Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Speakers op de wielkasten?
Het onderwerp speakers inbouwen is hier al veelvuldig besproken (ik heb de zoekfunctie al gebruikt).
Ik heb gisteren een nieuwe autoradio geplaatst en ik wil graag achterin (beschaafd) geluid hebben.
Ik heb echter geen zin om mijn smetteloze achterdeurpanelen kapot te zagen.
Ik meen ooit gezien te hebben dat iemand op die wielkasten van zijn 240 estate speakers had geplaatst. Is dit origineel Volvo?! Heeft iemand hier een voorbeeld van?!

Voor de liefhebber heb ik nog een goedwerkende Kenwood 6 cd-wisselaar liggen met kabel etc. Voor een goede fles wijn is hij voor u!
Antwoord
Rhino, ik lees net dat je het topic van mijn Volvo hebt doorgelezen, dan moet je ook een foto zijn tegengekomen van de ex-240 van Peter Timmer, met speakers in de wielkasten. Dacht ik althans.
Antwoord
Helaas zitten die speakers niet IN de wielkasten, maar in de bekleding VOOR de wielkasten.
Dus bij de leuning van de achterbank.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
In de USA Accessories Brochure, ben ik wel iets tegengekomen wat origineel volvo is en
wat achterin de 245/265 ,tussen de achterportieren en de achterbank gemonteerd wordt.

Als ik het plaatje zo bekijk, zit het boven de wielkast, maar wel in het zijpaneel, dus
niet OP de wielkast.

[Afbeelding: rear_wagaon_speakers.jpg]

Waarschijnlijk moeilijk tot helemaal niet meer te vinden, en als je ze al vindt en installeert,
zou ik geen wonderen verwachten van de geluids-kwaliteit.

TypeNr: 1129481-6 (zwart), maar in meerdere kleuren te krijgen (ooit).

[Afbeelding: rear_wagaon_speakers_2.jpg]

Ik zou gewoon een paar zwaardere speakers voorin gooien, met de originele rooster eroverheen
(Als je die harder zet, heb je achterin ook beschaafd geluid).

Op de site van JBL, kun je je wagentype ingeven en zien welk type speaker in je auto past
(Voorspeaker mag max 2" diep zijn, en da's lastig te vinden)

JBL, What fits my car?
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Bedoel je deze van Bert N, Geestschrijver?
[Afbeelding: dsc017268rc.th.jpg]
Ik las dat Peter geen problemen had met de bank platleggen in tegenstelling to Bert?

@ Rob.
Ik had ze, meen ik, echt op de wielkast gezien.
Op zich is dit een mooie oplossing zonder de zaag in je interieur te hoeven zetten.
Ik verwacht geen wonderen maar ga wel even zoeken of deze überhaupt te krijgen zijn.

(voorin heb ik gisteren ook al zwaardere exemplaren onder de orginele kapjes gedaan, dus ik kan al een heel eind tevreden zijn)

Antwoord
Rhino, heb jij voorin niet het probleem dat je maar hele dunne speaker kunt monteren?
Antwoord
Deze oplossing is origineel Volvo.
Het is een item dat bestaat uit een aangepast paneel met een speaker er in gemonteerd.

Voor mijn eigen auto heb ik een set klaar liggen.

Ik laat deze setjes mits in goede staat regelmatig vanuit de USA meekomen op bestelling.

Je kunt ze zelf ook maken,zo moeilijk is het niet en zoals je ziet op de foto van gesstschrijver kun je er dan ook gewone deurspeakers in monteren.

overigens is een extra set speakers in de achterdeuren net zo netjes en eveneens origineel dus zo bang om je achterdeurpanelen te "verzagen" valt wel mee en bij de late modelllen zul je zien als je de achterdeurpanelen aan aan de binnenkant bekijkt dat ze al voor geperforeerd zijn voor de juiste plaats.
Antwoord
Dirk242 schreef:Rhino, heb jij voorin niet het probleem dat je maar hele dunne speaker kunt monteren?

Je kan dikker monteren.

De late Polarmodellen hadden vaak een zeskantige groter model speaker(nummer ben ik ff kwijt).
Die monteer je in de kleine speakeropening maar daar monteer je eerst een frame op en dan pas de speaker met rooster zelf.
De speaker is een grotere maat en het geluid is voller kan ik je zeggen.
Alleen vindt niet iedereen dit een mooi model in zijn 240...........
Antwoord
Rhino schreef:Bedoel je deze van Bert N, Geestschrijver?

O, het was Bert. Ja, ik geloof wel dat ik die bedoelde. Ik heb ze zelf in de deuren, maar dat had je natuurlijk ook al gezien. En er zitten dan wel gaten in de bekleding, maar daar zie je niks van. De speakers zitten er immers voor.
Antwoord
Ik kon inderdaad maar kleine speakers in de voordeur plaatsen, Ik heb mezelf gehouden aan de diameter van de orginele speakers zodat ik het orginele kapje eroverheen kon plaatsen. Prima geluid maar je maakt hiermee geen indruk op de Slopel Astma's en de grote boze Golfjes met hun baskasten. Dat hoeft ook niet.

Wellicht moet ik toch met de zaag in de maagdelijke bekleding..... Het ziet er bij jullie immers ook goed uit.

@Albert: Krijg jij af en toe zo'n setje vanuit de USA?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kunststof wielkasten Nicolaas H 15 12.536 3 November 2014, 16:19
Laatste bericht: Hansepans
  speakers in de 240 estate Frans en Jos 20 13.708 29 May 2012, 23:49
Laatste bericht: marcela112
  Lassen wielkasten 244 omgeving Den Haag / Groningen AK244 3 2.590 17 April 2012, 17:38
Laatste bericht: AK244
  Audio / speakers (240 GLE) bramvb 3 2.774 9 September 2009, 08:01
Laatste bericht: Frans245
  Roestschade herstellen Dorpels, wielkasten, achterklep mulderhj 10 13.838 11 October 2008, 20:36
Laatste bericht: Dopski
  speakers vernieuwen; suggesties? pierre 6 4.692 10 April 2007, 23:11
Laatste bericht: Rubicon
  speakers Holowkregel 68 43.580 25 April 2006, 07:46
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)