Berichten: 625
Topics: 25
Lid sinds: Aug 2006
ok, ik zal eens checken wat eronder zit.
mbt beladen; idd 50kg op de kogel hou ik aan (70 is toegestaan op mn 240), maar de auto zelf is dan ook beladen met 5 personen, dakkoffer en zooi in de achterbak.
ik denk iig dat de vering -welke er ook onder zit- wel goed is
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Berichten: 845
Topics: 21
Lid sinds: May 2005
Nivomats corigeren de auto ongeveer 4cm. Maar zoals Rob al zegt de caravan goed laden is het belangrijkste, maar je kunt niet alles in de caravan kwijt en gebruik je de laadruimte van de auto ook nog dan is het wel handig dat je goede veren hebt.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Berichten: 625
Topics: 25
Lid sinds: Aug 2006
ik heb gekeken, en ik heb geen nivomats maar gewone schroefveren.
ik heb trouwens geen groot verschil in beladen en onbeladen, maar ik vind het mooi als de achterkant iets omhoog staat.
hulpvering erbij is dan denk ik een goede optie
weten jullie de globale aanschafkosten van een setje?
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Berichten: 296
Topics: 17
Lid sinds: Oct 2005
die zijn niet duur ik dacht onder de 100 euri en je klust ze er in een half uutje onder zonder speciaal gereedschap, ik heb ook hulpveren en hij leunt echt niet meer achterover. lijkt inmderdaad veel mooier(vind ik)
Vitara
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
Claus schreef:ik merk wel dat de wagen met caravanrijden niet veel meer door is gezakt dan normaal.
Je wieldoppen zien er met caravan wel heel anders uit dan zonder.
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
Als vrachtwagenmonteur zie ik iedere dag trucks met luchtbalgen.
En van tijd tot tijd denk ik dan aan het volledig luchtgeveerd maken van mijn 245.
Omdat je dan op z'n minst luchtbalgen nodig hebt ben ik eens wat gaan googlen.
Het gaat de topic-starter wellicht een paar tientjes over budget maar dan heb je ook wat;
http://airbagit.com/advanced_search_resu...c_subcat=1
oeps, beetje lange link als tie tnie doet zelf even naar airbagit.com surfen en je merk intypen.
LIJKT ME HEEL BRUUT RONDOM LUCHT!!!!!!!!
Wel gaaf dat ze die gewoon leveren voor onze tanks.....
Berichten: 625
Topics: 25
Lid sinds: Aug 2006
[[/quote]
Je wieldoppen zien er met caravan wel heel anders uit dan zonder.
[/quote]
had ik niet gezegd dat ik 2 dezelfde polars heb met andere doppen?
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Berichten: 406
Topics: 65
Lid sinds: Nov 2007
Berichten: 2.433
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
27 February 2023, 21:34
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 March 2023, 17:05 door skidje.)
(27 February 2023, 20:30)Rin schreef: Van mij voorheen Volvo 245 1993 wil ik de caravanveren onder mijn 245 van 1982 zetten. Echter past de bovenste ring (eerste foto) die op de veer zit niet in de veerschotel (onderste foto) en van de onderste veerhouder (foto3) begrijp ik niet op welk een manier die op de draagarm moet worden bevestigd.
Bestaan er verschillende soorten veerschotels?
Of moet die ring boven in de veerschotel en gaat de caravanveer in die schotel?
De houder aan de onderkant bestaat uit een dikke aluminiumplaat met een tweede dunne kunstof plaat erop geschroefd. Moet er een op en een onder de draagarm? Ooit zelf gedemonteerd. Maar ja..... je wordt ouder.
Dit zijn toch gewoon de ellendige kleine veren die in de standaard veren worden geschoven? Die deksel met bout zal onder moeten. Bout verwijderen en de deksel binnen in onderkant buitenveer drukken. Daarna met bout vasttrekken op draagarm zou ik zo gokken.
Zou u niet overwegen verzwaarde 245 veren toe te passen?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 406
Topics: 65
Lid sinds: Nov 2007
Met andere woorden, deze hebben geen effect?
Er komen ook nog pneumatische schokbrekers onder dan vliegt ie omhoog