Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Abbabak MkII
#11
Hee, Marc, ik zie je nergens staan op de deelnemerslijst van de Volvolvorit...
Antwoord
#12
jos245 schreef:Zit jouw lpg-tank onder i.p.v. in de vloer of lijkt dat maar zo?

http://www.yome.se/albums/Volvo265/06080...en_128.jpg


Inderdaad, onder de vloer i.v.m. de ruimte. Maar vanwege de afstanden was de 10 l extra mij toch wel zo veel waard...en het mag... ;D Het is nu alleen lastig de 80 % vulling te verwijderen :-\

geestschrijver schreef:Hee, Marc, ik zie je nergens staan op de deelnemerslijst van de Volvolvorit...

Nee, helaas, ik zit nu 1 dag in .nl maar echt de tijd nemen voor leuke dingen doe ik nog niet.... Tongue

De Eend heeft een zomer en een wintergril, dit is de zomergril met een stukje afgeplakt....

Het Schuifdak is een Webasto Tudor, heel fijn omdat Webasto er een eigen frame omheen maakt die de krachten van de dakbalk op vangt. 2 jaar geleden stond er een iets kleinere van Webasto te koop op Ebay Belgie....

Ik vind de auto ook erg mooi, alternatief was wellicht nog een superstrakke 245 voor '80 geweest maar deze heeft natuurlijk ook wel de klassieke statige uitstraling. Ik zal de startpost nog wat uitbreiden want mijn eerste auto was een 142 '74 en toen 242 '75, 245 '76, 245 '79 en 245 '80 waar ik de voorlaatste ook compleet het omgebouwd....
[img][/img]
Antwoord
#13
Na veel te veel gedoe ben ik nu eindelijk bezig met de achteras.... >Sad Sad :o

Ik heb Scandcar in november '06 mijn as naar Nordrive laten sturen, na veel te veel gedoe kon ik mijn laatste onderdelen 3 weken geleden ophalen.

Als ik dat geweten had was ik wel een weekend naar Drachten gereden. Blijkt dat Nordrive ook nog een verkeerde bus op 1 van mijn steekassen heeft geperst.

Anyway, ik had een te kleine garage dus kon de Volvo er niet in, rolluik ervoor gebouwd, kanteldeur verwijderd en nu past het wel.

Nou heb ik vrienden met een motorzaak en een autobrug....maar vanwege onderdelen, gereedschap, ontroesten,verven toch maar thuis bezig.

Proefrit geslaagd, de PUrubbers en stabi maken een enorm verschil ;D ;D ;D Ook de sper werkt, maar dat is wel spannend, na te driften schiet je opeens weer recht voorruit 8) 8) 8) Geen sneeuw hier maar veel bochten met natte bladeren aan de rechterkant Tongue :-X


Behalve dat ik onder de auto toch lastig manouvreren is ben ik niets raars tegengekomen.

Wel een 2 tips: Bij het vervangen van de trommelschoenen is de onderste veer erg lastig. Een verentrekker werkt niet want het gat ligt te ver naar binnen. Sla buiten de auto op een balkje o.i.d. een platte schroevendraaier in de 2e winding van de veer. De Sdraaier moet dun wegens inslaan, breed ivm verdraaien en dik genoeg zijn om de kracht aan te kunnen. Nu kan je monteren.

Het andere is het rubber voor het doorslaan van de achteras die bij de veerdeksels gemonteerd zijn. Waren bij mij dusdanig roestig dat ze van de bevestiging afbraken. Ik heb alles goed ontroest en metaal geverfd. Daarna de rubbers met MS polymer vastgezet, perfect vast Big Grin
[img][/img]
Antwoord
#14
nu weet ik waarom het zo stil was rondom die as Big Grin
Het zal ook eens in 1 keer goed gaan :-\
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#15
Klaar voor montage
[Afbeelding: IMG_0075.jpg]


Bij tip 2:
[Afbeelding: IMG_0070.jpg]

