Topics: 10
De olie van mij stuurbekrachtiging loopt steeds langzaam weg, en kom ik vervolgens tegen in de rubbers van het rechter stuurhuis. Ik vermoed dus dat ik het moet zoeken in de keerring of de zuigerkeerring.
Kan ik daar makkelijk bijkomen, of is dat een hele klus en moet ik het hele stuurhuis uitbouwen?
Topics: 1
Hoi, heb jij al reaktie mogelijk als privebericht gekregen?
Ik heb namelijk ook last van een een stuurbekrachtiging die een slokkie lust...
Nog niet volledig gekeken waar de olielekkage is, maar de afdekplaat onder het blok is wel vettig...
Gr Budi
V121 schreef:De olie van mij stuurbekrachtiging loopt steeds langzaam weg, en kom ik vervolgens tegen in de rubbers van het rechter stuurhuis. Ik vermoed dus dat ik het moet zoeken in de keerring of de zuigerkeerring.
Kan ik daar makkelijk bijkomen, of is dat een hele klus en moet ik het hele stuurhuis uitbouwen?
Topics: 7
Ik heb daar ook last van. Is alleen een hele klus volgens mij en naderhand moet je de wielen ook weer laten uitlijnen. als iemand een makkelijke manier weet dan horen we dat graag!
Groeten, Jeroen
Jeroen van der Wijst
Topics: 82
Nog meer lekkage? Wielen uitlijnen doe je gewoon met het stuur rechtuitop het stuurslot, en net zo lang aan de stangen draaien tot ze naar je zin staan. Dat is, een fractie naar binnen.
Af en toe proefritje maken, je zal merken dat de banden in de ideale stand het minste lawaai maken (en ook het minst slijten maar dat merk je pas op langere termijn).
De rest (camber, caster) verloopt niet als je het stuurhuis los haalt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 4
Ik had al langer een lekkage waardoor de olie in de stuurhoes liep en het binnenste stuurgewricht heeft aangetast en dus speling heeft veroorzaakt
Sloperijen afgebeld en na 5x info, bingo; een stuurhuis van een 240 bjr '92; gedemonteerd ââ¬100.
Demontage en montage bleek een redelijk simpele klus en uiteraard 2 nw buitenste stuurkogels gemonteerd. In vergelijk met een '83-er stuurt deze wat stroever/steviger en dat vind ik wel zo prettig. Met Olie ATF D2 bijgevuld (Brezan)
p.s. Bij
http://www.hydroline.nl te Zeewolde kwam een gereviseerd strhuis op ââ¬450
t.z.t even uitlijnen bij
http://www.bandenmaat.com/ en niet bij Kwikfit want daar kunnen ze dat niet
Hoi,
Ik weet wel een manier om 'm redelijk uit te lijnen gewoon voor de deur.
Je spant een touwtje van de achterkant van je achterwielen naar de voorkant van je voorwielen en zorg ervoor dat het touwtje helemaal recht loopt. geen knikje in zit en zovel bij je voor als achterwiel over de voor en achterkant tegen je band zit. dan kun je er redelijk mee rijden.
Alleen heb ik een raar iets met mijn stuurhuis. als ik de motor aanzet dan draait mijn stuur naar links vanzelf en is niet meer met draaiende motor naar rechts te krijgen. iemand een idee hoe dat komt? heb net mijn stuurhuis vervangen en de aansluiting van de stuurbekrachtigingspomp kan maar op 1 manier vast.
Groeten, Jeroen
Jeroen van der Wijst
Topics: 13
rijschooljeroen schreef:......en zovel bij je voor als achterwiel over de voor en achterkant tegen je band zit.
Dat gaat niet lukken. Spoorbreedte voor is groter dan achter, dus als je je voorwielen zo afstelt dat de touwtjes net tegen de achterkant van je voorwielen zit, speel je binnenkort een hoofdrol in Comedy Capers....
`88 245, B230K, M47
Ja, ik snap wat je bedoelt. weet je toevallig hoeveel de spoorbreedte verschild van voor en achter? dan kun je achter net iets verbreden en dan werkt het weer wel...
Jeroen van der Wijst
Topics: 289
je had van te voren de afstand moeten meten tussen voorzijden velgen, en achterzijden velgen (beide van de voorwielen..), als je dat na montage weet te benaderen levert het ritje naar de uitlijnmr. geen probleem op..
Nou, was al niet perfect. moest toch laten uitlijnen en kan daar nog wel komen. eerst mijn stuurhuis goed aan de praat en dan ga ik daar wel heen.
Jeroen van der Wijst