9 July 2008, 20:35
Jeetje, ik vond vandaag de eerste potentieel nare structurele roestplek op de 240 uit 1989, vlakbij de bovenste schokbrekerbout (achter). Oppervlakkig nog, maar wel onder de teerlaag doorgekropen zodat er zo'n 7x2 cm verf afbladderde. Waarom moet dat nou? En altijd op zo'n onmogelijk plekje.
But good, alle 140's die ik tot nu toe gezien heb waren op die plek al op grote schaal doorgeroest, van nieuw blik voorzien en weer doorgeroest. Volvo heeft daar duidelijk van geleerd.
Helemaal vergeten, de weggerotte dwarsbalk waar de achterklep op sluit had ik al vervangen, lijkt al weer 200 jaar geleden.
But good, alle 140's die ik tot nu toe gezien heb waren op die plek al op grote schaal doorgeroest, van nieuw blik voorzien en weer doorgeroest. Volvo heeft daar duidelijk van geleerd.
Helemaal vergeten, de weggerotte dwarsbalk waar de achterklep op sluit had ik al vervangen, lijkt al weer 200 jaar geleden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

