Berichten: 487
Topics: 17
Lid sinds: Oct 2007
Ik ben i.v.m. de nog geldende garantie een lijstje met punten aan het samenstellen. Op zich zijn er weinig storingen. Maar heb nog wel een vraagje.
De achterruitenwisser gaat niet vanzelf terug naar zijn rustpositie als ik deze 'halverwege' uitschakel. Is dit normaal bij een 240 Estate van 1992? Of is dit een 'storing'?
Berichten: 6.718
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ik zou even kijken naar de aarde, misschien dat er enkele draden geen goede aarde maken dit was bij mij het probleem.
Andere mogelijkheid is een bepaalde draad die er voor zorgt dat de wissers naar de ruststand kunnen keren. Ik heb mn aantekeningen van mijn klus niet bij de hand (volvo 144), maar misschien dat iemand anders je daarmee kan helpen.
Berichten: 274
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2005
Rhino schreef:Ik ben i.v.m. de nog geldende garantie een lijstje met punten aan het samenstellen. Op zich zijn er weinig storingen. Maar heb nog wel een vraagje.
De achterruitenwisser gaat niet vanzelf terug naar zijn rustpositie als ik deze 'halverwege' uitschakel. Is dit normaal bij een 240 Estate van 1992? Of is dit een 'storing'?
Ik heb dit ook gehad bij mijn estate van 1992. Het was toen een aardeprobleem. In de scharnieren zit een aarde-verbinding tussen de wagen en de klep en die waren gebroken.
Ook zat er een breuk in een van de draden die door het scharnier lopen. ik heb die bedrading van beide scharnieren vervangen en een extra draad voor aarde meegetrokkken. en het werkt werk nu prima.
Je kan het uittesten door een de aarde van de carrosserie met de klep te verbinden dan moet het weer goed werken.
succes
Berichten: 487
Topics: 17
Lid sinds: Oct 2007
Het werkt:
Citaat:Je kan het uittesten door een de aarde van de carrosserie met de klep te verbinden dan moet het weer goed werken
De kabels lijken allemaal intact. Het viel mij trouwens net ook op dat de kentekenplaatverlichting knipperde toen ik de klep open en dicht deed.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
wij hebben dat ook wel eens gehad, kabels vervangen en ook de diode op de motor vervangen en toen deed ie het weer. nu ongeveer 10 jaar later heeft ie weer kuren
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 630
Topics: 14
Lid sinds: Jan 2006
Als je ruitenwisser niet naar de ruststand teruggaat, zit er maar een ding op: de bekabeling vervangen.
De bedrading dat door de scharnieren gaat, is een erg kwetsbaar punt. Dit geldt eveneens voor de kentekenplaat verlichting. Haperen duidt dus slijtage van de draadboom, wat door het linker scharnier gaat.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Berichten: 625
Topics: 25
Lid sinds: Aug 2006
klopt helemaal, alleen bij mij de rechterkabel
laatst ook problemen met wisser en klepverlichting. na vervangen aarde kabel in schanier was het probleem opgelost.
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Berichten: 630
Topics: 14
Lid sinds: Jan 2006
Die moet ik in mijn beide scharnieren nog aanpakken
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992