Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motor bekabeling 244 Turbo
#21
als je goede lassen kunt maken is er niks aan de hand!! Wink
Antwoord
#22
Klopt helemaal zeker met een mooie krimpertje eromheen, alleen de draad waar je aan gaat verbinden(dus die nog aan het stekkertje zit) is ook al op leeftijd en lassen = warm maken is niet bevordelijk voor het omulsel.
245 USA 1982&nbsp; + <br />Eend uit 1982
Antwoord
#23
hellohaas schreef:Klopt helemaal zeker met een mooie krimpertje eromheen, alleen de draad waar je aan gaat verbinden(dus die nog aan het stekkertje zit) is ook al op leeftijd en lassen = warm maken is niet bevordelijk voor het omulsel.

ja, OK maar op zo'n manier kan je wel ALLES vervangen dan. (kun je misschien beter nieuw gaan kopen! C30 ofzo!) Die connector bijvoorbeeld doet het gewoon nog goed. Ook al hangt ie er al -tig jaar. OK< hij zal wat poreuzer zijn enzo. Maar ach.

"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#24
Je kunt de hele motorkabelboom er uit halen.
Je maakt de stekker gewoon los en aan de andere kant ook alle aansluitingen losmaken.
Draad voor draad vervangen met nieuwe stekkertjes bij de componenten en in de grote stekker zo kort mogelijk afknippen, vastsolderen en een krimpkous erom heen.
Dan zit de krimpkous tot in de stekker en heb je een kabelboom gemaakt die weer 20 jaar meekan. ;D
Over het algemaan zijn het maar 4 of vijf draden die uit de stekker komen en ook daadwerkelijk aangesloten zijn Tongue
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#25
Maar die pinnen in die stekker bij het schutbord zijn toch zeker gewone ronde auto-stekkers? Waarom die niet vernieuwen dan?

Alle stekkers zijn non-desructief open te maken Wink


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#26
Ik ben twee verschillende stekkers tegen gekomen.
1 met ronde stekkers (volgens mij iets groter dan normale auto stekkers?)
en 1 met platte stekkers.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#27
Volgens mij is dat gewoon verkrijgbaar bij de doorsnee automat.handel. Ik heb zo'n assorti-doos met 2 verschillende diktes ronde stekkers.


Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#28
hier staan wat bestel nummers voor volvo kabel delen en connectoren;
http://www.davebarton.com/volvoharnesses.html#FAQ_5
Volvo 240 dl '90 414000 YK36BH ipd 25/22 gele koni's 4cm verlaagd<br />Volvo 245 turbo int. megasquirt project '84 312000 LG39LH RIP<br />Volvo 360 GLT '88&nbsp; TB33XF<br />Volvo 244 '79 B230F LPG ipd 25/22 bilsteins rondom 4cm verlaagd
Antwoord
#29
Ze zijn daar iig goedkoper danhier. Ik heb alleen geen idee welke ik nodig zou hebben. In de USA hebben ze toch al veel eerder lambda, etc?
Mijn B23A motor is daar waarschijnlijk nooit gebruikt...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  240 Turbo naar LH 2.4 HansDAF 0 112 20 July 2025, 23:42
Laatste bericht: HansDAF
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 3.095 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.982 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.654 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.799 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.439 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 6.123 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 8.227 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 17.454 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 12.141 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)