Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
keramische schijven.... daar zou ik helemaal niet aan beginnen, heeft slechts in zeer beperkte voordelen voor het remmen (heb ik begrepen). De gewichtsbesparing (+/- 3 kg per wiel) is wel aanzienlijk voor onafgeveerd gewicht en het 'vliegwiel' effect.
Wel pimp natuurlijk ;D
een aantal doorgeboorde schijven heb ik gezien, sommige hadden scheuren. zal idd wel er van af hangen hoe je ze gebruikt.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Je hebt ook schijven die zijn niet door-en-door geboord. Schijnen dat die niet scheuren. En er zijn exemplaren waar de gaatjes "meegegoten" worden. Uiteindelijk schijnen alle geboorde schijven te scheuren :-\
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
thuur schreef:Je hebt ook schijven die zijn niet door-en-door geboord. Schijnen dat die niet scheuren. En er zijn exemplaren waar de gaatjes "meegegoten" worden. Uiteindelijk schijnen alle geboorde schijven te scheuren :-\
Gr 
Enfin, 2 maanden later. Geen last van scheuren hoor Arthur.
[img=http://img337.imageshack.us/img337/5253/p8260005lu0.th.jpg]
Groeten van Frans
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
v700r schreef:thuur schreef:Je hebt ook schijven die zijn niet door-en-door geboord. Schijnen dat die niet scheuren. En er zijn exemplaren waar de gaatjes "meegegoten" worden. Uiteindelijk schijnen alle geboorde schijven te scheuren :-\
Gr 
Enfin, 2 maanden later. Geen last van scheuren hoor Arthur.
[img=http://img337.imageshack.us/img337/5253/p8260005lu0.th.jpg]
Fijne vakantie gehad? ;D
Zonder gein, toch super dat je er geen last van hebt!?
De scheurtjes zijn meestal oppervlakkig. Ik zou er niet wakker van liggen (heb ook geboorde (niet door-en-door) / gegroefde schijven op de V70).
Maar is dit nu door-en-door? Of gegoten?
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 33
Topics: 4
Lid sinds: Jul 2007
Jelmar schreef:niet alle geboorde schijven scheuren!! ligt er maar net aan hoe je er mee omgaat.
Jawel hoor, vroeg of laat scheuren ze allemaal. duur of goedkoop, metaal of ceramisch. Geboord of gegoten....
Uiteraard bedoel ik dat voordat ze de minimale dikte hebben.
Tenzij je als een opa rijdt uiteraard, maargoed dan ga je geen remmenupgrade doen ;D
Berichten: 478
Topics: 5
Lid sinds: Mar 2008
;D
Mijn 760 remmen voor, achter komen dezelfde schijven.
RVS omvlochten slangen, andere blokjes etc.
760 | Groen | Snel
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
de ATE's die ik heb (powerdisc/powerslot) doen het nog goed. ietsje snellere pedaalreactie bij natte remmen, voor de rest met mijn relatief rustige gebruik geen andere voordelen behalve opmerkingen er over (positief).
rvs omvlochten slangen helpen wel, maar is pas echt merkbaar bij harder remmen. Het kost niet veel extra, hangt dus meer van gebruik af.
Zorg dat je de naafvlakken waar de schijf op komt echt mega schoon/roestvrij hebt.
Ik heb ook nog de niet-slijtvlakken met hi-temp verf gedaan, dan roest het wat minder snel (het oog wil ook wat!). aluspray oid werkt het best denk ik.
heeft jou 740 nog de schijven met geïntegreerde naven?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
@danielk; kans is groot dat jou auto de naven geintegreerd heeft in de schijven.
Dat moet je eerst upgraden voor je er fatsoenlijke schijven op kan knutselen.
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
Jelmar schreef:@danielk; kans is groot dat jou auto de naven geintegreerd heeft in de schijven.
Dat moet je eerst upgraden voor je er fatsoenlijke schijven op kan knutselen.
deze heb ik nog liggen origineel en nieuw schijven met vastenaaf mag weg voor heel weinig
Volvo S70R B5234T4 M59