Topics: 55
Ik had eerder al gemeld dat er problemen waren met het brandstofrelais. Tweedehands hebben wij een nieuw relais gekocht. Na een paar maal prima functionren blijkt deze echter ook kapot te zijn gegaan (standaard printplaatprobleem waarbij het relais los is geraakt van de printplaat). Nu het relais kapot is weet ik natuurlijk niet zeker of dit er mee te maken kan hebben, maar gisteren kwamen wij bij het afstellen van de motor erachter dat de branstofpompen uitslaan als de auto in zijn achteruit wordt gezet. Moesten eerst keihard lachen natuurlijk, maarja...wat kan dit nu weer zijn. Natuurlijk is het mogelijk een oorzaak van het defecte relais (hebben hem geprobeerd zelf te solderen), maar wellicht weten jullie een link in het circuit tussen achteruit en brandstofomp.. ??? ;D
Topics: 42
slang beknelt?
en anders even een ander relais scoren, zijn de kosten niet echt, en altijd handig als reserve
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Aan welke slang zat je te denken? Branstofslang is een stale aanvoerleiding die met beugeltjes een heel eind van de versnellingsbak afzit. Ik denk zelf dat het relais dusdanig defect is, dat bij en klein spanningsverschil (ALs achteruitrijlichten aangaan) hij direct uitslaat. Ik moet eerlijk zeggen dat wij hem nog niet eerder in zijn achteruit hebben gezet met draaiende motor, dus ik kan het op dit moment nog niet uitsluiten. Via volvo zijn de relais nieuw â¬44,-. Eerst dus nog maar opnieuw 2e hands zoeken. Echter is de kans groot dat ze dit allemaal zullen krijgen. Heb dit zelf nu al tweemaal gehad met deze auto en eenmaal met mijn oude 740.
Topics: 42
bij Ronald ( estateservices) â¬15,-
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Topics: 36
Anders stuur me een oud relais op, dan kijk ik of het nog goed is en zo nodig repareer ik het voor je.
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Bedankt voor de info en het voorstel (Thuur). Zal het aan mijn vader doorgeven Je hoord het wel mochten wij van je dienst gebruik willen maken
En nu doet de punt het niet meer op dit duitse toetsenbord in het internetcafe ??? >

Ga sowieso de fiets van mijn opa terugvragen

;D