En dit is een gezicht na een dag onder een bijna 28 jaar oude Volvo 8)
[img width=336 height=600]http://www.yome.se/albums/SuspensionIPDandTruetracSperrdifferential/IMG_0069.jpg[/img]


tectyl weghakken, roest wegborstelen, HG ontroester en Hammerhite. Over een weekje nieuwe tectyl
[Afbeelding: IMG_0071.jpg]

Zelfs gegalvaniseerde veerschotels heb ik beschermd... :o
[Afbeelding: IMG_0076.jpg]

Hierom deed ik het thuis, als monteur kan ik het in 4 uur vervangen maar dan wordt de roest onder de tectyl niet behandeld. Het juiste boutje niet gemonteerd etc..Dan neem ik het op de grond liggen wel voor lief. Dit is in ieder geval een plek waar ook de Dinitrolspecialisten zonder camera niet goed in kunnen kijken. Normaal zit een schokbreker, uitlaat, veer en achteras in de weg.
[Afbeelding: IMG_0074.jpg]

[img][/img]
Antwoord
#16
Zo dat ziet er weer blinkend uit zeg!
Die balk is inderdaad erg roest gevoelig, met name bij de veer zelf.

Maar is hamerite wel overschilderbaar? Ik begreep dat met normale verf dat niet echt goed hecht, tectiel is waarschijnlijk wat minder kieskeurig Wink.
Antwoord
#17
Ziet er allemaal geweldig uit Marc, behalve je gezicht Big Grin ;D
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#18
Mooi verhaal, ben ik jaloers op.

Vraagje:

"het rubber voor het doorslaan van de achteras die bij de veerdeksels gemonteerd zijn"

Zijn die noodzakelijk?
Ik ben ze allebei al verloren, omdat de bevestiging ook doorgeroest was, en ik rij dus nu zonder.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#19
ik denk dat de helft van de 240s die kwijt is.
Maar als ik net zoveel werk deed als Marc, zou ik ze er ook weer onder "plakken". Tongue
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#20
Rob schreef:"het rubber voor het doorslaan van de achteras die bij de veerdeksels gemonteerd zijn"
Zijn die noodzakelijk?

Ik heb de Volvo wel als Volvo ;D Hij moet dus reglmatig werken met veel gewicht. Ik verwacht dat die rubbes alleen een functie hebben bij zware belading op een te snel genomen drempel of in een bocht met slecht wegdek(Hier hebben we namelijk geen drempels Wink )

@ Dirk 242:
De meeste tijd gaat toch in schoonmaken, ontroesten en verven zitten. De uren hou ik niet bij, gelukkig is het hobby en ik kijk geen tv :Smile :o 8)
Maar als je een oldtimer wil gebruiken als dagelijkse auto die pas sinds 2 weken in mijn garage past dus meestal buiten staat...en hem niet wil oprijden dan ben je veel tijd kwijt.

Ik heb natuurlijk, heel belangrijk, eerst alle delen verzameld en naarmate ik tijd en zin had het werk gedaan. Ik heb ook wel een een motorfiets laten stralen en coaten maar toen was ik ook veel tijd kwijt aan het terug op maat schuren van de montagepunten.

Overigens zag de achteras toen ik hem kreeg geweldig uit, maar als je de tectyl verwijderd is het toch een roestig ding...
[Afbeelding: IMAG0047.jpg]

@ DopdeDouwer
Nee, Hammerhite is niet overschilderbaar vanwege het siliconengehalte. Maar ik geloof dat het net zal met verzinken is. De Hammerhite op mijn schokbreker vreet ook wel iets in en de blinkende buitenlaag is na 30 Dkm een stuk minder. Met een kunstof primer durf ik het wel aan hoor. Big Grin

@ Peter
Ik vind het wel fijn dat de oude achteras gerestaureerd gaat worden, het schijnt een 1031 te zijn. Jammer is dat je altijd het remblik moet vervangen maar die worden nieuw door Scantech verkocht. Ondanks verzinken staan die bij mij ook nog in de Owatrol ;D. Met 2 nieuwe steekaslagers kan die er weer jaren tegenaan.
[img][/img]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eindelijk een 245: Abbabak mkII is nu van mij en ook een beetje over de V70 pepijnwk 464 197.584 30 October 2024, 09:22
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)