ;D Wel even wennen aan gebrek aan stuurbekrachtiging, maar gelukkig heb ik goede armspieren 8) Het ontbreken van een rechterzijspiegel vond ik dan wel weer hinderlijk. Moet toch echt wel eentje op, binnenkort! Gedegradeerd zijn tot maar vier versnellingen stoorde me ook niet. Wel radio inzetten tegen ik lange snelwegritten moet doen. ;D
Geeft echt een super gevoel, in zo'n prachtige oude dame rondkarren. Heerlijk om alle die hoofden te zien draaien. Kwamen zelfs een paar wildvreemde mensen een praatje met me over de auto slaan. Ik kreeg ook verdacht meer voorrang dan voorheen ;D

Morgen ga ik foto's maken!
Antwoord
Gefeliciteerd met je aanwinst Saskia, geweldig zo'n lage km-stand.
Ben benieuwd naar de foto's :o :o
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.445 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 590 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.514 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.141 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 231.056 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.195 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.258 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.056 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.017 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.462 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)