Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
speakers
ik wil mijn standaard spaekers in de voordeuren vervangen want ze zijn gaar. maar nu heb ik al een beetje gezocht op het forum maar er staat alleen dat het geen standaard maat is. ook zijn die dingen vierkant en je kunt alleen ronde kopen. je zit ook met de maten ronde steken denk ik op het hogere deel van je deurpaneel en zal waarschijnlijk niet mooi passen. omdat ik net mooie deurpanelen heb wilde ik het (voor de verandering) eens niet te onbenullig doen. dus vraag: wie heeft er ook andere speakers in zitten en wat is mooi en past goed? wie heeft een suggestie hoef ik het niet zelf te bedenken want twee weten meer dan 1
Vitara
Antwoord
Je kunt gewoon 10 cm speakers van pioneer monteren heb ik ook, wel wat weinig bastonen, maar erg mooi geluid. Je hebt verschillende types, en krijgt de gril erbij, dan past het precies in het gat in je deur.
Antwoord
ik heb ook pioneer speakers er in zitten 10cm van 100 watt en gewoon de originele vierkantenroosters gebruikt
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
dat is mooi heren ik heb maar 1 orgineel rooster maar als ik het goed begrijp passen die ronde roosters bij die 10cm speakers dus ook redelijk netjes?
Vitara
Antwoord
yep, no problem.

Met een beetje gepruts en een stukje van de 'binnendeur' afhalen past er ook een 13cm speaker in. Verwacht nog steeds geen wonderen, maar dat klinkt wel iets beter.
Antwoord
nee die wonderen moeten van achteren komen. in mijn van zitten in de laadruimte een heleboel hardbord zijdelen die gammel zijn en als die er nieuw inkomen kunnen daar mooi wat exposievere blasters en subs in haha t word ooit nog wel wat
Vitara
Antwoord
Zitten de speakers van julie "nieuwere" modellen op dezelfde plek als bij mijn '76 er?
Ik moet eigenlijk ook andere hebben ze zijn niet meer zo goed (ouderdom)
[Afbeelding: IMG_0063.jpg]
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
Holowkregel schreef:ik wil mijn standaard spaekers in de voordeuren vervangen want ze zijn gaar. maar nu heb ik al een beetje gezocht op het forum maar er staat alleen dat het geen standaard maat is. ook zijn die dingen vierkant en je kunt alleen ronde kopen. je zit ook met de maten ronde steken denk ik op het hogere deel van je deurpaneel en zal waarschijnlijk niet mooi passen. omdat ik net mooie deurpanelen heb wilde ik het (voor de verandering) eens niet te onbenullig doen. dus vraag: wie heeft er ook andere speakers in zitten en wat is mooi en past goed? wie heeft een suggestie hoef ik het niet zelf te bedenken want twee weten meer dan 1

Bij estateservice kan je de originele 13 cm speakerhouders kopen.
Ik heb zelf van mdf een 'ring' gemaakt, zodat je de speaker strak vast kan zetten en niet in de bekleding hoeft te hangen. Vanaf 13 cm speakers heb je pas een beetje geluid (vind ik)

Speakers gewoon kopen bij een autoshop, de originele Volvospakers zijn en belachelijk duur en frikandellenkwaliteit!
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Antwoord
goed idee...als ik het goed begrijp: klem je de speaker dan op je deurpaneel door de ring er achter te hangen en dan de speaker met houtschroeven vast te zetten? Want zoals ik het vaker gezien heb maken die plaatschroefjes die je om het hardboard heen drukt waar je dan vervolgens in kan schroeven je hardboard meer kapot dan wat anders.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
John242 schreef:Zitten de speakers van julie "nieuwere" modellen op dezelfde plek als bij mijn '76 er?
Ik moet eigenlijk ook andere hebben ze zijn niet meer zo goed (ouderdom)

Jep zitten op dezelfde plek, maar volgens mij zijn de gaten in de deur kleiner bij de oudere modellen (de vorige eigenaar heeft er bij mij grotere gaten in gezaagd :evil: :evil: )
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  speakers in de 240 estate Frans en Jos 20 13.708 29 May 2012, 23:49
Laatste bericht: marcela112
  Audio / speakers (240 GLE) bramvb 3 2.774 9 September 2009, 08:01
Laatste bericht: Frans245
  Speakers op de wielkasten? Rhino 30 16.200 4 April 2008, 22:23
Laatste bericht: aeos
  speakers vernieuwen; suggesties? pierre 6 4.692 10 April 2007, 23:11
Laatste bericht: Rubicon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)