Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BRANDSTOFPOMP BLIJFT HANGEN
Citaat:Wat ik wel vreemd vind is dat als ik de auto van contact afzet...de pompt stopt (das normaal dan) maar dat ik dan klopgeluiden hoor vanaf de pomp. Is dat wat je bedoeld net met dat geluid? Dit duurt een kleine minuut en stopt dan vervolgens weer.

Dat geluid bedoel ik niet ( geen idee wat het ook kan zijn )
Cavitatie is een licht knetterend geluid. Alsof je een partij spelden op een stalen dienblad laat vallen .
( Wie een beter voorbeeld heeft moet het maar zeggen )Maar eenmaal gehoord direct herkenbaar .
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Dan moet je dat knaap in de kofferbak een mars geven.

;D

One way ticket, one way ticket 8)
[Afbeelding: B.jpg]
Antwoord
Is die brandstofpomp makkelijk vervangbaar voor een nieuwe.
Of wordt dat een kosten post!
Antwoord
Hallo luitjes,

Mijn pomp begint ook net lawaai te maken.
Na informatie gewonnen te hebben: pomp kost tussen de €110,- en € 150,-. Het fikter had ik al een keertje vervangen, kost ongeveer drie tientjes. Het werk is het niet.

Ik heb ooit eens gelezen in een volvo manual dat je de tankpomp kunt horen lopen als je de tankdop eraf haalt. Natuurlijk niet met een volle tank. Heb ik zelf nog niet geprobeerd maar lijkt mij een makkelijke manier.

Vanuit monteurs heb ik gehoord dat je er een lange tijd met een lawaaiege pomp kan blijven rijden.

groetjes,

Oscar
Antwoord
Bedankt Oscar.
Lawaai treed op als de tank nog plus minus 20 ltr over heeft van de 60ltr.
Antwoord
het is vaak geen overbodige luxe om het in-tank filtertje te vervangen: die houdt in eerste instantie al het grove vuil tegen. Ik heb daar ooit grote problemen mee gehad: jankende pomp en stotterende auto als de tank meer dan half leeg was.

Filtertje kost E3, schoonmaken kan evt. ook.
Antwoord
is dat een makkelijke klus?
Heb namelijk nog geen Hayens boek.
Antwoord
of gooi er net voor de pomp nog even een extra universeel filtertje op,
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Nee het is geen moeilijke klus, maar er zit wel 1 lastig dingetje bij. Je doet het als volgt:

- bodembekleding in je laadruimte verwijderen, de aansluiting zit onder het het houten 'schot' net achter het scharnier vd klep in de laadruimte
- daar zie je een (verroeste) ronde aansluiting van je benzineleidingen en plus/min draden
- eea aan leidingen en draden losmaken (lastig)
- stroomdraden loshalen (en evt. de massa opnieuw aanleggen, die is vast verrot)
- gehele unit 20 graden naar links draaien (tikken met hamer en schroevendraaier)
- gehele unit voorzichtig naar boven halen: en tata: daar is je filtertje
- kijk uit dat het filtertje niet in je benzinetank flikkert, is mij een keer gebeurd.

Prima te doen, niet echt leuk werkje.

En kijk uit dat er geen roest in je tank valt, dus vantevoren even goed stofzuigen.

Estateservices en anderen hebben zo'n filtertje wel op voorraad. De originele is van plastic en kun je evt. ook schoonmaken met benzine en een compressor oid.

Succes.

PP: je kunt wel een extra filter er tussen zetten, maar dit filtertje kan een bottleneck zijn + je mag 'm niet weglaten ivm verstoppingen.
Antwoord
Bedankt voor de uitleg

Jan
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Turbometer blijft in het midden staan Stevves 3 3.930 26 February 2013, 12:40
Laatste bericht: Stevves
  Help, mijn 240 Turbo blijft maar roken ! eric 17 12.893 9 February 2012, 20:54
Laatste bericht: eric
  Verschil aansluiting brandstofpomp (zie foto) daanheijn 3 3.382 30 March 2007, 22:59
Laatste bericht: daanheijn

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)