Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
accu laad niet bij......
#21
Leuk leesvoer over (Volvo-)SpanningsRegelaars


Adjustable Voltage Regulators for your Volvo/Bosch Alternator.

.


[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#22
ook erg makkelijk en duidelijk te vinden allemaal ;D ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#23
ik heb dit nu ff doorgespit....en ik zit nu te denken of mijn dynamo dan wel goed is aangesloten. Gezien de plaatjes en de uitleg. Dat kan ook nog eens het probleem zijn.

1 die dikke rode kabel zit volgens mij goed nu.
2 die dunne rode ook.
3. maar ik heb er nog zo'n korte bruine (komt uit de dynamo)aan bungelen. Ongeveer 7 à 8 cm lang. En die zit ook op de aansluiting waar de beide rode zitten. Misschien dat die elders aan t blok vast gemaakt moet worden? Wie weet dat??

Volgens mij zat het wel al zo toen ik de auto ooit kocht. Altijd al een halfzacht acculampje zien schijnen in het dashboard. Waarvan ik dacht dat de oorzaak in de slechte bedrading lag. Maar die heb ik vernieuwd. (Behalve die dikke rode, daar zou Jelmar nog ogen aan krimpen)

En dat komt omdat ik dit las:
Citaat:The first thing to check will be your connections at the rear of the alternator.
1. The BIG RED CABLE is the main power cable. It goes to the starter motor and then to the battery.
2. The SMALL RED WIRE completes the Battery Warning Light Circuit (light on your dash) and if it is not connected properly the alternator will not charge. You will know this circuit is complete if you see the Battery Light ON when the ignition key is turned to the 'ON' position with engine OFF.
3. There is a GROUND cable that is attached to the alternator case (usually a small stud with an 8 mm head nut). The other end will be connected to the engine or alternator bracket. If this ground is not complete, the above Battery Light Circuit will not function and the alternator will not charge.

If the above connections are good, and still you aren't charging, it is possible there is a less than optimum contact between the NEW brushes and your OLD alternator slip rings. When I first saw this I was quite puzzled, but as it turned out the friction ends of the brushes needed some time to break down the old glaze on the slip rings to establish a good electrical connection. So it would seem one cure would be to continue running the engine until the voltage regulator starts working... the theory being that once a good electrical connnection is established the voltage should come up.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#24
iemand enig idee of het wel goed zit met dat bruine draadje??
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#25
sorry AJ,
de dynamo welke ik voor je had is niet voor een Turbo( 65 amp).
is er eentje van 50 amp.
je m'Ãxcuse Sad :'(
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#26
>Sad jammer.... >Sad :-\

maar...is dat niet voldoende denk je? Ik heb een 74Ah accu in mn auto staan... Misschien dat het voorlopig ff genoeg is? Veel electrische shit heb ik niet in de auto. Enige dat ik gebruik;aanjager/verwarming, licht, startmotor en dan de megasquirt, lc-1 lambda en ontsteking...

Als ik maar continu die 14Volt kan produceren tbv de Lambda. Ik heb nu bij stationair +/- 12V en als ik op de snelweg rijdt dan gaat ie wel naar de 14V, Maar echt lekker lijkt me dat niet. Zeker omdat ik zelfs zie dat hij schommelt als mn knipperlicht aanstaat.

Anders maar even naar Bozma cruizen om daar eentje op te halen. In Boskoop. :-\
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#27
ola, zal me er niet aan wagen, je gebruikt wel meer stroom: pomp, accu opladen,od,enz.
er zit m.i. niet voor niets een 65 amp. dynamo op, toch?
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#28
Ik heb er achter in de auto nog 1 liggen, als reserve. zal eens kijken voor je hoe sterk die is.
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
#29
PP! schreef:ola, zal me er niet aan wagen, je gebruikt wel meer stroom: pomp, accu opladen,od,enz.
er zit m.i. niet voor niets een 65 amp. dynamo op, toch?

OK, ik heb Rob in Rijnsburg gebeld. Waarschijnlijk gaan we zaterdag samen even kijken. Hij heeft er zowieso nog een paar liggen. Én nieuwe diodebruggen. Die zetten we er dan meteen op.

Als de spanning maar mooi strak op 13,5-14V blijft dan kan ik tenminste de boel af gaan stellen!! Nu met de fiets en de trein naar t werk is een kriem!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#30
Citaat:Nu met de fiets en de trein naar t werk is een kriem!

Of een leuke uitdaging ;D
Hoop trouwens wel dat je turbo binnenkort weer volledig betrouwbaar is om te gaan gebruiken.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knipperlicht en alarmlichten doen het niet meer Linde en koen 1 172 24 May 2025, 21:56
Laatste bericht: BartJu
  Volvo 240 polar start niet meer Denny 5 1.386 27 October 2023, 18:23
Laatste bericht: Marc1970
  B230F start soms niet Van Schellen 4 1.218 12 September 2023, 20:11
Laatste bericht: BartJu
  V40 2002 binnenverlichting werkt niet RemcoStarterV40 0 916 13 April 2023, 18:58
Laatste bericht: RemcoStarterV40
  Dim verlichting doet het niet - OPGELOST - Boet 2 1.821 17 November 2022, 18:11
Laatste bericht: Boet
  Knipperlicht relais blijft vast hangen - EDIT de auto start helemaal niet meer marc-f 11 5.058 12 October 2022, 22:31
Laatste bericht: Rob
  Achterlicht werkt niet, remlicht wel Bart240 5 5.608 5 September 2022, 12:00
Laatste bericht: Bart240
  Help, Spoed! Volvo 240 start niet meer marc-f 4 1.810 3 August 2022, 15:13
Laatste bericht: marc-f
  - OPGELOST - Bestuurderskant achterlicht werkt niet - Volvo 240 1993 Polar Pholsius 5 3.163 12 February 2022, 15:38
Laatste bericht: Pholsius
  accu loopt leeg met licht aan hun 20 7.061 4 December 2021, 15:08
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)