Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LPG installatie stroomvoorziening
Ik zou maar zo snel mogelijk die dradenbende aanpakken.
Als ik die draden zo zie, weet ik ook al waarom er geen spanning meer op staat: Kapotte zekering!
Je zekering zit dus ergens onder de motorkap te zweven en als dat op ongeveer dezelfde manier gedaan is, dan heb je nog en klusje op te knappen :-X

Wel mooi dat hij iig weer rijd!
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Peter Timmer schreef:Ik zou maar zo snel mogelijk die dradenbende aanpakken.
Als ik die draden zo zie, weet ik ook al waarom er geen spanning meer op staat: Kapotte zekering!
Je zekering zit dus ergens onder de motorkap te zweven en als dat op ongeveer dezelfde manier gedaan is, dan heb je nog en klusje op te knappen :-X

Wel mooi dat hij iig weer rijd!

Inderdaad, wat een bende! Allemaal verschillende soorten kabels op verschillende manieren gemonteerd... En ook nog een KROONSTEEN :o :o Dat hoort echt niet in een auto thuis. Op deze manier is het niet gek dat je lang moet zoeken naar de storing....

No offense hoor, maar hier kun je beter een paar uurtjes in steken om alles nieuw te maken ;D
Dan had je deze storing niet gehad en hoef je voortaan niet meer zo lang te zoeken.

En fijn dat ie t weer doet!

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Idd, even wat tijd steken in het mooi maken (en storingsvrij) van de bedrading.
(Geisoleerde stekkertjes, dik draad, krimkousje

Een aanrader voor allerlei snoertjes, stekkertjes, klemmen, krimkous etc etc is: Rick Donkera Auto Electrics

Vergeleken met de automaterialenhandel om de hoek is hij goedkoop. (en levert snel)
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Uiteraard is het de bedoeling om alles weer netjes te maken. Maar ik moest eerst uitvinden hoe het zat. Door trail&error ben ik nu een heel eind. Sterker nog het werkte zelfs.
Bij m'n werk om de hoek zit ook een car electronics zaak. Ik denk dat ik voor de schakelaar op zoek ga naar een "multi-stekker". Zoiets ofzo.
[Afbeelding: mate9.jpg]beter dan deze fratsen of kroonsteentjes: [Afbeelding: 3M_blauw.gif]
Iendien iemand in de omg Rotterdam een bijbehorende tang heeft hoor ik het graag, scheelt weer soldeerwerk.

De stroom heb ik nu dus als het ware overbrugd en komt nu waarschijnlijk op de verkeerde plaats binnen. Het werkt nu ook over stand I, volgens mij is dat niet de bedoeling; tijdens het starten gaat bijvoorbeeld de radio en lichten uit. (net als bij elke andere auto). nu gebeurd dat dus ook bij de gasinstallatie, dat is niet echt de bedoeling, je krijgt dan natuurlijk geen gas op dat moment.
Ik moet dus inderdaad nog even door speuren naar de oorspronkelijke "stroombron".

Waar ik me over verbaasde is dat ik in de auto geen "apperatuur" vind, alleen de schakelaar en de ledjes (tankniveau). Zit er verder geen unit/regelaar ofzo in een dergelijke gasinstallatie?
Antwoord
Gastoevoer wordt alleen bepaald door inlaatvacuum, verder alleen afsluiters.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ok, aan de andere kant verbaast het me ook weer helemaal niet, is het toch nog simpel.
Maar dan kan ik evt het een en ander wel volgen/ schema maken.
Antwoord
Als je zelf de boel op orde wilt brengen en je bent onbekend met het systeem dan zal het zelf maken van een schema je veel tijd kunnen besparen als je daadwerkelijk aan de slag gaat met knippen/solderen en knijpen. Ook later in geval van een storing, dus bewaar het (indien aanwezig) bij het mapje van het instructieboekje Wink

Een goede soldering (incl. krimpkous) is vaak beter dan een matig geknepen aansluiting op een stekker trouwens. Als je zo'n tang leent, zorg dan wel dat het deze maat stekkers kan knijpen. Anders kun je net zo goed gaan klooien met de tang uit de 5-euro bak bij de Gamma ;D

Als je soldeerinstructies nodig hebt geef je maar een gil..

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Grrrr...
Vandaag nogeens dit topic doorgelezen en ook de foto nog ff bekeken.

Peter Timmer schreef:Heb je niet een draad losgedrukt achterop de schakelaar die kiest voor LPG of benzine?
Ik denk dat je moet uitzoeken war je spanning vandaan komt (zekeringkast of zwevende zekering), het simpelst kun je beginnen bij voornoemde schakelaar en (afhankelijk of je hier spanning hebt) naar het begin of het eind van je stroomkring meten.

Succes, ik hoop dat het morgen niet al te slecht weer is
Had wat beter naar het advies van Peter moeten luisteren, het schoentje met de gele en 2 rode draden hoort gewoon op de gasstand van de schakelaar. Weer goed aangesloten en alles werkt weer.

Op internet heb ik nog wel een schema in text gevonden. Het verhaal Thuur hierboven was ik namelijk al van plan. Hij mag het nu wel prima doen maar de manier waarop is nog steeds niet helemaal netjes natuurlijk. Stekkertjes hadden ze in de buurt niet.
Antwoord
Big Grin
Het is vaak zo simpel, je moet het alleen even ZIEN
Wink
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
tot nu toe was het altijd simpel, alleen het zien of loskrijgen kan even duren...
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Cruise Control installatie -OPGELOST- Boet 8 6.127 1 September 2023, 20:59
Laatste bericht: Boet
  Guard 1 installatie 740 woes 17 8.451 28 July 2021, 23:06
Laatste bericht: Volvo240
  installatie mistlampen Dorpie 7 8.274 5 April 2015, 22:44
Laatste bericht: Dorpie
  installatie buitenthermometer. klooster 1 2.841 19 November 2013, 21:05
Laatste bericht: jos245
  derde remlicht installatie vanaf de pedaalschakelaar socrates 13 8.528 28 September 2012, 11:58
Laatste bericht: Rob
  Light buzzer: installatie tips? BartJu 3 3.369 23 November 2011, 12:39
Laatste bericht: BartJu
  Elektrische problemen LPG-installatie. equinox 1 2.690 19 June 2010, 13:48
Laatste bericht: aernout
  kuren raw-installatie landloper 9 4.291 8 November 2009, 15:06
Laatste bericht: Bart Manders

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)