Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pruttelen bij weinig gas
Ik heb de laatste tijd het volgende probleem met mijn B21A op LPG: Stationair loopt de motor mooi rond, maar als ik een beetje meer gas geef begint ie te pruttelen, daarna nog een beetje meer gas bij en het pruttelen houdt weer op.

Hij pruttelt dus bij een bepaalde stand van de gasklep, bij meer en bij minder gas merk je het niet zo erg.
Ik dacht dat het aan de afstelling van het brandstofmengsel lag. Daar heb ik wat aan gesteld en ik merk dat als ik de stationairschoef (op de verdamper van het LPG dus) een halve slag uitdraai, dat dan het gepruttel pas begint bij een verder geopende stand van de gasklep. Het effect is dan ook iets minder.

Draaien aan de hoge-toerenstelschoef (in de gasleiding) heeft geen uitwerking op het gepruttel.

Dit is met name vervelend bij het optrekken, want dan resulteert het in bokken en een onconfortabele rit.

Heeft iemand een idee waar dit aan ligt en hoe ik het kan verhelpen?
Antwoord
CO meten, bougies/luchtfilter/kabels/rotor/punten vervangen;kleppen stellen
noem maar wat Wink Wink
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Toevallig doet hij bij mij precies hetzelfde en daar is alles nieuw! Ik ga hem laten afstellen want meten is weten Smile Ga er dus maar niet vanuit dat het iets met het vervangen van onderdelen te maken heeft, aan het eind van de week weet ik waarschijnlijk meer. Bij voorkeur zou ik niet zelf aan de gasafstelling gaan rommelen wanneer je geen meetinstrumenten hebt, kans op backfire Sad
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
check ook al je vacuumslangen op lekkages en scheuren enzo. En ook je spruitstukpakking ff checken door er wat WD40 ofzoiets op te spuiten bij stationair draaiende motor.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verwarming werkt niet bij te weinig koelvloeistof Boet 4 579 26 December 2024, 12:01
Laatste bericht: Boet
  pruttelen b18a amazon jberg 6 4.005 14 March 2013, 14:43
Laatste bericht: frox
  te weinig poten... De Kater 25 14.340 25 June 2007, 23:16
Laatste bericht: Zwarte Flirt
  Pruttelen bij koude motor henqui 10 5.924 22 October 2006, 22:13
Laatste bericht: Mastertje

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)