Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoogte achterkant, kijk, vergelijk en spuw je mening....
Zo staat mijn Estate er onbeladen erbij, zelf vind ik dat hij achter erg laag staat in vergelijking met andere Estates.
Voor zover ik weet heb ik gewoon standaard veren er onder zitten dus geen nivomats of extra zware veren.
Ik heb verder eigenlijk geen klachten over de wegligging, wel hoorde ik gisteren een "boing" toen ik rustig achteruit rijdend een verkeersdrempeltje overging.
Kreeg toen het vermoeden dat mijn achterveren wel eens aan vervanging toe konden zijn. Sad

[Afbeelding: 728049_35_full.jpg]

[Afbeelding: 728049_34_full.jpg]

[Afbeelding: 728049_33_full.jpg]
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.

Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Antwoord
Ziet er laag uit zo, maar heb je geen foto van verder af? Beetje moeilijk in te schatten zo Wink

Die bonk kan je uitlaat zijn wat tegen je as komt of een handremschoentje wat bleef plakken en losschoot.

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
U vraagt wij draaien Wink
Sorry voor 't zonnetje maar het is altijd mooi weer in Vlaardingen Tongue

[Afbeelding: 728049_36_full.jpg]

[Afbeelding: 728049_37_full.jpg]

[Afbeelding: 728049_38_full.jpg]
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.

Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Antwoord
Als ik de foto zie is je achterkant inderdaad vrij laag. Mijn auto stond met gewone veren en schokbrekers hoger. Nu heb ik er net Nivomat onder gekregen. Mijn oude veren en schokbrekers heb ik nog. Belangstelling ? mail mij maar even. Volgens de volvo monteur waren ze nog goed te gebruiken.

Ik zal even een foto opzoeken hoe mijn auto erbij stond met de oude veren.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord
gewoon de voorkant verlagen ;D ligt ie weer netjes recht. beter gezicht ook dan.

maar denk idd dat je veren versleten zijn, en dat zal ook niet heel erg goed zijn voor je schokbrekers
Antwoord
Ik heb net een stapeltje ijzeren plaatjes (8 cm doorsnee, bij elkaar 21 mm hoog) op elkaar gelast om dit probleem op te lossen. Ik denk dat de veren door de jaren iets van hun veerkracht verloren hebben (LPG tank en zo). Het achteroverhangen komt de besturing niet ten goede.
Plaatjes komen tussen veer en draagarm, ooit.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ik heb hetzelfde 'probleem'. Achter komen er nieuwe veren op in ieder geval. Die setjes zijn niet zo prijzig (ong. €50.-). Gaat-ie met verlaagde voorveren (40mm?) niet te veel duiken?
Niets is zeker, zelfs dat niet
Antwoord
verzwaarde veren, 45 euro per stuk bij Estateservice en twee uurtjes sleutelen, ben je van alle ellende verlost, rijd ie ook weer beter!
Antwoord
Robert Verheule schreef:verzwaarde veren, 45 euro per stuk bij Estateservice en twee uurtjes sleutelen, ben je van alle ellende verlost, rijd ie ook weer beter!

Is dat nog een bepaald merk? Zijn ze alleen daar verkrijgbaar?
Antwoord
Robert Verheule schreef:verzwaarde veren, 45 euro per stuk bij Estateservice en twee uurtjes sleutelen, ben je van alle ellende verlost, rijd ie ook weer beter!

Estateservice heeft ze er bij mij ook ondergezet. Hij staat nu netjes op z'n achterpootjes en rijdt ook beter en hij raakt geen drempels meer.

Ik heb ooit eens gelezen of gehoort (bron ben ik dus ff kwijt) dat de verzwaarde vering eigenlijk onder de estate hoort. Maar in combinatie met loadadjusters lichtere vering (als onder de sedan) wordt gebruikt. Die zijn minder stug wat als confortabeler wordt ervaren.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Doorhangende achterkant klak 21 15.990 3 March 2023, 23:04
Laatste bericht: Rin
  Welke Veren of Hulpveren te gebruiken om achterkant omhoog te krijgen 240 KennOne 12 16.411 30 October 2021, 12:51
Laatste bericht: chrisvhout
  doorgezakte achterkant 960 met g3 instalatie wiemer 1 2.186 24 June 2013, 16:56
Laatste bericht: Dopski
  ophoogblokken, diameter? hoogte? Black Moose 32 22.175 1 November 2012, 12:03
Laatste bericht: jens
  Doorhangen achterkant 244GLE op LPG - verzwaarde veren? oudevolvo 9 5.655 28 September 2010, 20:42
Laatste bericht: laptoprob
  achterkant 245 omhoog brengen joopdepoop 12 6.427 15 November 2009, 14:10
Laatste bericht: black245
  verlagen achterkant V70 voorzien van nivomats veezeventig 4 5.626 23 September 2008, 18:39
Laatste bericht: veezeventig

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)