Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
â¬50.-??
zit net een nieuwe startmotor in :

:

:

(⬠160.-!)
+ twee volle tanks (⬠127.- ;D)
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 14
Topics: 1
Lid sinds: Aug 2008
Ik heb besloten om toch maar gewoon voor een volvo te gaan, de japanner gaat de deur uit. Het verbruik maakt me na veel wikken en wegen weinig uit aangezien ik voor G3 zal gaan. Heb nu een erg nette 850 op het oog dealeronderhouden met 340.000 op de teller is dat nog te doen?
Groeten Tom
Berichten: 478
Topics: 5
Lid sinds: Mar 2008
Tom de Jonge schreef:Heb nu een erg nette 850 op het oog dealeronderhouden met 340.000 op de teller is dat nog te doen?
340.000 op gas? of op benzine? Verder is het nog te doen, afhankelijk natuurlijk van de staat van onderhoud.
ik vind 340.000 nog niet zo geweldig veel, maar het zit hem er helemaal in hoe de wagen behandeld/onderhouden is...
Groet,
Philip
760 | Groen | Snel
Berichten: 417
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2005
Tom,
Ben je in staat om zelf klusjes aan de auto te doen? Indien ja, neem dan een 940, want die zijn toch minder complex dan een 850.
Als je het werk uitbesteedt, is je budget toerijkend voor een 850? Want in theorie is een 940 voordeliger in onderhoud.
Maar ja, een 850 is echt veel vlotter en rijd veel moderner. Een 940 koop je niet als je haast hebt. De turbo's komen nog wel redelijk van de plek af, maar de standaard exemplaren zijn gewoon traag te noemen.
Wat je ook koopt, bij elke wagen met 3 ton op de teller zijn grote onkosten gewoon reeel, tenzij deze (bewijsbaar) al gedaan zijn. Zoals koprevisie en koppeling bij de 940.
Zelf rijd ik een 940, de 850 ken ik alleen van proefritten en ervaringen van anderen.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Berichten: 14
Topics: 1
Lid sinds: Aug 2008
Dat vindt ik dus lastig want ik heb geen verstand van auto's ik weet hoe het principe verbrandingsmotor werkt maar daar houd het mee op.
Ik zit nu weer te twijfelen of ik niet beter een 850 kan kopen en deze ombouwen. Ik zag laatst van een forum lid ook een 850 met 220.000 op de teller hierin zou ik gas kunnen laten inbouwen. Vraag is echter wat kost dat? en waar laat je het doen? Een g3 onderbouw bijvoorbeeld. Wat kost zoiets? En zijn er goede inbouwers in Groningen/Drenthe of Friesland?
Groeten Tom
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
reken op een kleine â⬠1800.- voor G3, beter een bestaande kopen die al op LPG loopt
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 14
Topics: 1
Lid sinds: Aug 2008
Het probleem is dat ik zo weinig leuke G3 volvo's tegenkom met een redelijk aantal km's.
Groeten Tom
Berichten: 1.124
Topics: 25
Lid sinds: Feb 2007
Mag het ook een heerlijke 940 met LPI en G3 voor weinig zijn?
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/voer...gemeen.htm
B230FK motor,dus low pressure turbo met een M90 handbak.
Volgens de advertentie maar 223.000 km gelopen.
Ik kan uit ervaring zeggen dat het heerlijke auto's zijn
Berichten: 14
Topics: 1
Lid sinds: Aug 2008
Dat zou idd een leuke auto zijn maar voor dat geld kan ik me niet voorstellen dat deze volvo echt 223.000 gelopen heeft.
Daarbij komt nog dat we echt op zoek zijn naar een estate. Maar toch bedankt voor de tip.
Groeten Tom
Berichten: 1.124
Topics: 25
Lid sinds: Feb 2007
Je had niet gezegd dat het een station moest zijn