Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Speakers op de wielkasten?
TheSaint77 schreef:ik heb die achterste speakers ook zo zitten in mn 245 turbo. Maar voorin wil ik mn MB-Quarts (super speakers) hebben..Alleen dan moet ik een frame maken dat er voor komt omdat de diepte niet voldoende is in de deur. Dan kom je bij t volgende probleem. Je raamslinger gaat er dan niet meer langs. Dus...electrische ramen monteren..nieuw probleem; blauwe deurgrepen nodig...! AARGH!!

gewoon afstandringen maken Saint,. kijk zo:
http://golio.fotopic.net/c1330345.html

:-\
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Antwoord
waauw, netjes! Aan die afstandsbus van de zwengel had ik nog niet gedacht maar waarom ook niet. Nette oplossing! Big Grin
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Wauw dat ik dat kon zeggen, ik zie nooit iets bij fotopic.net gedoe, niet onder morzilla en niet onder explorer Sad
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
Ha,zo heb ik het nu zitten,de originele speaker van dit model ( de HT-205 ) past perfect en elke 13 cm speaker past in dit frame.
Ik moet alleen nog ringen maken voor de raamslingers want als je er nu te veel tegen duwt tijdens het draaien dan blijf je haken achter de speaker.
Nu nog de speakers met tweeters(ook origineel 240) voor de achterprtieren en de speakers boven de wielkasten monteren.

Zo moet de 245 toch tot een concertzaal om te toveren zijn :Smile
Antwoord
Hoi Filip,

Ik heb de kapjes zoals je laat zien op foto 6. Maar hoort daar dan nog een voorzijde bij zoals op foto 10?? Ik heb nl al effe zitten puzzelen, maar ik kwam niet verder dan dat ik of een gedeelte mis, of dat de originele volvo speaker er heel vreemd uitziet....
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Ticcie,

De kappen horen er inderdaad bij, ik had het setje ooit besteld bij de dealer, helaas zitten er dan ook frikadellenspeakers bij, deze waren al met een maand 'opgeblazen'.
De kappen klik je vast op de houders op foto 6.

Nog even zoeken naar de kappen Ticcie..

Filip.
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Antwoord
ik heb nu weer een nieuw plan voor de frontspeakers.

De deurbakken zijn zowieso crap van de 240, standaard. Dus waarom niet gewoon goed aanpakken.

Men neme:
- een paar planken MDF.
- een pot kunsthars
- handschoenen
- schroeven
- een kitspuit met arylaatkit
- foam om van binnen op te vullen voor de betere klank
- stof om de kunsthars op aan te smeren
- skai of stof om het uiteiindelijke geheel netjes af te werken
- een aantal blikjes / flesjes zodat je ook de cupholdervorm kan maken, dus alleen voor de maat
- eventueel een plek om de filter van het combosysteem te plaatsen.

Wat ik ga doen;

- ik zaag een plaat MDF zo dat ik er een deurbak van maak die dieper is waar ik ook flesjes of blikjes rechtop in kan zetten
- ik zaag ringen van MDF die ik voorraan in de kaartbak onderaan maak. Zodanig dat de speaker ietsje verdiept komt te zitten en dus nooit beschadigt als je met je voet ertegenaan instapt.
- het geheel overtrek ik met stof met een tacker
- daarna de polyester erop
- schuren
- met een tacker de stof aanbrengen
- klaar!

o, en de achterspeakers heb ik niet zo'n boodschap aan. Er komt een subwoofer achterin te liggen. Aangestuurd door een versterker.

De originele speakers laat ik gewoon zitten maar sluit ik af. ;D
Antwoord
ruuds70 schreef:Wauw dat ik dat kon zeggen, ik zie nooit iets bij fotopic.net gedoe, niet onder morzilla en niet onder explorer Sad

????
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
ruuds70 schreef:
ruuds70 schreef:Wauw dat ik dat kon zeggen, ik zie nooit iets bij fotopic.net gedoe, niet onder morzilla en niet onder explorer Sad

????

Misschien Mozilla proberen ipv Morzilla... (of klink ik nu als geestschrijver)
check je beveiligings-instellingen van je browser anders eens, wellicht heb je ooit fotopic.net aangemerkt als 'onveilige site'

Filip.

Antwoord
ff ontopic plz Wink
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kunststof wielkasten Nicolaas H 15 12.599 3 November 2014, 16:19
Laatste bericht: Hansepans
  speakers in de 240 estate Frans en Jos 20 13.771 29 May 2012, 23:49
Laatste bericht: marcela112
  Lassen wielkasten 244 omgeving Den Haag / Groningen AK244 3 2.615 17 April 2012, 17:38
Laatste bericht: AK244
  Audio / speakers (240 GLE) bramvb 3 2.791 9 September 2009, 08:01
Laatste bericht: Frans245
  Roestschade herstellen Dorpels, wielkasten, achterklep mulderhj 10 13.926 11 October 2008, 20:36
Laatste bericht: Dopski
  speakers vernieuwen; suggesties? pierre 6 4.723 10 April 2007, 23:11
Laatste bericht: Rubicon
  speakers Holowkregel 68 43.882 25 April 2006, 07:46
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)