16 February 2008, 22:51
Op het reserveblok zit dit:
![[Afbeelding: MotorB20001.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/MotorB20001.jpg)
![[Afbeelding: MotorB20002.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/MotorB20002.jpg)
Waar dient dat voor?
![[Afbeelding: MotorB20001.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/MotorB20001.jpg)
![[Afbeelding: MotorB20002.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/MotorB20002.jpg)
Waar dient dat voor?
Goed motorblok herkennen / B20
|
16 February 2008, 22:51
Op het reserveblok zit dit:
![]() ![]() Waar dient dat voor?
16 February 2008, 22:57
Citaat:Rob nog wat wijzer geworden? Bergen foto's en nog meer rekeningen doorgespit, maar het enige wat ik kan ontdekken tot nu toe is dat er een K-nokkenas in is gekomen. Citaat:Hier nog even een fototjes hoe de diverse slangen bij mij lopen. (ook niet goed dus) Bij jou lopen de slangen idd net als bij mij? en nooit problemen mee ondervonden? Ik ga ze toch binnenkort maar eens omwisselen, eens kijken wat het resultaat is. Citaat:moet ik geloof ik ook eens de stroomdraadjes opruimen. Ziet er lekker opgeruimd uit bij Rob. Dank, wees gerust bij mij zag het een factor 10 erger uit. Leuk werk om draadje voor draadje opnieuw te trekken, te voorzien van nieuwe stekkertje incl krimpkous en mooi weggewerkt in een flexbuis. Ik heb gewoon een handvol stekkers,krimkous,buis etc, etc besteld bij Rick Donckers Aanrader! En rustigaan draadje voor draadje vervangen; leuk werk! Dat ding op je motorblok is een motorvoorverwarmingselement in een vriespluggat. Wordt overrigens nog steeds verkocht (Waeco/Defa) (Klik of Klik) Sluit je aan op 220 en dan wordt je koelwater dmv een soortement van dompelaar verwarmd. Tijdschakelaar er tussen, en je hebt 's morgens een lekker warm blokkie ![]()
16 February 2008, 23:02
Thx.
Ik ga t zelfde doen, heb nog nooit problemen ondervonden nee. Ook geen olieverbruik. Wat ik me kan voorstellen is dat het luchtfilter vetter wordt? Ik heb vandaag met de slangen zitten klooien: terugslagklepje voor de rembekrachitger geplaatst. Ik heb nog gedacht om het te veranderen maar wist uit mn hoofd niet meer hoe het moest dus was het nu even aan het terug zoeken. Ben benieuwd wat het doet. nog een plaatje gevonden: ![]()
17 February 2008, 00:30
Op je reserveblok zit een verwarming, uit het Hoge Noorden dus. Je kan hem vervangen door een vriesplug, staat net een stukje op v44.nl over.
En ook nog een aftappunt voor koelwater, net daaronder.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
17 February 2008, 15:47
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 February 2016, 23:04 door Rob.)
@Dop,
ik kijk nog eens goed naar de foto van je blok in een andere post ( Deze ) en ik verbaas me eerlijk gezegd over de aansluitvolgorde van de bougiekabels. ![]() Jij hebt toch ook een B20? Naar mijn weten geldt het volgende: Citaat:De kabel van de eerste cilinder zit aan het verdelerhuis bij de condensator. Bron: - Jaap Blijleven (tijdens cursus klein onderhoud) - Haynes pag: 81 Bij jouw zit het (tegen de klok in): 1-4-2-3 ??? En toch loopt hij goed? N.b. Ook het plaatje wat je in een eerder bericht gebruikte (B20A uit groene boekje) laat 1 – 3 – 4 – 2 zien ![]() ![]()
17 February 2008, 16:37
4-2-1-3 zo zie ik het. De verdelerkap zit wel vaker achterstevoren. De kap kan maar op een manier op de verdeler en de verdeler kan maar op een manier in het blok (bovenin het aandrijftandwiel zit een excentrische gleuf gefreesd), maar dit tandwieltje, wat op zijn beurt weer aangedreven wordt door de krukas, kan er op alle manieren in.
Dus als je dit asje er 180 graden gedraaid instopt wijst de rotor naar achteren voor cilinder no. 1. Nuttig leesvoer: http://sw-em.com/Volvo%20Ignition%20from%20Scratch.htm
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
17 February 2008, 16:49
Ook al zit dit dit asje er 180 graden gedraaid ingestopt, dan verandert toch niet de 'firing order'? , toch ??? :-X
4-2-1-3 is idd 1-3-4-2 maar niet 1-4-2-3 zoals de Dop-B20 toch? ![]()
17 February 2008, 19:52
Ik begreep van Bram (van 200liefhebber) dat dit een verdeler opzit van een latere 140 of zelfs 240, vandaar dat mijn kapje ook niet paste. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
Misschien ligt het aan het fototje maar ik heb volgens mij ook niet de volgorde 1-4-2-3. Ik weet het ook niet uit mijn hoofd maar aan dit plaatje te zien: http://s124.photobucket.com/albums/p32/d...B20008.jpg Ik kom dan uit op de volgorde 1-3-4-2 (tegen de klok in).
17 February 2008, 23:11
Stom, ik haalde op de foto 1 en 3 doorelkaar.
Ik neem mijn woorden terug. :-X :-X :-X :-X 1-3-4-2 is het idd (of 4-2-1-3). ![]() |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|