Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
achterkant 245 omhoog brengen
#1
van zichzelf hangt ie al behoorlijk achterover en er gaat vaak veel vracht in.
Wat is een goeie oplossing?

nieuwe veren of alleen een hulpveer?

of dat oppompsysteem dat nu lek is repareren, maar dat lijkt me onbegonnen werk :-0
Antwoord
#2
Iets dergelijks als dit bevalt mij prima (standaard veren+LPG tank+bagage+vouwwagen+personen en nog redelijk recht): http://link.marktplaats.nl/282556942
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
geweldige oplossing! bedankt


Antwoord
#4
Eventueel in combinatie met gewone schokdempers en het lekke oppompbare systeem eronder uit halen.
Antwoord
#5
De uitdaging lijkt me het oppompgebeuren weer te laten functioneren, maar dat zal wel geen solutie met plakkertjes werk zijn.

Misschien heeft iemand een schema van het systeem?
Antwoord
#6
Het zijn gewoon schokbrekers met dikke rubber balgen eromheen, die slijten, scheuren, barsten enz. Ik heb er ÃÂÃÂn die had een lek in het ijzeren gedeelte vreemd genoeg (roest).
Haal ze ÃÂÃÂn voor ÃÂÃÂn van de auto, blaas ze op en dompel ze onder als een fietsband, dan weet je het.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
Je kan ook voor de lowbudget oplossing gaan:

[Afbeelding: enginejoe-tennissuspension.jpg]
Antwoord
#8
LOL ;D

Lowbudget op tennisballen...... ??? :-\
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#9
dank voor de tips.
Ben eens even gaan informeren bij verschillende sleutelmannetjes over prijzen etc. Van die blokjes eronder wordt het behoorlijk stug van begreep ik. En een hulpveer er op zetten kan ook al zo 200 euro gaan kosten.

Bedacht me ineens dat het probleem, het achterover hellen, misschien ook verholpen kan worden door juist de voorkant te verlagen??

hoe moet dat? en dat zou ik dan het liefste zelf doen. (heb geen brug maar wel een krik en bielzen)

Een verlaagde 245. Goh dan ben ik toch nog aan het pimpen geslagen Smile

Nogmaals het is een werkpaard, er zit vaak veel lading in, dus how low can you eigenlijk go?
Antwoord
#10
Met die blokken eronder merk je echt helemaal niks van hoor.
Lijkt me stug ;D

Op het interWeb zijn ook beschrijvingen te vinden over hoe je
het zelf kunt doen mits je een hele goede krik hebt. Ik denk dat
een groot gedeelte van de Nederlandsche 245's met blokken rijdt.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Doorhangende achterkant klak 21 15.989 3 March 2023, 23:04
Laatste bericht: Rin
  Welke Veren of Hulpveren te gebruiken om achterkant omhoog te krijgen 240 KennOne 12 16.410 30 October 2021, 12:51
Laatste bericht: chrisvhout
  doorgezakte achterkant 960 met g3 instalatie wiemer 1 2.186 24 June 2013, 16:56
Laatste bericht: Dopski
  Doorhangen achterkant 244GLE op LPG - verzwaarde veren? oudevolvo 9 5.655 28 September 2010, 20:42
Laatste bericht: laptoprob
  verlagen achterkant V70 voorzien van nivomats veezeventig 4 5.626 23 September 2008, 18:39
Laatste bericht: veezeventig
  Hoogte achterkant, kijk, vergelijk en spuw je mening.... deusjevo 11 6.857 28 January 2007, 20:26
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)