Topics: 26
Hallo beste mensen,
Mijn garagist afgelopen woensdag geholpen met een 244 Turbo uit '82, heel fraai exemplaar, zal de volgende keer wat foto's maken.
Nu doet alleen de toerenteller het niet, en is mijn vraag, waar deze turbo de censor hiervoor heeft zitten?
Ook heeft deze wagen het probleem dat de accu langzaam leegloopt, we hebben kunnen halen dat dit in #8 van de zekeringen moet zitten. Nu is het enige dat niet werkt aan deze wagen de cv en aangezien dit ook op deze zekering zit, vroeg ik me af of ik de cv kan 'deactiveren' oid?
Mijn technische kennis beperkt zich tot het plaatsen van een radio (met hulp) en het tanken van mijn Volvo, dus enig 'Jip-en-Janneke-taalgebruik' is wel gewenst.
Alvast bedankt!
"Nostalgie is niet meer wat het geweest is"<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Topics: 4
voor wat betreft je accu: als je de boeken van Haynes erop naslaat, kom je tot een aantal mogelijkheden.
- Staat je V snaar wel goed gespannen?
electrolytenivo te laag.
Accupolen geoxideerd. (grijze aanslag)
Dynamo laad niet goed bij.Is eenvoudig te meten.
Beschadigde draad ik het laadcircuit vanaf je dynamo.
Accu defect, meestal defecte platen. Accu vervangen!
Laatste lijkt het meest waarschijnlijk.
De sensor van je toerenteller weet ik niet precies, maar toen ik een nieuwe klok inbouwde, bleek achter op de klok de aasluiting niet ged vast te zitten
Misschien zinvol om een vraagbaak aan te schaffen? Geeft uigebreide informate.Haynes is the best!
Suc6! D
Topics: 176
Citaat:Haynes is the best
Bentley is stukken beter
Veel meer duidelijke tekeningen/foto's en jip&janneke taal dan de Haynes (altijd wazige zwartwit foto's)
En deze manual koop ik bij de boekhandel?
Kun je proberen, maar via ebay is ie waarschijnlijk goedkoper.
Ik heb 'm bij
FCP vandaan
Met de lage dollar mooi goedkoop.
$35 + $20 shipping = ââ¬36
OK Rob bedankt,ik zal tzt. eens kijken.
ik zal niet duidelijk geweest zijn...
De accu is prima en laad ook op, er blijft alleen wat 'aan staan', zodat de accu bij gewoon afsluiten van de wagen, langzaam leeggetrokken word. Dit wordt dus veroorzaakt door een 'gebruiker' van de #8 zekering. (en verder zie begin van dit topic).
Om hier nu (voor eenmalige actie) een handboek te halen, leek me wat overdreven.
"Nostalgie is niet meer wat het geweest is"<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Citaat:Nu doet alleen de toerenteller het niet, en is mijn vraag, waar deze turbo de censor hiervoor heeft zitten?
"Sensor" is een draadje wat van de bobine komt, ligt vaak al achter je klokkenwinkel.
Check:
Topic: Monteren toerenteller
Topic: Installatie Toerenteller
Topic: 52 mm VDO toerenteller installeren
Btw, de Bently is echt goed leesvoer, en kan nooit kwaad om in huis te hebben
Rob schreef:Citaat:Nu doet alleen de toerenteller het niet, en is mijn vraag, waar deze turbo de censor hiervoor heeft zitten?
"Sensor" is een draadje wat van de bobine komt, ligt vaak al achter je klokkenwinkel.
Sorry ik zat even aan deze te denken:
Censor (Latijn = beoordelaar, schatter)
bedankt voor de reactie
Topics: 5
Ik koop autoboeken meestal bij ASNbooks
www.asnbooks.nl
Ook leuke boeken over performance en andere zaken.
760 | Groen | Snel