by the way: zo ben ik vorig jaar door mijn nicht gebeld die ook opeens het 240 virus had opgelopen. Met haar man een mooie superpolar opgezocht en gekocht + lijstje gemaakt van alle zaken die nog gedaan moesten worden m.i., distributieriem stond op 1.
Word ik 2 maanden later gebeld dat het een rot-auto is en dat de distr.riem is geknapt etcetcetc.....
Belde m'n oom 5 minuten later dat ie bij z'n dochter in de volvo had meegereden en dat ze gewoonweg niet geschikt was om in een 240 te rijden ;D "ze beult 'm af alsof het een nieuwe Nissan is"
Dus nog wel effe je hele familie laten rijden voordat je er eentje koopt.
Topics: 17
Ik staar mij niet blind op een superpolar.
Liever een eenvoudige 'normale' polar die goed in orde is dan de superpolarluxe.
Maar ik sluit niets uit.
Mijn vrouw heeft de afgelopen 7 jaar al wat onderricht gehad in warm en koud rijden, tijdig doorschakelen en het netjes behandelen van haar auto.
Dat lukt haar aardig gezien de kilometerstand van 270.000 die ze inmiddels probleemloos op haar opeltje corsa (1995) heeft gezet.
Zal binnenkort eens in Gemert gaan kijken. (hoewel Hennes bij mij 'om de hoek' zit)
Topics: 21
Hoewel Hennes op jaar basis meer auto's verkoopt dan Carlo Schmidt, moet je wel zien naar de kwaliteits verschillen. Hennes is ook niet erg goedkoop maar Carlo staat beter bekend over zijn kwaliteit en afspraken.
Ook ik ben bij Hennes geweest voordat ik naar Carlo ben gegaan om te vergelijken.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Topics: 52
Ik heb mijn Volvo bij Hennes gekocht en dat is een goede auto. Wel wat probleempjes gehad, maar dat bleken allemaal 'externe' dingen te zijn die niets afdoen aan de kwaliteit van de auto.
Ik blijf toch op de sites van Hennes, Schmidt, Paashuis e.d. snuffelen...
Ik kom er niet goed uit omdat die prijzen zo uiteen liggen.
Ik heb een lichte voorkeur voor Schmidt omdat ik het idee heb dat ik daar geen kat in de zak koop.
Maar al surfend op Marktplaats kom je toch weer dit tegen voor een schappelijke prijs:
http://link.marktplaats.nl/137868159
Komt ook uit de buurt van Gemert!
ziet er mooi uit op de foto's en is niet al te duur.
Check eens of er een onderhoudsgeschiedenis bijzit.
Ik heb de eigenaar een mailtje gestuurd met de vraag of er een sluitende onderhouds/kilometerhistorie bekend is Ticcie.
Volgens de kentekenplaat is hij eind 2003 in Nederland op kenteken gezet.
Ben benieuwd (nu alleen nog die buurman die es een keer tegen de bandjes schopt en vertelt dat ie nog mooi in de lak zit mobiliseren om te gaan kijken)
Ik heb ooit wel eens eerder op een Marktplaats240 van â¬4500 zitten kijken die later bij Hennes voor â¬7750 te koop stond.
Topics: 21
Je kunt de eigenaar ook even vragen waar hij deze auto heeft gekocht. Als de auto bij Carlo vandaan komt is de auto niet duur. Dan heb ik mijn super polar met ongeveer de zelfde km stand goed verkocht ;D
Eventueel kan je misschien met de auto naar Carlo toe rijden en advies vagen, hoewel hij natuurlijk liever zijn eigen auto's verkoopt.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Topics: 25
Even een paar tips betreffende de SP(Superpolar) die hier op MP wordt aangehaald:
Een SP hoort Fornax lichtmetalen velgen(honingraat model) te hebben ipv Corona's(spaakvelgen) die op deze zitten.
Een paar zaken vallen op bij de foto van de achterkant:
Zoals iedereen kan zien zijn de deurgrepen zwart,dat hoort ook zo maar dan horen de achterklepscharnieren en de dakrozetten(kapjes achterop het dak naast de scharnieren)dat ook te zijn,bij deze auto zijn ze van chroom.
Op de achterklep ontbreekt het Polar-embleem.
Dit soort details zeggen mij dat er hoogstwaarschijnlijk achterschade is geweest,check dit bij de eigenaar en kijk hoe alles in elkaar zit(onder de bumper,binnen in de auto onder de vloer,etc.
Het kan verder een goede en mooie auto zijn en misschien wel de moeite waard.
Op de Corona's zitten winterbanden, de SP-velgen zullen nu gestald zijn (dus wel een liefhebber).
Maar dat van die afwijkende scharnieren is heel scherp gezien! Schade hoeft niet perse een drama te zijn, maar let er dan wel heel goed op hoe het is gerepareerd (kieren, kleurverschil, onderzijde, aan/overelkaarheen gelast etc).