Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo in chinese handjes??
Het stond al eventjes op de frontpage. Blijkbaar kijkt daar geen hond. Toch wel een interessant onderwerp vind ik dus ik snij het even aan. Graag jullie uitvoerige reacties!!!

Citaat:Na veel gespeculeer maakte Ford vorige maand bekend dat Volvo toch te koop staat. Door de financiële crisis is het bedrijf genoodzaakt om ook het laatste overgebleven dochterbedrijf af te stoten. In de Changan Automobile Group lijkt een potentiële koper te zijn gevonden.

Volgens bronnen binnen Changan zijn er gesprekken geweest tussen directeur Xu Liuping en Ford/Volvo. Dit zou gebeurd zijn tijdens de autoshow in de Chinese stad Guangzhou vorige maand.

De overeenkomst zou niet geheel onlogisch zijn, aangezien een dochteronderneming van Changang sedans produceert voor de Chinese markt op basis van de Focus. Eerder deze week ging ook nog het gerucht dat Ford in gesprek is met Shanghai Automotive Industry Corporation.

Ford probeert Volvo sinds vorige maand te verkopen. Het Zweedse bedrijf staat te koop voor 6 miljard dollar. Hiermee probeert Ford het verlies op haar investering te beperken. De Amerikaanse autobouwer kocht Volvo in 1999 nog voor 6,4 miljard dollar.

In de negen jaar dat Volvo tot het Ford concern behoorde is het op momenten winstgevend geweest, maar over het derde kwartaal van dit jaar leed Volvo meer dan 450 miljoen dollar verlies.
 http://www.autoweek.nl
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Het is dat ik geen 6 miljard heb liggen, maar anders............ ;D Ik zeg; Shit happens!

We hebben het hier toch alleen maar over oudere volvo's :Smile
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
Amazonturbo schreef:Het is dat ik geen 6 miljard heb liggen, maar anders............ ;D Ik zeg; Shit happens!

We hebben het hier toch alleen maar over oudere volvo's :Smile

klopt maar de nieuwe nu worden ook oudere Volvo's, toch?
Antwoord
Het is afwachten. Ford krijgt of pakt voorlopig geen steun in USA, Chrysler en GM wel.
Dan neem ik aan dat ze in een ver gevorderd stadium zijn om Volvo van de hand te doen. Met het geld dat ze daarvoor ontvangen zou Ford het weer een poosje uitzingen.
Volgens mij is het belangrijk een goede gezonde financieel sterke moeder te krijgen, zullen dat de Chinezen zijn?
Lijkt er wel op, ze hebben in ieder geval de behoefte om de pingping ervoor neer te tellen. Welke bedoelingen zij met VolvoCars hebben weet je toch nooit. Het zal er zeker ook aan liggen hoe het met de economie verder gaat en nog belangrijker misschien; hoe het met Volvo gaat. Met de verkoop dus, want hoe je het ook bekijkt, daarmee gaat het zwaar kl*te!
En dan nog de vraag hoe de ontwikkelingen van de huidige en nieuwe modellen verder gaat. Die zijn toch allemaal op Ford delen gebaseerd. En wat gaat er met onze vijfpitter gebeuren die nu al her en der in Fordjes wordt geschroeft.
De overname door Ford destijds was al moeilijk, blijven de echte Volvo waarden bestaan onder hun regime. Ikzelf denk dat dit redelijk goed gelukt is. Bij de C30, C70, S40 zie ik geen Focus bij de V50 zie ik dat wel een tikkeltje. Bij de V70, S80 zie ik geen Mondeo, de XC 60 vind ik helemaal straf Volvo! Ben benieuwd of ik over een jaartje of acht, negen tien ook nog Volvo zie of zal het dan een onwaardig ge-re-badgde- chinese loempia op wielen zijn?
Het is afwachten.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
Persoonlijk vind ik de volvo's de afgelopen jaren veel mooier geworden, mooier dan ze ooit zijn geweest. Hoe het gaat lopen kan niemand zeggen, we kunnen inderdaad alleen maar afwachten.
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
Wat ze er mee willen...ik denk kennis. Hun auto's zijn onveilig...en niet duurzaam. Daar staat Volvo bekend om. Dus reken maar uit. Heeft Ford ook veel van overgenomen trouwens. Mijn collega rijdt een Focus met op zn achterruit: IPS of weet ik wat...lijkt verdacht veel iig op SIPS.
Antwoord
TheSaint77 schreef:klopt maar de nieuwe nu worden ook oudere Volvo's, toch?

Voor zover het nog de naam Volvo dragen mag ;D

In die oude bakken zitten tenminste voor het merendeel echte Volvo-onderdelen, ok de motor van de 440 dus niet Wink
Hedentendage is alleen het merkplaatje bij veel auto's nog wat hem moet onderscheiden van andere merken/types. Big Grin

Het is zelfs zo erg dat verschillende types van verschillende merken van de dezelfde productielijn komen in sommige gevallen.

Uiterlijk wat veranderingen aan het blikwerk aanbrengen en een merk- en typeplaatje erop en voila, de consument kan weer showen met zijn "echte" Opel,Toyota,Ford en noem maar op.

Ik zit er persoonlijk niet mee dat Volvo Chinees of wat dan ook zou worden.
Er is nu al bijna geen merk meer wat niet in vreemde handen is. De Fransen doen geloof ik nog hun best om hun nationale trots te behouden maar dat zal ook niet blijven duren. Smile
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 4 microprocessor. RX-250VQ. Hulp gezocht TenBrick 1 2.050 19 September 2025, 20:18
Laatste bericht: DanielSan
  afsluitdop radiateur volvo 240 2.1 wakka 8 612 23 August 2025, 19:33
Laatste bericht: wakka
  Volvo s60 dannyfernandez75 1 408 6 February 2025, 00:01
Laatste bericht: BartJu
  Volvo importeren uit zweden Walter_Defender 2 1.305 13 April 2024, 22:42
Laatste bericht: Walter_Defender
  Volvo v50 2004 t5 getik rechtsvoor tijdens optrekken en drempels Pieter V50 2 1.133 13 February 2024, 20:09
Laatste bericht: Pieter V50
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 1.508 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  reservewiel volvo 240 station 1990 HELP Scottie 4 2.700 24 July 2022, 10:54
Laatste bericht: Arjan.
  Man zoekt Volvo -- man vindt Volvo Neut 9 4.920 15 July 2022, 22:30
Laatste bericht: Madman
Shocked Volvo 940 veer bouten Bacchus 3 3.057 9 May 2022, 16:20
Laatste bericht: Marc1970
Tongue Volvo 244 kopen, waarop moet ik letten? VervelendeGozer 2 2.993 5 May 2022, 22:31
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)